1. Г.Белль здобував освіту, вивчаючи германістику і класичну філологію,
2. Під час Другої світової війни Белль побував у Польщі, Франції, Угорщині. Улітку 1943 року опинився в Україні. Враження від воєнних подій того часу відобразилися у його першій повісті
3. Г.Белль був не тільки талановитим письменником, а й активним громадським діячем:
4.Оповідання"Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...." викриває всю абсурдність і жорстокість війни. Усього три місяці тому юнак був учнем класичної гімназії. І ось зараз він був тяжко поранений: "...я весь горів, усе в мені боліло - голова, руки, ноги, й серце калаталось, мов несамовите. Чого лишень не привидиться ..." Закінчіть речення
5. Твір має назву "Подорожній, коли ти прийдеш у Спа..." Назва досить дивна і незрозуміла. Це фрагмент речення, обірваний початок давньогрецького двовірша-епітафії про битву у фермопільській ущелині, де, захищаючи вітчизну, загинули 300 спартанців - воїнів царя Леоніда. Автор її Сімон Кеоський. Вона звучала так: "Подорожній, коли ти прийдеш у Спарту, перекажи македонцям, що вкупі мертві ми тут лежимо, вірні їм даним словом ". Отже, назва не випадкова, бо
6. Пораненого героя занесли до гімназії, де тепер госпіталь.
Він чує слова:"Мерців сюди. Є там мерці?" Куди зносять мерців?
7. Юнака несуть коридорами школи, у якій він ще декілька місяців тому навчався. Йому важко повірити в те, що це саме його школа. "Якщо зараз, майнуло у мене в голові, якщо зараз... Та ось і він, я його вже побачив..." Що він побачив?
8.У залі малювання, куди принесли юнака, тхнуло йодом, калом, марлею й тютюном. Він попоросив, щоб йому дали
9. Пожежник приніс юнакові води, той із жадібністю почав її пити, "відчуваючи на губах металевий смак казанка". Він не встиг нею насолодитися, як казанок відняли від губ. Юнак закричав, поранений, який лежав поряд, сказав:
10. У Бендорфі, де жив і навчався юнак, було три гімназії. В одній із них він навчався вісім років. Що уе за гімназія?
11. Після операції юнак побачив себе ніби вкороченого, куценького, маленького. Коли його розмотали, він зрозумів, що у нього немає
12.У кінці твору герой просить у пожежника Біргелера молока, яке завжди є рятівним символом, символом життя. Він уже усвідомив, що це саме його гімназія, що він інвалід, якому навіть ні на що спертися. Яку символіку у даному випадку має молоко?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома