Соматичні нерви передають збудження на:
1. Рецептори розміщенні в ЦНС
2. Рецептори розміщені в серці
3. Рецептори розміщені в скелетних м’язах
4. Ганглії
5. Рецептори розміщені в кровоносних судинах
Тератогенна дія лікарських засобів виникає внаслідок:
1. Впливу ліків на статеві клітини
2. Впливу ліків на ембріон в 1 – 3 тиждень життя
3. Зникнення фармакологічного ефекту ліків
4. Здатності викликати злоякісні пухлини
5. Впливу ліків на плід в 4 – 10 тиждень життя
З метою місцевої дії на шкіру наносять такі лікарські форми:
1. Мазі
2. Свічки
3. Супозиторії
4. Таблетки
5. Драже
Широта терапевичної дії - це:
1. Інтервал між пороговою і токсичною дозами
2. Інтервал між пороговою та летальною дозами
3. Інтервал між мінімальною терапевтичною та мінімальною токсичною дозами
4. Інтервал між середньою та максимальною терапевтичною дозами
5. Інтервал між токсичною та летальною дозами
Вкажіть, що характерно для введення лікарського засобу у вену?
1. Повільний розвиток ефекту
2. Залежність всмоктування лікарського засобу у кров від pH вмісту шлунку
3. Можливість введення олійних розчинів
4. Можливість введення суспензій
5. Можливість проникнення лікарських речовин у кровообіг, минаючи печінку
Індиферентні речовини з високою молекулярною масою, що мають здатність утворювати колоїдні розчини, які захищають тканини від подразнень, це:
1. Обволікаючі засоби
2. Подразнювальні засоби
3. Адсорбуючі засоби
4. Місцевоанестезуючі засоби
5. В’яжучі засоби
Назвіть анестетик, який використовується для всіх видів анестезії?
1. Бензокаїн
2. Тетракаїн
3. Ультракаїн
4. Лідокаїну гідрохлорид
5. Анестезин
Щоб привести до тями хворого, лікар дав йому понюхати розчин аміаку. Який вид дії лежить в основі фармакологічного ефекту препарату?
1. Вибіркова дія
2. Рефлекторна дія
3. Місцева дія
4. Резорбтивна дія
5. Етіотропна дія
Місцева (подразнююча) та рефлекторна (посилення кровопостачання оброблених ділянок) препарату Еспол, реалізується за рахунок наявності в ньому:
1. Бджолиної отрути
2. Зміїної отрути
3. Тіоглікозидів
4. Екстракту стручкового перцю
5. Ефірних олій
Вказати механізм дії місцевих анестетиків:
1. Зменшують синтез "медіаторів болю"
2. Блокують натрієві канали
3. Активують антиноцицептивну систему
4. Порушують сприйняття й оцінку болю
5. Блокують сумацію імпульсів у таламусі
Назвіть засіб, який є антагоністом атропіну:
1. Іпратропію бромід
2. Пірензепін
3. Прозерин
4. Платифілін
5. Беластезин
Відмітити препарат із групи М-холіноблокаторів, який чинить тільки бронхолітичну дію:
1. Метацин
2. Препарати красавки
3. Іпратропію бромід
4. Атропіну сульфат
5. Платифіліну гідротартрат
Назвати препарат, при застосуванні якого виникають такі ефекти: звуження зіниць, брадикардія, полегшення нервово-м'язової провідності:
1. Пілокарпіну гідрохлорид
2. Неостигмін
3. Гексаметоній
4. Суксаметоній
5. Прокаїн
Назвати М-холінолітик, що застосовують тільки для лікування гіперацидних станів:
1. Атропіну сульфат
2. Платифілін
3. Іпратропію бромід
4. Пірензепін
5. Тропікамід
Назвіть препарат із групи М – холіноблокаторів, що застосовується при бронхіальній астмі у вигляді аерозолю:
1. Атропіну сульфат
2. Іпратропію бромід
3. Пірензепін
4. Беластезин
5. Скополаміну гідробромід
Вкажіть антихолінестеразний засіб оборотної дії
1. Прозерин
2. Гігроній
3. Атропіну сульфат
4. Дикаїн
5. Адреналіну гідрохлорид
Після закрапування в око очних крапель у хворого розвинувся міоз та спазм акомодації. Внутрішньоочний тиск при цьому знизився. Яка група препаратів викликає такі ефекти?
1. М – холіноміметики
2. М - холіноблокатори
3. Місцеві анестетики
4. Н – холіноміметики
5. Гангліоблокатори
У хворого 50 років раптово виникли головний біль, запаморочення, нудота. Артеріальний тиск 220/110 мм рт.ст. При введенні 0.1 % розчину гігронію в/в краплинно самопочуття хворого покращало. Який механізм дії препарату?
1. Блокада адренорецепторів
2. Блокада ангіотензинперетворюючого ферменту
3. Блокада Н-холінорецепторів гангліїв
4. Активація адренорецепторів
5. Блокада швидких кальцієвих каналів
При отруєнні фосфорорганічними сполуками застосовують такі засоби:
1. Ацеклідин, реактиватори холінестерази
2. Адсорбуючі засоби, пілокарпіну гідрохлорид
3. Атропіну сульфат, реактиватори холінестерази
4. Прозерин, циклодол
5. Дитилін, унітіол
Виберіть фармакологічні ефекти антихолінестеразних засобів:
1. Покращують нервово-м’язову провідність, зменшують ЧСС
2. Розширюють зіниці, підвищують внутрішньо очний тиск
3. Стимулюють дихання, підвищують АТ
4. Зменшують кислотність шлунку, слиновиділення
5. Посилюють ССС, зменшують тонус і моторику ШКТ
Пропранолол не застосовується при:
1. Гіпертонії
2. Стенокардії
3. Гіпотиреозі
4. Тахіаритмії
5. Гіпертиреозі
Вказати групу препаратів, які протипоказані при брадиаритмії:
1. Симпатолітики
2. Бета-адреноблокатори
3. Периферичні вазодилятатори
4. Діуретики
5. Міотропні спазмолітики
Вказати препарат, який не застосовують під час нападу бронхіальної астми:
1. Адреналіну гідрохлорид
2. Фенотерол
3. Сальбутамол
4. Фенілефрин
5. Ефедрину гідрохлорид
Назвіть, які рецептори вибірково блокує доксазозин?
1. М–холінорецептори
2. β1–адренорецептори
3. Н-холінорецептори
4. β2–адренорецептори
5. α1-адренорецептори
Вкажіть засіб з групи симпатолітиків:
1. Норепінефрин
2. Нафтизин
3. Ефедрин
4. Ніцерголін
5. Октадин
Торгівельна назва пропранололу :
1. Барбовал
2. Валокормід
3. Анаприлін
4. Корвітол
5. Енап
При інфаркті міокарда фенілефрин вводять з метою:
1. Підвищення артеріального тиску
2. Розчинення тромбів
3. Зниження артеріального тиску
4. Усунення аритмії
5. Знеболювання
Представниками β -адреноблокаторів є наступні препарати:
1. Нафтизин, мезатон, візин
2. Фенотерол, сальбутамол, ефедрину гідрохлорид
3. Ксилометазолін, адреналіну гідрохлорид, фенотерол
4. Анаприлін, раунатин, сальбутамол
5. Окспренолол, талінолол, бісопролол
Вказати до якої фармакологічної групи відноситься фенілефрин:
1. Бета-адреноблокатори
2. Симпатолітики
3. Альфа-адреноміметики
4. Альфа-адреноблокатори
5. М-холіноміметики
Який шлях введення бронхолітика з групи бета-адреноміметиків є доцільним при нападі бронхіальної астми:
1. Інгаляційний
2. Сублінгвальний
3. Підшкірний
4. Внутрішньом’язовий
5. Внутрішньовенний
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома