Фразеологія. Словотвір. Орфографія

Тест можна використовувати на уроках з української мови у 6 класі для перевірки знань учнів з теми "Фразеологія. Словотвір. Орфографія"

Додано: 4 грудня 2021
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 75 разів
12 запитань
Запитання 1

1. Укажіть НЕПРАВИЛЬНЕ тлумачення фразеологізму

варіанти відповідей

як сніг на голову – несподівано

народитися в сорочці – бути щасливим

з комарів носок – маленький

ні риба ні м'ясо – несмачний

Запитання 2

2. Укажіть значення запропонованого фразеологізму Перша скрипка

варіанти відповідей

бути солістом оркестру

бути хорошим музикантом

виконувати провідну роль у будь-якій діяльності.


скрипка Страдиварі

Запитання 3

3. Виберіть рядок, у якому всі слова утворені префіксальним способом:

варіанти відповідей

написати, передумати, зачитати

вічноюний, черговий, добраніч

лісник, щоденник, Затуливітер

загадка, супутник, перекотиполе

Запитання 4

4. Виберіть рядок, у якому всі слова написані ПРАВИЛЬНО:

варіанти відповідей

Одесчина, Київщина, Цюріхський

Запоріжська, тюркський, празький

Галичина, боягузтво, казахський

Полтавщина, Вінничина, баскський

Запитання 5

5. Усі складні слова пишуться через дефіс у рядку:


варіанти відповідей

веб/сторінка, мікро/біологія, близько/близько

північно/західний, хліб/сіль, українсько/турецький.


жовто/гарячий, скакав/скакав; Тягни/рядно

жар/птиця, лікар/стоматолог, блідо/лиций

Запитання 6

6. Усі слова з пів треба писати окремо (за новим правописом):


варіанти відповідей

пів/Європи, пів/яблука, пів/години

пів/міста, пів/Києва, пів/куля

пів/день, пів/ями, пів/України

пів/хвилини, пів/аркуш, пів/острів.


Запитання 7

7. Яким способом утворені слова в рядку: розбір, блакить, спів

варіанти відповідей

суфіксальним

безафіксним

префіксальним

складанням основ

Запитання 8

8. Яким способом утворені слова рядка: Черкащина, братський, хмарний;

варіанти відповідей

перехід однієї частини мови в іншу

префіксальним

складанням основ

суфіксальним

Запитання 9

9. У реченні Марійка розповідала про пригоду в лісі п’яте на десяте знайдіть фразеологізм та визначте, яку синтаксичну роль у реченні він виконує.


варіанти відповідей

підмет

означення

обставина

присудок

Запитання 10

10. У реченні знайдіть фразеологізм та визначте, яку синтаксичну роль він виконує: Микола майже годину сушив голову над важкою задачею.


варіанти відповідей

підмет

означення

присудок

додаток

Запитання 11

11. Підберіть до фразеологізму не викурити й ладаном антононімічну пару:

варіанти відповідей

хоч око виколи

не заманити й калачем

не за горами

пасти задніх

Запитання 12

12. Яке з поданих словосполучень не є фразеологізмом:

варіанти відповідей

відібрало мову

голова йде обертом

легкий на руку

веселий випадок

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест