При перев’язці у похилої жінки почалася кровотеча із виразки гомілки, кров темного кольору, витікає рівномірним струменем. Незалежне втручання медичної сестри до приходу лікаря:
Невідкладна допомога при кровотечі із стегнової артерії:
Медична сестра хірургічного відділення під час догляду за дренажем по Бюлау у хворого, 40 років, з діагнозом “гемоторакс” помітила, що у флакон виділилось із дренажу 60 мл крові за годину. Які першочергові дії медсестри?
До хірургічного відділення доставлено жінку 42 років з ознаками внутрішньочеревної кровотечі. Обʼєктивно: пацієнтка в свідомості,шкірні покриви бліді, холодні на дотик, Рs – 120 уд. за хвилину, АТ – 90/50 мм рт ст. Визначте ступіть важкості крововтрати.
У потерпілого внаслідок вибуху травматична ампутація лівої верхньої кінцівки на рівні нижньої третини плеча. З рани пульсуючим струменем витікає яскраво-червона кров. Ваші першочергові дії?
У пацієнта Д. 60 років виникла повторна кровотеча з розширених вен стравоходу. Медсестра викликала лікаря, поклала міхур з льодом на егігастральну ділянку. Що вона повинна підготувати лікареві для зупинки кровотечі?
Постраждалий в ДТП доставлений в хірургічний стаціонар з ознаками геморагічного шоку. Після обстеження встановлено діагноз: Розрив селезінки, внутрішньочеревна кровотеча, геморагічний шок 2 ступеню. Який метод остаточної зупинки кровотечі має бути використаний?
У хворого 25 років виникла носова кровотеча. Об’єктивно: хворий в свідомості, пульс 80 уд./хв., АТ = 120/70 мм рт. ст. Вкажіть незалежні дії медичної сестри для зупинки носової кровотечі.
У потерпілого внаслідок автомобільної аварії виникло поранення поверхневих вен шиї. Постраждалий в свідомості, з рани шиї витікає темна кров рівномірним струменем. Яке ускладнення може виникнути у пораненого?
Машиною швидкої допомоги до хірургічної клініки доставлено хвору, 65 років, з діагнозом ―Виразкова хвороба дванадцятипалої кишки. Профузна кровотеча. Шкіра бліда, пульс ниткоподібний, АТ — 60/20 мм рт. ст. Яке ускладнення виникло?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома