«Смердами» в Київській Русі називали
А вільних селян, які мали земельні наділи, вели своє господарство та виконували
повинності на користь феодала.
Б людей, які перебували в повній власності феодала (продавалися, дарувалися,
передавались у спадщину).
В селян, які потрапили в залежність від феодала, відпрацьовуючи в його
господарстві взяті в борг гроші.
Г ремісників, які мешкали в садибах феодалів, працювали в їхніх майстернях і
сплачували грошову данину.
Галицьку православну митрополію було створено за ініціативи князя
А Ярослава Мудрого.
Б Данила Галицького.
В Лева Даниловича.
Г Юрія І Львовича.
Одне з рішень Люблінського сейму 1569 р. – це
А запровадження єдиного сейму та єдиної грошової одиниці в межах нової держави –
Речі Посполитої.
Б збереження в новоутвореній Речі Посполитій Київського та Волинського
удільних князівств.
В ліквідація Великого князівства Литовського шляхом його включення до складу
Польського королівства.
Г визнання владою Речі Посполитої догмату про сходження Духа Святого не тільки
від Бога-Отця, а й від Бога-Сина.
Фільварок – це
А доброчинні товариства української шляхти, що опікувалися будівництвом
православних храмів.
Б форма промислового виробництва, заснована на розподілі праці й ремісничій
техніці, що передувала великій машинній індустрії.
В багатогалузеве господарство, що базувалося на праці кріпосних селян й орієнтувалося
на виробництво сільськогосподарської продукції, перш за все збіжжя на продаж.
Г корпоративні організації ремісників однієї чи кількох споріднених спеціальностей у
містах, що користувалися магдебурзьким правом.
Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?
«Політичний, церковний, освітній діяч Речі Посполитої. З 1627 р. – архімандрит Києво-
Печерського монастиря. У 1632 р. домігся від королівської влади визнання вищої
православної церковної ієрархії. Для підвищення культурно-освітнього рівня православних
священиків заснував Лаврську школу...»
А П. Могилу
Б Ф. Прокоповича
В Й. Кондзелевича
Г В.-К. Острозького
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома