Контрольна робота √2. Лексикологія

Додано: 23 жовтня 2022
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 93 рази
20 запитань
Запитання 1

Що вивчає розділ науки "Лексикологія"?

варіанти відповідей

Лексичне значення слів;

лексичне та граматичне значення слів;

лексичне значення і вживання слів.

Запитання 2

Фразеологія - розділ мовознавчої науки, що вивчає

варіанти відповідей

лексичне значення і вживання фразеологізмів (стійких сполучень слів);

походження та значення фразеологізмів;

походження та вживання фразеологізмів.

Запитання 3

За походженням лексика української мови поділяється на :

варіанти відповідей

власне українські слова;

запозичені слова;

власне українські та запозичені слова.

Запитання 4

Знайти власне українські слова :

варіанти відповідей

серце, борщ , мрія, читати, узвар;

брат, кінь, барвінок, бас, вермішель;

брама, вдоволення, кудлань, театр, козак.

Запитання 5

Щоб з'ясувати значення й походження іншомовних слів, необхідно скористатися

варіанти відповідей

словником іншомовних слів;

тлумачним словником;

перекладними словниками;

орфографічним словником.

Запитання 6

Лексика за ступенем вживаності поділяється на:

варіанти відповідей

активну;

пасивну;

активну й пасивну.

Запитання 7

До пасивної лексики належать:

варіанти відповідей

архаїзми, неологізми;

архаїзми, історизми, неологізми;

архаїзми, історизми, неологізми, діалектизми.

Запитання 8

Знайти рядок з неологізмами:

варіанти відповідей

макронити ,смартфонозомбі, локдаун, крінж;

клікбейт, розхмарене чоло, супермаркет, скайп;

антиваксер, рожевоцвітно, крамниця, медіа.

Запитання 9

На основі переносного значення виникає:

варіанти відповідей

епітет;

порівняння;

метафора.

Запитання 10

Стилістично забарвлену лексику поділяють на:

варіанти відповідей

наукову, офіційно-ділову, суспільно-політичну;

наукову, офіційно-ділову, суспільно-політичну,

розмовну.

наукову, офіційно-ділову, суспільно-політичну, розмовну.

Запитання 11

Знайдіть слова й усталені сполучення, характерні для офіційно-ді­лового стилю.

варіанти відповідей

Прем’єр-міністр, підручник, приймальня, учнівський квиток, витяг;

квитанція, заява, паспорт, посвідчення, план роботи, пропозиція;

бланк, оголошення, підмет, секретар, метафора.

Запитання 12

У яких стилях мовлення вживають діалектні слова:

варіанти відповідей

у всіх;

у розмовному та художньому;

у науковому та публіцистичному.

Запитання 13

Уживання слова у невластивому його значенні - це:

варіанти відповідей

граматична помилка;

стилістична;

лексична.

Запитання 14

У художній літературі та в розмовному мов­ленні фразеологізми допомагають

варіанти відповідей

виразніше передати певну думку;

виразніше передати певну думку, вони роблять вислов­лювання яскравим, сучасним, незвичним;

виразніше передати певну думку, вони роблять вислов­лювання яскравим, образним, емоційним.

Запитання 15

Назвіть джерела походження фразеологізмів:




варіанти відповідей


Жива народна мова ,усна народна творчість , мова людей певної професії,

давньогрецька міфоло­гія, антична культура, біблійні вислови ,вислови відомих людей;

Давньогрецька міфоло­гія, афоризми, антична культура;

Біблійні вислови ,усна народна творчість, вислови відомих людей.

Запитання 16

Що означає фразеологізм " як мокре горить"?

варіанти відповідей

Неякісно;

дуже швидко;

дуже повільно.

Запитання 17

Визначити синтаксичну роль фразеологізму у реченні "Син боявся, що батько виведе його на чисту воду".

варіанти відповідей

Підмет;

присудок;

обставина.

Запитання 18

Знайдіть синонімічні фразеологізми.

варіанти відповідей

Бити байдики - і за холодну воду не братися;

дибки стати - роззявити рота;

макітра розуму - пустий лоб.

Запитання 19

Знайдіть антонімічну пару фразеологізмів:








варіанти відповідей

набитий гаманець - вітер у кишенях свистить;

викинути з голови - клеїти дурня;

вести перед - ганяти вітер по вулицях.

Запитання 20

У якому рядку фразеологізми мають значення перемогти?

варіанти відповідей


взяти гору, розбити наголову, покласти на лопатки;

розбити в пух і прах, Піррова перемога, виносити ноги;

моє зверху, перемогти себе, валити з ніг.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест