Task 2. Доповнити пропуск правильною формою займенника
1. Where are .... toothbrushes?
Task 2. Доповнити пропуск правильною формою займенника
2. ..... has got my book
Task 2. Доповнити пропуск правильною формою займенника
3. This is ..... trumpet
Task 2. Доповнити пропуск правильною формою займенника
4. That`s ..... new house
Task 2. Доповнити пропуск правильною формою займенника
5. What is .... doing?
Task 3. Доповнити пропуск словом, яке найбільше підходить за значенням
1. ____ water pistol is it?
Task 3. Доповнити пропуск словом, яке найбільше підходить за значенням
2. _____ Tag`s rollerblades black?
Task 3. Доповнити пропуск словом, яке найбільше підходить за значенням
3. It _____ Karla`s bike.
Task 3. Доповнити пропуск словом, яке найбільше підходить за значенням
4. They`re _____ rollerblades.
Task 3. Доповнити пропуск словом, яке найбільше підходить за значенням
5. Whose bike is it? ______ Chatter`s.
Task 4. Доповними "some'' або ''any''
1. There`s ____ cheese here
Task 4. Доповними "some'' або ''any''
2. There aren`t _____ glasses
Task 4. Доповними "some'' або ''any''
3. We`ve got ____ peaches
Task 4. Доповними "some'' або ''any''
4. Is there ____ water?
Task 4. Доповними "some'' або ''any''
5. I haven`t got _____ shampoo
Task 5. Доповними "much'' або ''many''
1. Is there _____ flour in this cake?
Task 5. Доповними "much'' або ''many'', або ''lots of''
2. There`s ______ spaghetti for lunch.
Task 5. Доповними "much'' або ''many'', або ''lots of''
3. There aren't ____ bananas.
Task 5. Доповними "much'' або ''many'', або ''lots of''
4. How _____ water is there?
Task 5. Доповними "much'' або ''many'', або ''lots of''
5. There isn`t ______ sugar in the cupboard
Task 6. Скласти речення
1. are / peaches / many / How / there?
Task 6. Скласти речення
2. aren`t / watermelons. / There / any
Task 6. Скласти речення
3. we / got? / much / How / butter / have
Task 6. Скласти речення
4. chocolates? / Are / any / there
Task 6. Скласти речення
5. his / This / blue / shirt. / is
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома