Функції науково-методичного супроводу

Додано: 8 травня 2020
Предмет:
11 запитань
Запитання 1

Здійснюється з метою надання практичної цілеспрямованої допомоги педагогічним працівникам щодо опанування нового змісту освіти, нових програм, технологій тощо. Вона передбачає узагальнення практичного досвіду, організацію навчання на засадах практичного досвіду, створення матеріалів для навчання, пошуки способів взаємообміну науки та практики. На сьогодні все більшої актуальності набувають такі ціннісні аспекти методичної функції, як менторство, наставництво, що полягають у здійсненні професійного й особистісного розвитку на основі практичного досвіду. Успішне виконання функції методиста, ментора, наставника забезпечують вміння щодо вивчення, узагальнення, апробації та поширення перспективного педагогічного досвіду; вивчення запитів споживачів освітніх послуг; удосконалення, оновлення та розроблення нових методик навчання, методичних рекомендацій з питань професійної діяльності; моніторинг результатів навчання. 

варіанти відповідей

Методична функція

Запитання 2

Спрямована на задоволення індивідуальних або колективних професійних запитів, вирішення практичних завдань, підтримку інноваційної діяльності. Консультування – це організована взаємодія між консультантом (андрагогом) і клієнтом (спеціалістом або колективом, організацією загалом), спрямована на вирішення проблем і внесення позитивних змін у діяльність. Реалізація цієї функції ґрунтується на взаємодії щодо спільного аналізу проблеми та пошуку способів її вирішення.  

варіанти відповідей

Функція консультування

Запитання 3

Надання спеціально підготовленим фахівцем кваліфікованої поради, допомоги, роз’яснення, інформаційної підтримки щодо вирішення професійних завдань, подолання професійних утруднень тощо. Дорадницька функція науково-методичного супроводу – надання консультаційною організацією (інститутами післядипломної педагогічної освіти, методичними кабінетами (центрами), педагогічними консалтинговими й навчально-тренувальними центрами та ін.) консультативних послуг тим чи іншим замовникам (споживачам, клієнтам) у вигляді інформаційного, науково-методичного продукту. 


варіанти відповідей

Дорадництво

Запитання 4

Діяльність з консультування керівників, управлінців (управлінське консультування) з широкого кола питань, що надається зовнішніми консультантами для рішень тієї чи іншої проблеми. Метою консалтингу є допомога системі управління (менеджменту) в досягненні як локальних поставлених цілей, так і глобальних управлінських проблем (стратегічний розвиток, реорганізація, інноваційний процес); що передбачає аналіз, обґрунтування перспектив розвитку та використання освітніх інновацій з урахуванням конкретної предметної галузі й запитів суб’єкта. 


варіанти відповідей

Консалтинг

Запитання 5

Професійно орієнтована допомога з урахуванням вимог робочої ситуації; співпраця, у процесі якої той, хто навчається, отримує можливість рефлексії власних утруднень, розширення теоретичних уявлень, визначення способів подальшої діяльності. Діяльність супервізора спрямовано на аналітичне та дослідницьке поєднання практичної педагогічної діяльності з навчанням, допомогу в поєднанні теоретичних знань з практичними вміннями.

варіанти відповідей

Супервізія

Запитання 6

Полягає в аналізі та оцінюванні діяльності певних фахівців, організацій, проєктів за розробленими критеріями, показниками, індикаторами. Експертиза може спрямовуватися на визначення стану та перспектив розвитку, оцінювання програм або проєктів інноваційного розвитку, встановлення та характеристику результатів інноваційної й експериментальної діяльності та інше – що дозволяє дослідити позитивні й негативні тенденції у практиці, порівняти отримані результати з поставленою метою.  


варіанти відповідей

Експертна функція

Запитання 7

Грунтується на випереджальному характері методичної роботи щодо розвитку освіти та полягає у прогнозуванні процесів розвитку освітніх систем або їх окремих напрямів, розробленні й супроводі реалізації відповідних моделей. Пропедевтикою нововведень є розроблення стратегій, планування, проєктів, підготовка кадрів тощо.  


варіанти відповідей

Прогностична функція

Запитання 8

Забезпечує висококваліфіковані індивідуальні тренування педагогічних працівників для досягнення значущих для них професійної мети, завдань, мобілізації внутрішнього потенціалу, розвитку необхідних професійних здібностей і навичок, засвоєння передових стратегій, метатехнологій для отримання найвищого професійно значущого результату. Науковці звертають увагу на важливість урахування професійних потреб педагогічних працівників; інтеграції формальної, неформальної та інформальної освіти, навчальної, практичної й самоосвітньої діяльності під час педагогічного коучингу.  


варіанти відповідей

Коучингова функція

Запитання 9

Спрямована на розкриття потенційних можливостей та нереалізованих вмінь фахівців, базується на використанні технологій організації вільної комунікації, обміну думками, судженнями, що підводить учасників до ухвалення професійно виважених рішень за рахунок реалізації внутрішніх можливостей. Модерація не привносить нового, а лише допомагає потенційне зробити актуальним. Фахівець-модератор повинен мати навички ведення дискусії, дебатів, організації «круглих столів», брифінгів; активізації групи та кожного її учасника; узагальнення думок і виокремлення провідної думки; узагальнення конструктивних пропозицій; наочне представлення результатів роботи групи.  

варіанти відповідей

Функція модерації

Запитання 10

Робить акцент на рефлексії, усвідомленні фахівцями власних освітніх потреб, самостійному визначенні ними змісту і термінів навчання.  


варіанти відповідей

Тьюторинг

Запитання 11

Поєднує управлінську та організаційну діяльність суб’єктів методичної роботи. Орієнтована на досягнення мети, це інтегрована система інформаційно-аналітичної та методичної підтримки процесів планування, контролю, аналізу, прийняття управлінських рішень щодо всіх функціональних сфер діяльності організації. Передбачає визначення мети та завдань діяльності, управління ризиками, інформаційне забезпечення, управління системою ключових індикаторів (вимірювання та контроль діяльності за встановленими показниками, виявлення та аналіз причин відхилень фактичних показників від планових), стратегічне, тактичне та оперативне планування, а також систему менеджменту якості (прийняття управлінських рішень щодо оптимізації діяльності системи).

варіанти відповідей

Контролінгова функція

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест