"Фразеологія"

Додано: 21 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 380 разів
12 запитань
Запитання 1

1. Фразеологія вивчає:

варіанти відповідей

А) звуки мови

Б) частини мови

В) стійкі сполучення слів.

Г) значення слів

Запитання 2

З’ясуйте, у якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами:

варіанти відповідей

а) читати повість, стримано засміятися, перейти вулицю, довести додому;

б) кінець уроку, пекти картоплю, відчинені двері, чужа праця;

в) засипати вугілля, брати воду, говорити правду, гнути гілку;

г) читати по очах, пекти раків, з відкритим серцем, западати в душу.

Запитання 3

Визначте, у якому рядку фразеологізми становлять синонімічний ряд;

варіанти відповідей

а) без вогню пекти, байки правити, багато брати на себе, зронити сльозу;

б) теревені правити, оповідати сон рябої кобили, боби розводити, плести сухого дуба;

в) зробити хибний крок, зривати завісу, зорі знімати з неба, обіцяти золоті гори;

г) міряти лозиною, наклеювати ярлики, на ногах не стояти, передбачати події.

Запитання 4

Виберіть фразеологізм, який має значення «кого-небудь щось постійно хвилює, турбує, мучить,завдає душевного болю»

варіанти відповідей

а) кішці смішки, а мишці слізки

б) черв’ячок точить;

в) зав’яз пазурець, і пташці кінець;

г) пробігла чорна кішка.

Запитання 5

Назвіть рядок, у якому подано синоніми до фразеологічного звороту стявши голову, за волоссям

не плачуть:

варіанти відповідей

а) головою лягти; на голову виший;

б) чуб дарма, як голови нема; пропав кінь, і вузду кинь;

в) покласти голову; проторохтіти головою;

г) головою важити; голова як решето.

Запитання 6

З’ясуйте, у якому рядку всі фразеологізми мають однакове значення:

варіанти відповідей

а) носа не показувати, нема живої душі, за тридев’ять земель;

б) зганяти з світу, вішати собак, з легкої руки;

в) живіт присох до спини, крихти в роті не було, ріски в рот не брати;

г) ворожити на бобах, вити вовком, дати звістку про себе.

Запитання 7

Пригадайте, шо означає запозичений фразеологізм Се Ля Ві?

варіанти відповідей

а) таке життя; 

б) з самого початку;

в) невідома земля;

г) чиста дошка.

Запитання 8

Укажіть рядок, у якому фразеологізми становлять синонімічний ряд:

варіанти відповідей

а) нестися високо вгору, ні в тин ні в ворота, сісти на мілину, терпець урвався;

б) теревені правити, збити з пантелику, ні за холодну воду не братися, облизня піймати;

в) нуль без палички, пальці гризти, підставляти ногу, пороги оббивати;

г) дзвін великий лить, брехні справляти, замилювати очі, напускати туману

Запитання 9

Знайдіть рядок фразеологізмів власне українського походження:

варіанти відповідей

а) альфа і омега, голос волаючого в пустелі, жити манною небесною

б) закопувати талант у землю, вовк в овечій шкурі, побиття немовлят;

в) гарбуза дістати, світ макітриться, не до жартів;

г) Геркулесові стовпи, дамоклів меч, драконівські закони.

Запитання 10

Значення „початок і кінець чого-небудь” має фразеологізм

варіанти відповідей

А)у хвіст і в гриву

Б) від букви до букви

В)альфа і омега


Г)душа в душу

Запитання 11

Знайдіть рядок фразеологізмів з античної міфології, шо стали інтернаціональними(міжнародний)

варіанти відповідей

а) вхопити шилом патоки, тягар на душі, кермо влади, аж за вухами лящить

б) відрізана скиба, журба сушить, завертати голоблі, сідати в калошу;

в) Авгієві стайні, ахіллесова п’ята, бездонна бочка, гордіїв вузол;

г) вмивати руки, за царя Панька, горобина ніч, в очах зеленіє.

Запитання 12

Установіть правильне значення фразеологізму через п’яте-десяте

варіанти відповідей

А) швидко


Б) похапцем

В)давно

 Д)багато

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест