1.Усі слова записано без помилок у рядку:
Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання, які передбачають вибір речення (розділові знаки опущено). Оберіть правильні відповіді (їх може бути одна або кілька).
(1) Володимир Іванович Вернадський присвятив своє життя вивченню Землі. (2) По-перше він був ініціатором створення Української Академії наук. (3) По-друге вчений започаткував численні напрями наукових досліджень згуртував плеяду відданих науці людей. (4) Учений застерігав людство про небезпеку негативних наслідків наукових відкриттів, він закликав дбати про благополуччя планети. (5) На його думку планета й організм настільки нерозривно пов’язані що цей зв’язок цілком можна виразити у розрахунках. (6) Він закликав Люди дбайте про благополуччя планети.
2.Визначте номери речень, у яких є вставні слова.
Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання, які передбачають вибір речення (розділові знаки опущено). Оберіть правильні відповіді (їх може бути одна або кілька).
(1) Володимир Іванович Вернадський присвятив своє життя вивченню Землі. (2) По-перше він був ініціатором створення Української Академії наук. (3) По-друге вчений започаткував численні напрями наукових досліджень згуртував плеяду відданих науці людей. (4) Учений застерігав людство про небезпеку негативних наслідків наукових відкриттів, він закликав дбати про благополуччя планети. (5) На його думку планета й організм настільки нерозривно пов’язані що цей зв’язок цілком можна виразити у розрахунках. (6) Він закликав Люди дбайте про благополуччя планети.
3.Визначте номери складних речень.
Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання, які передбачають вибір речення (розділові знаки опущено). Оберіть правильні відповіді (їх може бути одна або кілька).
(1) Володимир Іванович Вернадський присвятив своє життя вивченню Землі. (2) По-перше він був ініціатором створення Української Академії наук. (3) По-друге вчений започаткував численні напрями наукових досліджень згуртував плеяду відданих науці людей. (4) Учений застерігав людство про небезпеку негативних наслідків наукових відкриттів, він закликав дбати про благополуччя планети. (5) На його думку планета й організм настільки нерозривно пов’язані що цей зв’язок цілком можна виразити у розрахунках. (6) Він закликав Люди дбайте про благополуччя планети.
4.Вкажіть речення з однорідними членами.
Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання, які передбачають вибір речення (розділові знаки опущено). Оберіть правильні відповіді (їх може бути одна або кілька).
(1) Володимир Іванович Вернадський присвятив своє життя вивченню Землі. (2) По-перше він був ініціатором створення Української Академії наук. (3) По-друге вчений започаткував численні напрями наукових досліджень згуртував плеяду відданих науці людей. (4) Учений застерігав людство про небезпеку негативних наслідків наукових відкриттів, він закликав дбати про благополуччя планети. (5) На його думку планета й організм настільки нерозривно пов’язані що цей зв’язок цілком можна виразити у розрахунках. (6) Він закликав Люди дбайте про благополуччя планети.
5.Вкажіть речення зі звертанням.
6.Узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення (розділові знаки знято):
7.Виділене слово в реченні: Науки не носить за плечима. Виступає:
8.Між однорідними членами потрібно поставити кому в реченні (розділові знаки знято):
Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання:
(1) Рушники в Україні в давнину завжди були оберегом дому родини. (2) По-перше, рушник мав обрядове значення. (3) Вишитий відповідними візерунками-символами, він був неодмінним атрибутом багатьох обрядів: з ним приходили вшанувати появу нової людини, зустрічали і проводжали дорогих гостей, справляли шлюбні обряди, прикрашали образи та накривали хліб на столі. (4) По-друге, рушники мали й суто практичне застосування. (5) Відповідно до функцій, які вони виконували, рушники мали свої назви. (6) Наприклад, для втирання обличчя і рук — утирач, посуду і стола — стирок, для прикрашання образів — покутник, для шлюбних церемоній — весільний тощо.
9.Текст належить до стилю мовлення:
Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання:
(1) Рушники в Україні в давнину завжди були оберегом дому родини. (2) По-перше, рушник мав обрядове значення. (3) Вишитий відповідними візерунками-символами, він був неодмінним атрибутом багатьох обрядів: з ним приходили вшанувати появу нової людини, зустрічали і проводжали дорогих гостей, справляли шлюбні обряди, прикрашали образи та накривали хліб на столі. (4) По-друге, рушники мали й суто практичне застосування. (5) Відповідно до функцій, які вони виконували, рушники мали свої назви. (6) Наприклад, для втирання обличчя і рук — утирач, посуду і стола — стирок, для прикрашання образів — покутник, для шлюбних церемоній — весільний тощо.
10.Текст належить до типу мовлення:
11.У якому з речень неправильно поставлено розділові знаки?
12.Укажіть рядки, у яких усі слова пишуться з апострофом:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома