Який автобіографічний мотив є у творі "Вогник далеко в степу"?
Знайдіть ключову художню деталь в прикінцевому епізоді повісті "Вогник далеко в степу":
Сформулюйте тему повісті:
Яка ідея твору Г. Тютюнника «Вогник далеко в степу»?
Після війни люди стали жити добре, заможно, в новеньких хатах із центральним опаленням.
Директор не захотів брати Павла до училища, тому що той погано вчився, мав у документах незадовільні оцінки.
В училищі була майже військова дисципліна.
Майстром п’ятої групи призначили хоч пораненого, кульгавого, проте бадьорого фронтовика.
Майстер Федір Демидович розповідав про слюсарні інструменти нудним голосом, байдуже скидаючи їх у свій ящичок.
Із гільз учні ремісничого училища виготовляли лопати.
П’яту групу за добру роботу нагородили комбінезонами.
Щодня хлопці проходили із села до училища і знову додому по 18 кілометрів.
Хлопці вирішили піти до діда Штокала попрацювати й заробити абрикос.
Дід Штокало дуже лаяв хлопців і прогнав їх із садка.
Коли Павло сам ішов до училища, по дорозі на нього напала зграя здичавілих за війну собак.
Павла врятувала жінка та його друзі з училища разом із майстром.
«Казав уже їй раз: ідіть заміж, а я й сам якось. Плаче. …Нічого, нарубаю дров, зваримо щось їсти, а далі воно покаже. Не плакатиме ж вона з ложкою в руках!» Хто і про кого говорить?
«Він був у всьому військовому, з портупеями через плече, тільки без погонів: на гімнастерці два ордени, а решта — планочки». Хто це?
«Слюсар-інструментальщик найвищого розряду. Крім того, він ще і слюсар-лекальщик, тобто вміє робити з металу все: від молотка до найдрібнішого годинникового механізму. Зараз пенсіонер». Хто це?
«Любить географію і розповідає про кожну країну так, наче він був там». Хто це?
«Кам’яніє посеред садка - довгий, сухий і сивий - і свариться на нас пальцями». Хто це?
«Я колись орав уночі, як прицепщиком був. Ловко - страх. Фара світить, скиби попереду блищать, тракторист під скиртою спить, а я сам. Стану, прочищу плуги од бур’яну - і далі погнав…». Хто це?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома