Прочитайте поезію
За честь і гідність України,
За волю, правду і добро
Вони боролись щохвилини,
Їх кров лилася, як вино!
Всіх ворогів вони долали,
Всі землі наші зберегли,
Завжди від лиха захищали
І гордо прапор наш несли!
Сини Твоєї Батьківщини,
В них сила духу непоборна!
Козацтво – слава України,
Це гордість наша всенародна.
Віршовані рядки суголосні з усіма піснями, ОКРІМ
Розгляньте ілюстрацію та прочитайте текст.
Петро Конашевич-Сагайдачний – блискучий полководець та політичний діяч, полковник, гетьман реєстрового козацтва, кошовий отаман Запорозької Січі, один із засновників козацького флоту. Завдяки гетьману Сагайдачному позиції козацтва на території України змінились на краще, військо запорозьке перетворилось на могутню воєнну силу, на яку мали зважати всі сусідні держави.
Уривок може слугувати додатковим коментарем до пісні
Уславлення вірності козака своєму військовому обов’язку, патріотизму, засудження війни – ідея пісні, у якій є такі рядки
Туман, поле, дрібні дощі – образи-символи пісні, провідний мотив якої
Розгляньте зображення та прочитайте текст
Чумацтво, чумакування – купецький, торговельно-візницький промисел українців на землях Великого Степу від XV століття до середини XIX століття. Чумаки є правонаступниками й продовжувачами купецьких торгових традицій Заходу та Сходу, Європи та Великого Степу, Київської Русі та Монгольської імперії.
Уривок може слугувати додатковим коментарем до твору
Коротка, здебільшого дворядкова пісня, кожний рядок якої складається з чотирнадцяти складів
Прочитайте рядки
Роботящий легінище, нема що казати:
До півночі за дівками, до полудня – спати.
Зміст коломийки суголосний із прислів’ям (приказкою)
Визначте художній засіб у рядку.
Свою рідну Україну
Навіки покине.
Визначте художній засіб у рядку.
Стоїть явір над водою,
В воду похилився…
Визначте художній засіб у рядку.
Гомін, гомін по діброві,
Туман поле покриває…
Соціально-побутовим пісням відповідають усі подані ілюстрації, ОКРІМ
«Бодай же ви, сірі воли, / Та в Крим по сіль не сходили, / Ой як ви мені, та молодому, / Ой та й жалю наробили!» –
нарікає ліричний герой твору, ідея якого
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома