Контрольна робота. ФРАЗЕОЛОГІЯ

Додано: 2 листопада 2020
Предмет: Українська мова, 6 клас
Копія з тесту: ФРАЗЕОЛОГІЯ
20 запитань
Запитання 1

Позначте правильне значення фразеологізму мокрим рядном накрити.

варіанти відповідей

А  Улесливо звеличувати.

Б  Удавати з себе нещасного, прибіднюватися.

В  Приховувати злі наміри.

Г  Настирливо домагатися.

Д  Зненацька накинутися з докорами, лайкою.

Запитання 2

 Позначте фразеологізм, який є синонімічним до фразеологізму накласти головою.

варіанти відповідей

А Полягти кістьми.

Б  Намилити шию.

В  Скрутити в три греблі.

Г  Сам собі на умі.

Д  Під п’ятою сидіти.

Запитання 3

У якому рядку слова є фразеологізмами?

варіанти відповідей

А  Хотіти їсти, швидко втекти, говорити навмисне, уважно дивитися.

Б  Дотепний чоловік, покірна людина, балакуча жінка, вродлива дівчина.

В  Пропустити повз вуха, писана красуня, кипіти від злості, хапати дрижаки.

Г  Надокучати товаришеві, дорога річ, повісити пальто, кипить вода.

Д  Гнути залізо, піймати рибу, дбайливо доглядати, зазнати поразки.

Запитання 4

Знайдіть рядок фразеологізмів біблійного походження.

варіанти відповідей

А  Зігнутися у три погибелі, дістати на горіхи, і старі і малі.

Б  День і ніч, знати як облупленого, переводити папір, пальчики оближеш.

В  Очі розбігаються, палати коханням, умирати від нудьги, жаліти вуха.

Г  Хліб насущний, вавилонське стовпотворіння, свята святих, заборонений плід.

Д  Шукати вчорашнього дня, щирити зуби, мати добре ім’я, лягти кістьми.

Запитання 5

Знайдіть речення, у якому вжито фразеологізм.

варіанти відповідей

А  У татка руки тверді та дужі, а у мами були м’які (Л. Письменна).

Б  Через біле-біле поле йде веселий дідуган (Б. Олійник).

В  Антоша за словом в кишеню не ліз (О. Чорногуз).

Г  Взимку виє хуртовина, влітку прийде тепла днина…(П. Воронько).

Д  Сон купає мене в прозорих хвилях журливої річки (В. Підмогильний).

Запитання 6

 З’ясуйте, у якому рядку словосполучення є фразеологізмами.

варіанти відповідей

А  Читати повість, стримано сміятися, перейти вулицю, довести до дому.

Б  Кінець уроку, пекти картоплю, відчинені двері, чужа праця.

В  Нерозбірливо говорити, засипати вугілля, брати воду, говорити правду.

Г  Читати по очах, пекти раків, з відкритим серцем, западати в душу.

Д  Зелений лист, гнути гілку, крутити гайку, набити лопату.

Запитання 7

 У якому рядку фразеологізми становлять синонімічний ряд?

варіанти відповідей

А Без вогню пекти, багато брати на себе, зронити сльозу.

Б Теревені правити, оповідати сон рябої кобили, точити ляси.

В Зробити хибний крок, зорі знімати з неба, обіцяти золоті гори.

Г Міряти лозиною, наклеювати ярлички, на ногах не стояти.

Д  Памороки забивати, палиця плаче, проковтнути пілюлю.

Запитання 8

Який із фразеологізмів має значення «кого-небудь щось постійно хвилює, турбує, мучить, завдає душевного болю»?

варіанти відповідей

А  Кішці смішки, а мишці слізки.

Б  Черв’ячок точить.

В  Зав’яз пазурець, і пташці кінець.

Г  Пробігла чорна кішка.

Д  Кожна пташка своєї пісні співає.

Запитання 9

Який із наведених висловів Т. Шевченка став крилатим?

варіанти відповідей

А  Стоїть старий, похилився, мов козак той зажурився.

Б  Коло хатини коза пасеться; а дитина і невеличке козеня у сінях граються.

В ...учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь.

Г  Минають дні, минають літа, настала осінь, шелестить пожовкле листя…

Д  На панщині пшеницю жала, втомилася; не спочивать пішла в снопи, пошкандибала Івана сина годувать.

Запитання 10

 Виберіть речення, у якому вжито фразеологізм.

варіанти відповідей

А  Ви знаєте, що я гадаю, як сиджу я мовчазна, бліда (Леся Українка).

Б  Два брати жили на світі, був один з них працьовитий, другий — ледачий дуже (А. Свашенко).

В  Нудьгу наче вітром здуло (А. Дімаров).

Г  Занесло, замело, завіяло і дороги мої, і мости (В. Мордань).

Д  Весна зіткала вчора гобелен у лузі — з трав, із квітів, з верболозів (Є. Гуцало).

Запитання 11

У якому рядку подано фразеологізми з мовленням мисливців?

варіанти відповідей

А Брати тайм-аут, рятівне коло, удар нижче пояса, на всіх парусах.

Б Бити байдики, клеїти дурня, ликом шитий, легкий хліб.

В  Іти на дно, твердий горіх, посадити на міль, повернути голоблі.

Г  Ганяти як солоного зайця, на ловця і звір біжить, як загнаний звір, стріляна птиця.

Д  Мати олію в голові, летіти з усіх ніг, гнути спину, обвести круг пальця.

Запитання 12

З’ясуйте, у якому рядку всі фразеологізми мають однакове значення.

варіанти відповідей

А  Грати очима, бити чоботи, точити ляси, душа в душу.

Б  Грати мовчанку, ні пари з вуст, тримати язик за зубами, мов у рот води набрав.

В  Рукою подати, сидіти в печінках, грати на нервах, легкий хліб.

Г  Пасти задніх, байдики бити, грати першу скрипку, від серця відлягло.

Д  Викинути з голови, гав ловити, кров з молоком, впасти духом.

Запитання 13

 Який фразеологізм є антонімом до вислову байдики бити?

варіанти відповідей

А  Бити ключем.

Б  Працювати як мокре горить.

В  Працювати не розгинаючи спини.

Г  Бити по кишені.

Д  Бити себе в груди.

Запитання 14

Який із фразеологізмів має значення «лишитися без того, на що розраховував, сподівався; зазнати невдачі в чомусь»?

варіанти відповідей

А  Спіймати ляпаса.

Б  Спіймати на гарячому.

В  Спіймати жар-птицю.

Г  Піймати на вудочку.

Д  Піймати облизня.

Запитання 15

Знайдіть рядок фразеологізмів з античної міфології.

варіанти відповідей

А  Вхопити шилом патоки, тягар на душі, кермо влади, аж за вухами лящить.

Б  Відрізана скиба, журба сушить, завертати голоблі, сідати в калошу.

В  З голови до п’ят, вмивати руки, червоний як рак, малий розум.

Г  Берегти як зіницю ока, за царя Панька, горобина ніч, в очах зеленіє.

Д  Авгієві стайні, ахіллесова п’ята, бездонна бочка, гордіїв вузол.

Запитання 16

Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ

варіанти відповідей

А ніде голці впасти

Б ніде голки взяти

В хоч голки збирай

Г як нитка за голкою

Д нікуди голки ткнути

Запитання 17

У якому рядку наведено фразеологізми, почерпнуті з життя кравців ?

варіанти відповідей

А  Пустити на дно; ні пуху ні пера; рятівне коло; ударити лихом об землю.

Б  Не ликом шитий; тріщать по всіх швах; білими нитками шитий; як нитка за голкою.

В   На всіх парусах; наставляти вуха; виходити на фінішну пряму; на ловця і звір біжить;

Г  Мертва точка; на хвості сидіти; мчати на всіх парах; хід конем.

Д  Пустити на дим; плести сіті; бути на сьомому небі; розбити глек.

Запитання 18

Визначте, яке джерело походження фразеологізмів кров з молоком, доладна як писанка:

варіанти відповідей

А прислів’я та приказки;

Б народне життя;

В вислови античного походження;

Г вислови біблійного походження;

Д крилаті вислови видатних людей.

Запитання 19

Укажіть, яке джерело походження  фразеологізмів сізіфова праця, гордіїв вузол:

варіанти відповідей

А прислів’я та приказки;

Б з професійного вжитку;

В вислови античного походження;

Г вислови біблійного походження;

Д крилаті вислови видатних людей.

Запитання 20

Позначте рядок, у якому всі сполучення слів є фразеологізмами

варіанти відповідей

гострий язик, міцний горішок, світла голова

друга година, рівний шлях, англійська вимова

жовта пляма, спокійне дихання, темна ніч

весела пригода, сонячний день, від а до я

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест