Іван Франко. «Захар Беркут».

Додано: 8 жовтня 2023
Предмет: Українська література, 7 клас
28 запитань
Запитання 1

Укажіть героя твору, якому належать слова: "...найдужче мене лютить, так се те, що погинемо без бою, без слави, мов коти, кинені в ставок".

варіанти відповідей

 Тугару Вовку

Максиму

 Бурунді

Захару Беркуту

Запитання 2

Для чого тухольці зруйнували сторожа?

варіанти відповідей

бо він заважав проїзду

щоб вода залила долину

бо він був у аварійному стані

бо набрид

Запитання 3

Де знаходився вихід з долини, який показав монголам Максим?

варіанти відповідей

У горі

 Під землею

За селом

 У центрі села

Запитання 4

Як тухольці змогли зламати навалу монголів?

варіанти відповідей

перемогли їх у бою

 виманили ворога в річку

заманили монголів у котлован в горах

збили чужинців зі шляху і ті не знайшли дорогу в село

Запитання 5

Що побачили монголи, коли в'їхали в тухольську кітловину?


варіанти відповідей

 Озброєний загін тухольців

Порожні подвір'я і хати

Тухольців, які сиділи біля полум'я

 Непрохідний ліс

Запитання 6

Що таке тухольський Сторож?

варіанти відповідей

Чоловік похилого віку

Великий камінь

Професія

Прізвище старійшини

Запитання 7

Мирослава - донька...

варіанти відповідей

Захара Беркута

Бурунди

Тугара Вовка

Максима Беркута

Запитання 8

"Хоч і в путах, я все буду вольний чоловік. У мене пута на руках, а в тебе на душі! "


варіанти відповідей

 Максим Беркут до Тугара Вовка

Максим Беркут до Бурунди-бегадира

Захар Беркут до Тугара Вовка

 Захар Беркут до Бурунди-бегадира

Запитання 9

Кому належать ці слова: «Не відбити, але розбити їх — се повинна бути наша мета!»

варіанти відповідей

Захару

Мирославі

Максиму

Тугару

Запитання 10

Через що кара Бурунди по відношенню до Максима не була здійснена:

варіанти відповідей

Захар Беркут кинув камінь на ворога

молодий Беркут штовхнув головного монгола у воду

Тугар Вовк відрубав руку бегадиру

Мирослава застрелила монгола

Запитання 11

Укажіть факти, які характеризують твір "Захар Беркут" І. Франка:

варіанти відповідей

сила народу - в єдності

твір побудований на вигадці твір описує славне козацьке минуле

 твір написаний на конкурс

село Тухля знаходиться на Поліссі

твір описує події XIIІ століття

 боротьба волелюбного народу з монголо-татарами

жанр - соціально-побутовий роман

Запитання 12

Що пророкував Захар Беркут на майбутнє:

варіанти відповідей

щасливе життя

  шанувати традиції Тухольщини — інакше Боже покарання

 часи жорстокої боротьби народу проти поневолення

масовий виїзд закордон

Запитання 13

Щоб зберегти життя собі та Бурунді, Тугар Вовк вирішив запропонувати тухольцям:

варіанти відповідей

багатий викуп

видати полоненого Максима

залишити їх вільними

 віддати свої землі

Запитання 14

Максим Беркут вважав, що гіршим за смерть є:

варіанти відповідей

неволя

важка праця

хвороба

нерозділене кохання

Запитання 15

Події у творі "Захар Беркут" І.Франка відбувалися у

варіанти відповідей

ХІ столітті

ХІІ столітті

ХІІІ столітті

ХУ столітті

Запитання 16

Жанр твору "Захар Беркут" Івана Франка - це:

варіанти відповідей

пригодницька повість

історичний роман

 історична повість

оповідання

Запитання 17

Визначенння "натхнення, ентузіастичне почуття, пристрасне переживання душевного піднесення, викликане певною ідеєю, подією" - це...

варіанти відповідей

пристрасть

пафос

гіпербола

метафора

Запитання 18

У яких суспільно-побутових піснях звучить туга за рідним краєм, домівкою, родиною; протест проти панів, які насильно віддали у військо українських хлопців-кріпаків?


варіанти відповідей

козацьких

 кріпацьких

 рекрутських

 бурлацьких

Запитання 19

 Дворядкові чотирнадцяти складові твори — це:

варіанти відповідей

коломийки

суспільно-побутові пісні

 чумацькі пісні

козацькі пісні

Запитання 20

Прочитайте рядки й визначте, з якої суспільно-побутової пісні їх узято.

Воли ревуть, води не п’ють,

Бо в Крим доріженьку чують.

Ой Бог знає, та Бог і відає,

Де чумаченьки ночують.

варіанти відповідей

«Стоїть явір над водою»

«Ой у степу криниченька»

 «Ой на горі та женці жнуть»

"Дозвілля молоді"

Запитання 21

Прочитайте рядки й визначте, з якої суспільно-побутової пісні їх узято.

Посередині пан хорунжий,

Під ним кониченько,

Під ним вороненький

Сильне-дужий!

варіанти відповідей

 «Стоїть явір над водою»

«Ой у степу криниченька»

 «Гомін, гомін по діброві»

 «Ой на горі та женці жнуть»

Запитання 22

Про те, що козак, покинувши милу Україну, загинув на чужині, йдеться в соціально-побутовій пісні:



варіанти відповідей

«Стоїть явір над водою»

«Ой у степу криниченька»

«Ой на горі та женці жнуть»

"Дозвілля молоді"

Запитання 23

Прочитайте рядки пісні «Стоїть явір над водою» і визначте, який художній прийом у них використано.

Не хилися, явороньку,

Ти ще зелененький!

Не журися, козаченьку,

Ти ще молоденький!

варіанти відповідей

художній паралелізм

прийом контрасту

гумору

порівняння

Запитання 24

Чумаки, що про них співають у пісні «Ой у степу криниченька», — це:

варіанти відповідей

 мандрівні артисти

воїни, які обороняли Україну від ворогів

люди, що захворіли на чуму й вижили

купці, які привозили з Криму найчастіше сіль

Запитання 25

У пісні «Ой на горі та женці жнуть» Сагайдачний проміняв:

варіанти відповідей

пістоль на коня

шаблю на жінку

зброю на багатство

жінку на люльку

Запитання 26

У пісні «Ой на горі та женці жнуть» згадуються козацькі ватажки:



варіанти відповідей

Дорошенко, Сагайдачний

Сірко, Хмельницький

Остряниця, Калнишевський

Наливайко, Підкова

Запитання 27

До соціально-побутових пісень належать:  

варіанти відповідей

 козацькі, солдатські, рекрутські

заробітчанські, наймитські

 щедрівки, колядки

чумацькі, бурлацькі, кріпацькі

 жниварські, русальні, зажинкові

 колискові

Запитання 28

Соціально-побутові пісні – це:

варіанти відповідей

 це ліричні пісенні твори, які виконуються матір’ю над колискою дитини

це пісні, які відтворюють настрої певної соціальної групи, викликані певними явищами суспільного життя

 це пісні, які виконувались під час різних народних свят та обрядів

це фольклорні твори, присвячені певній історичній події чи відомій істо­ричній постаті

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест