Фразеологія

Додано: 5 листопада 2020
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 59 разів
16 запитань
Запитання 1

Виберіть фразеологізм, який має значення «кого-небудь щось постійно хвилює, турбує, мучить, завдає душевного болю»:


варіанти відповідей

кішці смішки, а мишці слізки;

черв’ячок точить;

зав’яз пазурець, і пташці кінець;

пробігла чорна кішка.

Запитання 2

З’ясуйте, в якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами:


варіанти відповідей

читати повість, стримано засміятися, перейти вулицю, довести додому;

кінець уроку, пекти картоплю, відчинені двері, чужа праця;

засипати вугілля, брати воду, говорити правду, гнути гілку;

читати по очах, пекти раків, з відкритим серцем, западати в душу.

Запитання 3

З’ясуйте, у якому рядку всі фразеологізми мають однакове значення:


варіанти відповідей

носа не показувати, нема живої душі, за тридев’ять земель;

зганяти з світу, вішати собак, з легкої руки;

живіт присох до спини, крихти в роті не було, ріски в рот не брати;

ворожити на бобах, вити вовком, дати звістку про себе.

Запитання 4

Назвіть рядок, у якому подано синоніми до фразеологічного звороту

стявши голову, за волоссям не плачуть:


варіанти відповідей

головою лягти; на голову вищий;

чуб дарма, як голови нема; пропав кінь, і вузду кинь;

покласти голову; проторохтіти головою;

головою важити; голова як решето.

Запитання 5

 Укажіть рядок, у якому фразеологізми становлять синонімічний ряд:


варіанти відповідей

нестися високо вгору, ні в тин ні в ворота, сісти на мілину, терпець урвався;

теревені правити, збити з пантелику, ні за холодну воду не братися, облизня піймати;

нуль без палички, лікті гризти, підставляти ногу, пороги оббивати;

дзвін великий лить, брехні справляти, замилювати очі, напускати туману.

Запитання 6

У якому рядку фразеологізми мають значення "молодий":


варіанти відповідей

молоко на губах не обсохло, курча жовтороте;

немає гаразду в голові, жуки в голові;

горобеня жовтодзьобе, наробити галасу;

ні пари з уст, мало ще каші з’їв?

Запитання 7

Визначте рядок, у якому використано фразеологізми-антоніми:



варіанти відповідей

замилювати очі, удар нижче пояса;

головою лягти, ні пари з уст;

байдики бити, працювати не розгинаючи спини;

тримати язик за зубами, легкий хліб.

Запитання 8

Поясніть значення фразеологізма колоти очі (комусь):


варіанти відповідей

обдурювати, хитрувати;

недоречно виділятися, бути на виду;

відвертати чиюсь увагу;

в’їдливо дорікати.

Запитання 9

Фразеологізм "гроші не пахнуть" означає:



варіанти відповідей

поважне ставлення до чесно зароблених грошей;

байдужість до того, яким шляхом зароблені гроші;

байдуже ставлення до грошей;

не зважати на кількість грошей.

Запитання 10

Укажіть правильне визначення фразеологізмів:


варіанти відповідей

це словосполучення з переносним значенням;

це речення з переносним значенням;

це сполуки слів, які є одним членом речення;

це стійкі сполучення слів,  які за лексичним  значенням дорівнюють одному слову (словосполученню).

Запитання 11

Укажіть фразеологізм, який означає дуже давно:


варіанти відповідей

за царя Гороха;       

у тридесятому царстві;      

за тридев’ять земель;

одна нога тут, а друга там.

Запитання 12

Укажіть правильне значення фразеологізму народитися в сорочці:


варіанти відповідей

народитися швидко;       

бути щасливим;

бути здоровим;   

бути розумним.

Запитання 13

Укажіть фразеологізм, який є синонімом до фразеологізму кури не клюють:(


варіанти відповідей

як курка лапою;          

як кіт наплакав;

хоч греблю гати;     

мокра курка.

Запитання 14

Укажіть фразеологізм, який є антонімом фразеологізму намотати на вус:


варіанти відповідей

тягнути за язик;  

водити за ніс;  

пекти раків;  

викинути з голови.

Запитання 15

Що означає фразеологізм як сніг на голову: 


варіанти відповідей

виконувати непотрібну роботу;

перебільшувати;

раптово;

дуже багато.

Запитання 16

Установіть значення фразеологізму стріляний птах:

варіанти відповідей

здоровий:

досвідчений;

прихований;

запальний.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест