Пацієнтка під час перебування на стаціонарному лікуванні і спілкування з лікарями, і медичними сестрами декілька разів почула незрозумілі для неї медичні терміни. Жінка зробила висновок, що від неї приховують діагноз, і навіяла собі, що у неї злоякісна пухлина. Після виписування зі стаціонару жінка замкнулась у собі, перестала турбуватися про сім’ю, почала вивчати відповідну медичну літературу і була впевнена, що вона хвора на рак. Що спричинило таку неадекватну реакцію пацієнтки? Як переконати жінку в хибності її думок?
Назвіть п’ять складових спілкування:
Пацієнт постійно хвилюється. У поводженні з медичними сестрами невпевнений, покірний, боязкий. У пацієнтів цього типу легко виникають вегетосудинні реакції (непритомність) під час проведення діагностичних і лікувальних процедур. Визначте тип поведінки пацієнта:
Пацієнт намагається справити враження на оточуючих, відчуває постійну потребу у визнанні. Він переживає "нестерпні муки", вимагає до себе підвищеної уваги. Про його перебування в лікувальному закладі знає весь медичний персонал. Поведінка такого пацієнта, перебільшений опис своїх скарг можуть викликати негативне ставлення до нього оточуючих. Визначте тип поведінки
Міжнародна рада медсестер України визнає Етичний кодекс медичної сестри, як стандарт поведінки, згідно якого на медичну сестру покладені 4 основні обов’язки:
Медична сестра, передаючи зміну своїй колезі, повідомила, що пацієнт К. розповів їй про свій негідний вчинок у житті і зараз він дуже жалкує, що так жорстоко вчинив із близькою для нього людиною. Чи правильно вчинила медична сестра розповівши про розмову з пацієнтом? Як слід оцінити даний вчинок пацієнта?
Медична сестра у робочий час займалась особистими справами і замість призначеної 20-ї години прийшла робити ін’єкцію о 23-й годині, розбудивши пацієнтку. Пацієнтка (сама медпрацівник) категорично відмовилась від ін’єкції і вранці поскаржилась завідувачу відділення, що медична сестра постійно не дотримується погодинного режиму введення антибіотиків.
Яка має бути реакція завідувача відділення на подібні дії медичної сестри?
Медична сестра в присутності пацієнтки повідомила лікарів, що стан здоров’я хворої погіршився після введення ліків. Пацієнтка категорично відмовилась від призначених лікарем ін’єкцій.
Яке правило порушила медсестра?
Чому пацієнтка відмовилась від лікування?
Що має робити медична сестра у цьому випадку?
Для неї робота з пацієнтами, турбота про них, співпереживання є невід'ємною умовою життя. Вона завжди чуйна, уважна, виконує відповідально і сумлінно свої обов'язки щодо пацієнтів незалежно від їхнього соціального стану, національності та расової приналежності, політичних і релігійних переконань. Такі медичні сестри завжди зібрані, спокійні, урівноважені. В екстремальних ситуаціях не допускають паніки і розгубленості, їхні дії чіткі та впевнені.
Що це фаховий тип поведінки?
механічно виконує свої обов'язки. Вона уважна, скрупульозна, кваліфікована, акуратна, ретельно виконує всі доручення лікаря. Працює чітко за інструкцією, проте не вкладає у свою роботу психологічного змісту. Стосунки з пацієнтами позбавлені емоційного співчуття і співпереживання. Саме така медична сестра розбудить пацієнта, який спить, щоб у призначений лікарем час дати йому снодійне.
Що це за тип фахової поведінки медичної сестри?
Пацієнт надмірно уважний до свого здоров'я, цікавиться результатами всіх інструментальних і лабораторних досліджень, читає спеціальну літературу, необґрунтовано припускає наявність у себе найрізноманітніших захворювань.
визначити тип пацієнта...
розглядає пацієнта не як окремо взятого індивідуума, а як людину, яка входить до складу сім’ї. Кожний пацієнт розглядається через «сімейний фільтр», визначається як вплив сім’ї на нього, так і вплив окремого індивідуума на сім’ю. Проблема пацієнта розглядається як проблема всієї сім’ї. Це – проблема групи людей, тому її першопричини вишукуються в середовищі сім’ї. Сестра виступає в ролі вчителя. Предметом є втручання в сім’ю пацієнта.
що за модель зосереджує увагу сестринського персоналу на фізіологічних, психологічних, соціальних потребах людини. Взявши за основу ієрархію людських потреб (за А. Маслоу), для створення своєї моделі вибрала 14 фундаментальних потреб, задоволення яких є головним у практичній роботі медичної сестри.
Назвіть ступені ієрархії людських потреб за А. Маслоу від найнижчого рівня до найвищого:
При обстеженні пацієнта було виявлено такі проблеми, як безсоння, порушення сну, засипання під ранок. Яку з потреб пацієнта можна задовольнити вирішивши ці проблеми.
Медична сестра виявила проблеми пацієнта, які пов’язані з порушенням задоволення потреби людини в диханні. На основі яких даних вона виявила ці проблеми:
Пацієнт скаржиться на задишку, кашель, відчуття нестачі повітря, утруднене дихання. Визначте потреби пацієнта, які не задовольняються. До якого рівня вони належать?
При обстеженні пацієнта медична сестра використовує додаткові методи обстеження. Вкажіть обов’язкові додаткові методи обстеження:
Обстеження пацієнта включає в себе суб’єктивні, об’єктивні та додаткові методи. З якою метою медична сестра проводить обстеження пацієнта?
В міську лікарню поступила жінка, 45 років, з приводу гіпертонічної хвороби. Медична сестра зібрала медсестринський анамнез пацієнтки і встановлює проблеми. На якому етапі встановлюються проблеми пацієнта?
Пацієнтка 55 років знаходиться на стаціонарному лікуванні в кардіологічному відділенні з приводу стенокардії. Жінку турбує стискаючий біль за грудиною. Яка проблема пацієнтки стосовно захворювання.
Медична сестра терапевтичного відділення встановлює у пацієнта основні методи медсестринської діагностики?
У пацієнта під час приступу кашлю з’явилось яскраво-червоне харкотиння. При обстеженні медична сестра виявила у пацієнта страх смерті, панічний настрій, збудження.
Поставте мед сестринський діагноз:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома