Перша держава, яка виникла у східних слов’ян, називалася Русь. Її засновником став князь Олег, який у 882 році захопив Київ, а потім підкорив інші племена: сіверян, древлян, радимичів тощо. Підлеглі племена платили князю данину, а він зі своїм військом захищав їхні землі від ворожих набігів.
Наступником Олега був князь Ігор. Він проводив весь час у воєнних походах. На утримання війська Ігор збирав данину. Одного разу, збираючи податок з древлян, князь утратив почуття міри й декілька разів зібрав її з мешканців цього племені. Це не сподобалося древлянам, і вони його вбили.
Після трагічної смерті Ігоря Київську державу очолила княгиня Ольга. Вона жорстоко помстилася древлянам за смерть свого чоловіка Ігоря. Після цього княгиня Ольга ні з ким не вела війн, підтримувала дружні стосунки зі сусідніми державами. Вона визначила розміри данини, місце і час її збору.
Наступником Ольги став князь Святослав. Цей правитель був войовничим. Він приєднав багато земель до своєї держави. Все своє життя провів у воєнних походах. Ворогів завжди попереджав: «Іду на ви». Загинув Святослав у нерівній битві з печенігами.
Одним із видатних князів Київської держави був Володимир. Він сам прийняв християнство та охрестив у 988 році всю Русь. Князь Володимир будував укріплення на кордонах своєї держави, споруджував нові міста. За його правління було збудовано перший кам’яний храм – Десятинну церкву. За доброзичливе й справедливе ставлення до простого люду його називали «Красне Сонечко».
Після Володимира князював його син Ярослав Мудрий. Цей князь зміцнив укріплення Києва, збудував Софійський собор, організував переклад і переписування книг, започаткував літописання, будував школи, храми, заснував бібліотеку.
Князь, який заснував Київську державу:
Правитель давньоруської держави, якого древляни вбили за жадібність:
Зміни, які провела в державі княгиня Ольга:
Князь, який попереджав своїх ворогів словами «Іду на ви»:
Пригадайте, у якому році було охрещено Русь?
Якого князя називали «Красним Сонечком»?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома