Назвіть картину.... і автора...
У кожного народу є свій улюблений музичний інструмент. Іспанію неможливо уявити без гітаристів. Можна кинути одну єдину зернину в натовп іспанців - і ви неодмінно влучите в гітариста. Така народна прикмета.
Головним героєм картини, Веласкес зробив гітариста, який натхненно співає. Насправді в картині тільки два музи́ки, бо малий хлопчисько лише навчається музиці і частіше буває слугою. От і зараз він приніс дорослим музикам склянку з напоєм. Скрипаль лише підіграє гітаристу. Його вторинна роль підкреслена і поворотом тулуба, і мало вимальованим обличчям. Усі ранні картини Веласкеса мають чітко окреслений настрій. Ця картина, навпаки, весела. Тому так радісно всміхається хлопчисько. Можливо, гітарист з удавано серйозним обличчям співає щось жартівливе
Героїнею однієї картини ранішнього періоду творчості Дієго Веласкеса стала темношкіра жінка. Пригноблена дівчина стоїть похмуро й утомлено. Небагатий вибір речей на простому дерев'яному столі показник, що це кухня. Дівчину постійно смикають з дрібними завданнями і завалюють важкою працею. Її доля - завжди бути помічницею кухаря і малопоміченою служницею в домі. Сум головує в житті і вона цього не приховує. Навіть художника це збентежило. І заради переведення картини в інший щабель, у вікні кухні він малює сцену Христа в Еммаусі (місто у Палестині). Але це два надзвичайно відокремлені світи, ніяк не пов'язані один з другим.
Назвіть картину...?
В майстерні Веласкеса після його смерті були знайдені два портрети. Як і картини, над якими він ще працював, вони були повернуті до стіни. Він портретист, тому нікого не здивували нові портрети художника. Молода жінка, ще зовсім дівчинка з чорним мереживом на голові, зупиняла погляд одразу. Особливі риси обличчя, дивні, великі, засмучені очі - не красуня, а океан нового і невідкритого світу. Небайдужий до всього виразного майстер намалював її натхненно і обачливо, наче рідкісну квітку.
Можливо, це найкращий твір ранішнього періоду творчості Веласкеса. Він якось позбавлений недоліків інших картин цього періоду - невивіреної композиції, занадто чорних і непрозорих тіней, анекдотичних чи літературних посилань, натяків.
Немолода жінка зручно сидить біля. На мить її відволік підліток з неміцним вином, яке іспанці пили за їжею. На передньому плані відмінних якостей натюрморт із кухонного приладдя. Небагата за кольорами картина чудово вибудована і справді благородна за співвідношенням фарб.
Чий автограф на фото...?
Без будь-яких претензій на алегоричний чи міфічний зміст, ця картина була першим у західному мистецтві абсолютно світським зображенням жіночого ню у повний зріст. Гоя відмовився домалювати вбрання на ній, і замість цього створив нове полотно....
Особу Махи точно не визначено. Найпопулярнішими є версії, що це герцогиня Альба, з якою Гоя, начебто, мав стосунки, або ж коханка Мануеля де Годоя, який пізніше й став власником картин. Жодна з цих теорій не була доведена, і досі залишається можливим варіант, що картини представляють якийсь узагальнений ідеалізований образ. У 1808 році картини було вилучено Фердинандом VII, а у 1813 році Інквізиція конфіскувала обидві роботи як непристойні.
Після важкої хвороби на лихоманку у 1792 Гойя став глухим і відлюдкуватим та заглибленим в себе. Протягом 5 років, які пішли на одужання, він багато читав про Французьку революцію та її філософію. В результаті з'явилась гірка серія гравюр, яка була опублікована у 1799 під назвою ........... (назвіть!!!).
Темні видіння, зображені у цих гравюрах, частково пояснюються самим автором у його підписі: «.....................», вони демонструють гострий, сатиричний розум художника. У цій створеній в два етапи серії з вісімдесяти гравюр Гойя не тільки нападає на людські пороки - легковажність, боягузство, легковірність, нещирість, тупу жорстокість, бажання жити чужим розумом. Він ще й висвічує в гротескній формі весь традиційний іспанський порядок, включаючи його найсвятіші ідеали.
Ця картина іспанського художника Франсіско Гойї, написана у Франції в останні роки його життя. Хоча вона широко визнана художніми критиками та публікою, у деяких істориків мистецтва є сумніви щодо авторства Гойї. Якщо картина все-таки належить пензлю Гойї, тоді полотно відноситься до численної серії творів, в яких Гойя зображував вуличних торговців. Техніка мазка, використана в цій картині, нагадує досліди дивізіоністів, а уважна робота з природним світлом, що огортає фігуру жінки, розглядалася істориками як передбачення імпресіонізму, в майбутньому.
Назвіть картину...
Назвіть картину....
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома