ІСПИТ 2-й варіант (22_ПОс.) Методика навчання мовно-літературної освітньої галузі

Додано: 27 березня 2021
Предмет:
Тест виконано: 672 рази
54 запитання
Запитання 1

Методика навчання української мови в початкових класах – це:

варіанти відповідей

Педагогічна наука, що визначає теоретичні засади навчання мови учнів І—4 класів і рекомендує найефективніші методи і прийоми удосконалення мовленнєвого розвитку молодших школярів, формування у них засобами мови і літератури наукового уявлення про мову як знакову систему.

Педагогічна наука, що визначає методи і прийоми удосконалення мовленнєвого розвитку молодших школярів, формування у них засобами мови і літератури наукового уявлення про мову як знакову систему.

Лінгвістична наука, що визначає теоретичні засади навчання мови учнів І—4 класів і рекомендує найефективніші методи і прийоми удосконалення мовленнєвого розвитку молодших школярів, формування у них засобами мови і літератури наукового уявлення про мову як знакову систему. 

Запитання 2

Методика української мови як наука спирається на суміжні дисципліни:

варіанти відповідей

Мовознавство, літературознавство, педагогіку, психологію, логіку, хімію.

Філософію, логіку, педагогіку, математику, психолінгвістику, літературознавство.

Лінгвістику, літературознавство, філософію, педагогіку, психологію, анатомію і фізіологію.

Запитання 3

У котрому рядку правильно названі методи наукового педагогічного дослідження в галузі методики навчання української мови?

варіанти відповідей

Спостереження за навчальним процесом, анкетування, вивчення позитивного досвіду вчителів-практиків, експеримент.

Спостереження за навчальним процесом, анкетування, експеримент, впровадження результатів дослідження у практику навчання української мови.

Спостереження за навчальним процесом, вивчення позитивного досвіду вчителів-практиків, пошук нових методів та прийомів навчання, визначення доцільності додаткових навчальних засобів.

Запитання 4

У котрому твердженні допущена помилка?

варіанти відповідей

Сучасна методика рекомендує вчителеві самому фіксувати і виправляти всі пунктуаційні помилки.

Здебільшого перевірка робіт учителем не стимулює учнів на свідоме виправлення власних помилок.

Важливо фіксувати не тільки типові помилки класу, але й типові індивідуальні помилки, допущені кожним учнем.

Запитання 5

Основним принципом навчання грамоти за звуковим аналітико-синтетичним методом є:

варіанти відповідей

Наочність.

Частотність.

«Від звука до букви».

Складове читання

Запитання 6

Скільки літер в українській мові використовується для позначення голосних звуків?

варіанти відповідей

Шість.

Десять.

Чотири.

Запитання 7

Які з груп приголосних не можуть бути м’якими?

варіанти відповідей

Передньоязикові.

Губні.

Середньоязикові.

Шиплячі

Запитання 8

Прийомами звукового синтезу є:

варіанти відповідей

Утворення відкритих складів, злиття приголосного з усіма вивченими голосними, до названого складу дібрати подібний з м’яким приголосним, утворити сполучення звуків за зразком, утворити сполучення аналогічні (з іншими звуками).

Утворення злиття приголосного з голосним, добір подібного складу з м’яким приголосним, утворення аналогічних звукових сполучень.

Утворення злиття з приголосного і голосного, утворити склад з трьох звуків, утворення складу приголосного з усіма вивченими голосними, підбір складу з м’яким приголосним, утворення сполучень за зразком, утворення аналогічних звукових сполучень. 

Запитання 9

Буквоскладальний синтетичний, складовий синтетичний, звуковий аналітичний, звуковий синтетичний, звуковий аналітико-синтетичний – це:

варіанти відповідей

Прийоми навчання грамоти.

Методи навчання грамоти;

Принципи навчання грамоти.

Запитання 10

Робота над наголошуванням і вимовою слів передбачає:

варіанти відповідей

Постійну увагу вчителя до правильного наголошування і чіткості вимови учнями звуків і слів лише на уроках читання.

Постійну увагу вчителя до правильного наголошування і чіткості вимови учнями звуків і слів тільки на уроках української мови.

Постійну увагу вчителя до правильного наголошування і чіткості вимови учнями звуків і слів на усіх уроках.

Запитання 11

На яких теоретичних положеннях ґрунтується засвоєння учнями лексичної системи мови?

варіанти відповідей

Слово – центральна одиниця мовлення, єдність лексичного і граматичного значення слова, семантична єдність словоформ, слово – носій різних лексичних значень, стилістична зумовленість уживання слова, принципи навчання лексикології.

Слово входить до лексичної пари, стилістична зумовленість уживання, слово – носій різних лексичних значень, семантична єдність словоформ, єдність лексичного і граматичного значень слова, будова слова.

Слово – носій різних лексичних значень, слово – центральна одиниця мовлення, єдність лексичного і граматичного значень слова, семантична єдність словоформ, слово входить до лексичної пари, стилістична зумовленість уживання слова.

Запитання 12

У котрому рядку правильно вказані основні види вправ з фразеології?

варіанти відповідей

Відшукування фразеологізмів у тексті, з’ясування граматичної будови фразеологізму, відшукування фразеологізмів у словнику, знаходження і виправлення помилок у вживанні фразеологізмів, установлення синонімічних та антонімічних відношень між словами й фразеологізмами, з’ясування стилістичної ролі фразеологізмів у тексті.

Відшукування фразеологізмів у тексті, з’ясування лексичного значення фразеологізму, відшукування фразеологізмів у словнику, знаходження і виправлення помилок у вживанні фразеологізмів, установлення синонімічних та антонімічних відношень між словами й фразеологізмами, з’ясування стилістичної ролі фразеологізмів у тексті.

Відшукування фразеологізмів у тексті, з’ясування лексичного значення фразеологізму, відшукування фразеологізмів у словнику, знаходження і виправлення помилок у вживанні фразеологізмів, установлення синонімічних та антонімічних відношень між словами й фразеологізмами, з’ясування морфологічної будови фразеологізмів у тексті.

Запитання 13

У процесі роботи над синонімами вчитель має сформувати у дітей уміння:

варіанти відповідей

Розрізняти в мовленні близькі за значенням слова, добирати синоніми, замінювати в тексті те чи інше слово відповідним синонімом, самостійно вживати в готовому тексті дібране за смислом синонімічне слово, самостійно підбирати спільнокореневі слова.

Розрізняти в мовленні близькі за значенням слова, добирати синоніми, замінювати в тексті те чи інше слово відповідним синонімом, самостійно вживати в готовому тексті дібране за смислом синонімічне слово, самостійно вибирати із свого лексичного запасу найбільш влучний для висловлення власної думки синонім.

Добирати синоніми, замінювати в тексті те чи інше слово відповідним синонімом, самостійно вживати в готовому тексті дібране за смислом синонімічне слово, самостійно вибирати із свого лексичного запасу найбільш влучний для висловлення власної думки синонім. 

Запитання 14

Серед прийомів розкриття лексичного значення слів вкажіть неправильну відповідь:

варіанти відповідей

Наочний.

Контекстуальний.

Тлумачний.

Добір синонімів.

Морфемний аналіз слова.

Запитання 15

Джерелами наповнення словника учнів є:

варіанти відповідей

Мовленнєве оточення в сім’ї, серед друзів; книги, засоби масової інформації; навчальна діяльність у школі; словники, довідники, добір синонімів.

Мовленнєве оточення в сім’ї, серед друзів; книги, засоби масової інформації; навчальна діяльність у школі; словники, довідники, вибір з тексту синонімів.

Мовленнєве оточення в сім’ї, серед друзів; книги, засоби масової інформації; навчальна діяльність у школі; словники, довідники.

Запитання 16

Яким способом найдоцільніше пояснити учням значення слова «Доброзичливий»?

варіанти відповідей

Підбір синонімів.

Підбір антонімів.

Словотвірний аналіз.

Запитання 17

Яким способом найдоцільніше пояснити учням значення слова «Гомоніти»?

варіанти відповідей

Показ предмета чи дії;

Добір синоніма;

Розгорнутим описом.

Запитання 18

За яким принципом правопису написання кожної літери відповідає вимові і перевіряється нею?

варіанти відповідей

Фонетичним.

Історичним.

Смисловим.

Морфологічним.

Запитання 19

У котрому рядку допущена помилка у визначенні?

варіанти відповідей

Будова слова – розділ мовознавства, в якому розглядаються значущі частини слова, відношення між спільнокореневими словами.

Словотвір – розділ мовознавства, що вивчає творення нових слів.

Основа слова – це частина слова без закінчення, яка служить для зв’язку слів у реченні.

Запитання 20

Учні повинні усвідомити такі головні ознаки закінчення:

варіанти відповідей

Змінна частина слова, за допомогою закінчень утворюються різні форми слова, змінюється відтінок у значенні слова, закінчення стоїть у кінці змінюваного слова.

Змінна частина слова, за допомогою закінчень утворюються різні форми слова, закінчення служить для зв’язку слів у реченні і стоїть у кінці змінюваного слова.

Змінна частина слова, за допомогою закінчень утворюються різні форми слова, закінчення служить для зв’язку слів у реченні.

Запитання 21

Одним із завдань мовленнєвої роботи на лексичному рівні є:

варіанти відповідей

Робота над дикцією

Боротьба з нелітературними словами (діалектизмами, жаргонізмами, русизмами).

Формування орфографічних навичок. 4. Робота над пунктуацією.

Запитання 22

У якому класі вивчається прислівник як частина мови?

варіанти відповідей

1-му.

2-му.

3-му.

4-му. 

Запитання 23

Із яким терміном не ознайомлюються молодші школярі?

варіанти відповідей

Особові займенники.

Неозначена форма дієслова.

Вказівні займенники.

Запитання 24

У котрому рядку правильно вказана послідовність визначення роду прикметників?

варіанти відповідей

Знайти іменник, з яким зв’язаний прикметник, визначити рід прикметника, визначити рід іменника.

Знайти іменник, з яким зв’язаний прикметник, визначити рід іменника, за родом іменника визначити рід прикметника.

Визначити рід іменника, за родом іменника визначити рід прикметника.

Запитання 25

На чому ґрунтується уміння учнів розпізнавати частини мови?

варіанти відповідей

На фонетичних ознаках, на вмінні правильно поставити до слова граматичне питання, на врахуванні формально-граматичних показників кожної частини мови.

На лексичних ознаках (іменник – назва предмета, прикметник – назва ознаки. дієслово – назва дії), на вмінні правильно поставити до слова граматичне питання, на врахуванні формально-граматичних показників кожної частини мови.

На лексичних ознаках (іменник – назва предмета, прикметник – назва ознаки. дієслово – назва дії), на вмінні правильно поставити до слова граматичне питання, на врахуванні словотвірних особливостей кожної частини мови.

Запитання 26

З якою метою послідовно виконуються такі дії: з’ясувати, скільки предметів називає іменник, дібрати до іменників слова він, вона, воно або вони?

варіанти відповідей

Для визначення числа іменників.

Для визначення роду іменників.

Для визначення змінювання займенників.

Запитання 27

Вивчення іменника в початкових класах передбачає:

варіанти відповідей

Формування граматичного поняття про іменник, формування навичок правопису відмінкових закінчень іменників, збагачення словника учнів новими іменниками і розвиток навичок точного використання їх у мові.

Розширення знань про лексичне значення слова, формування навичок правопису відмінкових закінчень іменників, збагачення словника учнів новими іменниками і розвиток навичок точного використання їх у мові.

Формування граматичного поняття про іменник, формування навичок правопису відмінкових закінчень іменників, збагачення словника учнів антонімами, синонімами, омонімами.

Запитання 28

У котрому рядку правильно вказана послідовність морфологічного розбору прикметника у 4 класі?

варіанти відповідей

Частина мови, початкова форма, на яке питання відповідає, рід, відмінок, число, яким членом речення є.

Частина мови, початкова форма, з яким іменником зв’язаний, на яке питання відповідає, рід, відмінок, число, яким членом речення є.

Частина мови, початкова форма, з яким іменником зв’язаний, на яке питання відповідає, рід, відмінок, число.

Запитання 29

У котрому рядку правильно вказана послідовність морфологічного розбору дієслова у 4 класі?

варіанти відповідей

Частина мови, початкова форма, на яке питання відповідає, з якими словами в реченні зв’язане, дієвідміна, час, число, рід, яким членом речення є.

Частина мови, початкова форма, на яке питання відповідає, дієвідміна, час, число, рід, яким членом речення є.

Частина мови, початкова форма, на яке питання відповідає, з якими словами в реченні зв’язане, дієвідміна, час, число, яким членом речення є.

Запитання 30

У процесі вивчення дієслова необхідно сформувати у дітей такі вміння:

варіанти відповідей

Вживати ці дієслівні форми в реченнях і зв’язних висловлюваннях, переконструйовувати тексти шляхом зміни дієслівних форм, визначати дієслова І і ІІ дієвідміни з опорою на закінчення в 3-й особі множини.

Змінювати дієслова за особами і числами в теперішньому і майбутньому часі за зразком, переконструйовувати тексти шляхом заміни дієслівних форм, визначати дієслова І і ІІ дієвідміни з опорою на закінчення в 3-й особі множини. 

Змінювати дієслова за особами і числами в теперішньому і майбутньому часі за зразком, вживати ці дієслівні форми в реченнях і зв’язних висловлюваннях, переконструйовувати тексти шляхом заміни дієслівних форм, визначати дієслова І і ІІ дієвідміни з опорою на закінчення в 3-й особі множини.

Запитання 31

У процесі вивчення числівника в учнів необхідно сформувати такі вміння:

варіанти відповідей

Упізнавати серед слів числівники, ставити до них питання скільки?, який?, яка?, яке?, котрі?, правильно вимовляти і писати числівники, ставити питання до кількісних і порядкових числівників (без уживання терміна), вживати правильні форми на означення часу протягом доби, будувати словосполучення з числівниками за зразком.

Упізнавати серед слів числівники, ставити до них питання скільки?, котрий?, котра?, котре?, котрі?, правильно вимовляти і писати числівники, ставити питання до кількісних і порядкових числівників (без уживання терміна), вживати правильні форми на означення часу протягом доби, будувати словосполучення з числівниками за зразком.

Упізнавати серед слів числівники, ставити до них питання скільки?, котрий?, котра?, котре?, котрі?, ставити питання до кількісних і порядкових числівників (без уживання терміна), вживати правильні форми на означення часу протягом доби, будувати словосполучення з числівниками за зразком.

Запитання 32

У котрому рядку правильно вказано вправи з синтаксису залежно від ступеня самостійності і пізнавальної активності учнів?

варіанти відповідей

На основі зразка, конструктивні, творчі.

На основі зразка, конструктивні, синтетичні.

На основі зразка, аналітичні, синтетичні.

Запитання 33

У котрому твердженні допущена помилка?

варіанти відповідей

До пунктуаційних помилок належать порушення, пов’язані з неправильним уживанням розділових знаків під час членування мовлення на речення.

Кожна пунктуаційна помилка є наслідком недотримання певного принципу правопису.

До пунктуаційних помилок призводить ігнорування принципів уживання розділових знаків. 

Запитання 34

Працьовита бджілка збирає мед. – бджілка (що робить?) збирає, бджілка (яка?) працьовита, збирає (що?) мед. Подана вправа ілюструє:

варіанти відповідей

Поширення речень за питаннями.

Виділення словосполучень у реченні.

Встановлення зв’язків між членами речення за допомогою питань.

Складання речення зі слів.

Запитання 35

Основною ознакою однорідних членів речення для молодших школярів є така:

варіанти відповідей

Однорідні члени відповідають на одне і те саме запитання і зв’язані з одним і тим самим словом.

Однорідними можуть бути підмети, присудки і другорядні члени речення.

При однорідних членах можуть бути залежні слова.

Запитання 36

 Характерними ознаками тексту є:

варіанти відповідей

Цілісність змісту, зв’язність викладу, структурна організація, завершеність.

Зачин, основна частина, усний виклад.

Зачин, основна частина, кінцівка, текст-роздум.

Запитання 37

У котрому рядку подано правильне твердження?

варіанти відповідей

У початковій школі формування культури спілкування здійснюється у процесі вивчення елементів синтаксису.

У початковій школі формування культури спілкування здійснюється у процесі вивчення лексичного значення слова.

Формування культури мовлення і спілкування – це виховання навичок літературного спілкування, пропагування і використання літературних норм у повсякденному мовленні.

Запитання 38

Критеріями культури мовлення і спілкування є:

варіанти відповідей

Змістовність, логічність, точність, багатство, мовленнєва діяльність, правильність, комунікативне спрямування.

Змістовність, логічність, точність, багатство, виразність, чистота, правильність, комунікативне спрямування.

Змістовність, логічність, точність, багатство, правильність, комунікативне спрямування. 

Запитання 39

До характерних ознак тексту-міркування належать:

варіанти відповідей

Теза, яку потрібно довести; розвиток тези, її доведення, аргументи; висновки, тобто підтвердження правильності чи неправильності думки.

Припущення, висновки.

Теза, її доведення, роздуми

Запитання 40

До вправ на побудову діалогу не належить:

варіанти відповідей

Фрагмент сюжетно-рольових ігор.

Інсценування ситуацій.

Побудова діалогічної бесіди.

Опрацювання художніх діалогічних текстів.

Виступ на певну тему

Запитання 41

Літературознавча пропедевтика - це

варіанти відповідей

включення до змісту уроків читання творчих завдань,

творча діяльність на основі прочитаного,

стимулювання інтересу через систему текстів у підручнику,

розвиток умінь аналізувати та розуміти зміст літературного

твору

Запитання 42

Що не є ознаками правильності читання:

варіанти відповідей

відсутність перестановок звуків, букв, складів, слів у тексті;

дотримання правильного співвідношення читання вголос і

мовчки.

дотримання літературних норм вимови ненаголошених

голосних; дзвінких приголосних у кінці слова та в кінці складу

перед наступним глухим; звуків [дж], [дз], [дз’], [г], [ф]; слів,

передбачених програмою для кожного з класів;

Запитання 43

Виберіть найбільш точну і правильну відповідь.

Завдання навчального предмета «Читання» в початкових класах полягає у:

варіанти відповідей

навчанні дітей читати та аналізувати художні тексти;

навчанні дітей переказувати тексти;

формуванні навички якісного читання та самостійного читання;

удосконаленні навички самостійного читання та читання під

керівництвом вчителя.

Запитання 44

Який із принципів літературного читання передбачає, що тематика творів для читання в 2-4 класах повинна відображати весь навколишній світ:

варіанти відповідей

комунікативно-мовленнєвий

тематично-жанровий

художньо-естетичний

літературознавчий

Запитання 45

Коли здійснюється словникова робота на уроках читання?

варіанти відповідей

На початку уроку

Після першого прочитання твору

Перед першим прочитанням твору

Після другого прочитання твору

Запитання 46

Які види аналізу художнього твору застосовують на уроках читання в початкових класах

варіанти відповідей

смисловий

композиційний

емоційно-образний

лексико-стилістичний

усі вище названі види

Запитання 47

Свідоме читання - це

варіанти відповідей

безпомилкове відтворення звукового наповнення слів у тексті

розуміння змісту прочитаного тексту, описаних подій, зв’язку між ними.

читання в темпі, що забезпечує найкраще розуміння тексту.

читання з дотриманням пауз, логічних наголосів, інтонації, емоційним забарвленням тону голосу;

Запитання 48

Оберіть авторів сучасних Букварів, рекомендованих МОН для НУШ

варіанти відповідей

Большакова І., Пристінська М.

Вашуленко М., Вашуленко О.

Пономарьова К.

Савченко О., Шиян Р.

Запитання 49

Оберіть авторів сучасних освітніх програм для початкової школи НУШ

варіанти відповідей

Вашуленко М., Вашуленко О.

Пономарьова К.

Савченко О., Шиян Р.

Большакова І., Пристінська М.

Запитання 50

Змістова лінія «Взаємодіємо усно» спрямована на формування в молодших школярів умінь :

варіанти відповідей

читати і відтворювати прочитане

комунікувати усно й письмово

сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях;

спілкуватися усно з іншими людьми в діалогічній і монологічній формах заради досягнення певних життєвих цілей.

Запитання 51

Змістова лінія «Взаємодіємо письмово» спрямована на формування в молодших школярів :

варіанти відповідей

повноцінної навички письма, умінь висловлювати свої

думки, почуття, ставлення та взаємодіяти з іншими людьми в письмовій формі, виявляти себе в різних видах мовленнєво-творчої діяльності.

умінь висловлювати свої думки, почуття, ставлення та взаємодіяти з іншими людьми в усній та письмовій формі, виявляти себе в різних видах мовленнєво-творчої діяльності.

повноцінної навички письма, умінь висловлювати свої

думки і почуття в усній та письмовій формі, виявляти себе в різних видах творчої діяльності.

навичок правильно й каліграфічно писати, створювати власні висловлювання

Запитання 52

На опанування початкових лінгвістичних знань, норм літературної вимови та правил українського правопису, формування в молодших школярів умінь послуговуватися українською мовою в усіх сферах життя спрямована змістова лінія:

варіанти відповідей

Досліджуємо медіа

Взаємодіємо письмово

Досліджуємо мовні явища

Взаємодіємо усно

Запитання 53

Змістова лінія «Досліджуємо медіа» передбачає такі види роботи з медіапродуктами:

варіанти відповідей

аналіз, інтерпретацію, критичне оцінювання інформації в медіатекстах

створення простих медіапродуктів

порівняння та лексичний аналіз інформації з різних медіаджерел

створення найпростіших інформаційних програм

Запитання 54

Змістова лінія "Театралізуємо" забезпечує :

варіанти відповідей

залучення учнів до сценічної творчості, в умовах якої школярі набувають акторського досвіду,

розвиток у дитини емоційного інтелекту, творчого мислення, самосвідомості й самоефективності,

уміння долати бар’єри, пов’язані з неоднозначністю, невизначеністю та ризиками,

уміння мобілізувати інших, ініціативності, співпрацювати з іншими особами

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест