Контрольна робота №4. Гумористичні твори. Л. Глібов, С. Руданський, П. Глазовий

Додано: 10 серпня 2021
Предмет: Українська література, 6 клас
Тест виконано: 659 разів
20 запитань
Запитання 1

1. Як в дитинстві називали Леоніда Глібова?

варіанти відповідей

А. Льолик — кролик;

Б. Льолик — болик;

В.Льолик — Квітчастий королик;

Г. Льолик.

Запитання 2

2. З ким порівнює автор Муху, що сіла на красолі й від вітерця гойдається?

варіанти відповідей

А. з царівною;

Б. з панночкою;

В. з королевою;

Г. з красивою дівчиною.

Запитання 3

3. Леонід Глібов у байці "Щука" кепкує над суддями, бо вони були...

варіанти відповідей

А. нерозважливими і легковірними;

Б. злими і жорстокими;

В. добрими і милосердними;

Г. хитрими і підступними.

Запитання 4

4. Мораль байки Л. Глібова «Жаба і Віл» —

варіанти відповідей

А. не можна рівнятися із сильними світу сього;

Б. треба завжди слухати товаришів, їхні поради;

В. треба жити відповідно до своєї природи та можливостей;

Г. потрібно бути обережними у своїх забаганках, не перестаратися.

Запитання 5

5. У співомовці С. Руданського «Добре торгувалось» головним героєм є:

варіанти відповідей

А. чумак;

Б. козак;

В. пан;

Г. селянин.

Запитання 6

6. У співомовці С. Руданського «Запорожці у короля» йдеться про те, як ляхи хотіли запорожців:

варіанти відповідей

А. запросити на військовий парад;

Б. запросити на бал;

В. пригостити печеним та вареним;

Г. пригостити сметаною.

Запитання 7

7. Заморські гості з однойменної гуморески П. Глазового "Заморські гості" були здивовані тим, що:

варіанти відповідей

А. в Києві чисто й зелено;

Б. що в столиці буває ще й "шпана";

В. що представник влади добре розмовляє українською;

Г. що мер сам їздить на прийом нових будинків.

Запитання 8

8. Головна думка гуморески П. Глазового «Найважча роль» співзвучна прислів’ю 

варіанти відповідей

А. поспішиш - людей насмішиш;

Б. зробив діло - гуляй сміло;

В. не в свої сани не сідай;

Г. сім раз відмір, а раз - відріж.

Запитання 9

9. Слово «еволюція» в однойменній гуморесці П. Глазового означає:


варіанти відповідей

А. поступовий розвиток;

Б. різкі зміни;

В. виселення когось;

Г. запрошення до розмови.

Запитання 10

10. Прочитайте рядки з твору П. Глазового "Похвала"


За дивну талію твою

І за гарненькі ніжки...


У них автор використовує:

варіанти відповідей

А. епітети;

Б. метафори;

В. анафори;

Г. персоніфікацію.

Запитання 11

11. Якою гуморескою Павло Глазовий хотів привернути увагу до мовного питання в Україні?

варіанти відповідей

А. "Найважча роль";

Б. "Еволюція";

В. "Заморські гості";

Г. "Кухлик".

Запитання 12

12. Відновіть зміст, обравши рядок потрібних дієслів:


Батько вуса __________ ,

Весело __________ :

- Таке, синку, й людям

Не всім ________ .

варіанти відповідей

А. гладить, удається, сміється;

Б. гладить, сміється, удається;

В. удається, сміється, гладить;

Г. сміється, гладить, удається.

Запитання 13

13. Установіть відповідність між цитатою і твором.

Назва твору

1 «Еволюція»

2 «Найважча роль»

3 «Заморські гості»

4 «Похвала»

Цитата

А. Не дивуйтесь, — каже.

Розбиратися у людях

Перше діло наше

Б. Чом людьми ще й досі

Справжніми не стали?

В. - Ахи! - гукнув старий павук,

Уздрівши юну муху.-

Ти так гудеш, що кожен звук,

Як музика для слуху

Г. Дуже довго муштрували

Хлопця режисери.

Аж тепер вiн дочекався

Першоï прем'єри​

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - Г, 3 - А, 4 - В;

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - В, 2 - А, 3 - Г, 4 - Б;

1 - Г, 2 - В, 3 - Б, 4 - А.

Запитання 14

14. Козаки вміли з гідністю відстояти свою честь і не давали нікому із себе покепкувати — така ідея твору:


варіанти відповідей

А. "Еволюція";

Б. Добре торгувалось";

В. "Заморські гості";

Г. "Запорожці у короля".

Запитання 15

15. Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом до нього.

Художній засіб

1. епітет

2. метафора

3. інверсія

4. риторичне запитання

5. порівняння

Приклад

А. кожен звук, як музика для слуху; ти — як перлина, як топаз; ти — як іскрина синя;

Б. «голова…нові будинки…приймає», «очі засвітились»;

В. «Чи потрапити ми можем на прийом до мера?»;

Г. «прилетіли гості», «козирнув сержант», «засвітилися очі»;

Д. «мова бездоганна», «вимова чиста», «благородні люди».

варіанти відповідей

1 - А, 2 - В, 3 - Б, 4 - Г, 5 - Д;

1 - Б, 2 - Г, 3 - В, 4 - А, 5 - Д;

1 - Д, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В, 5 - А;

1 - Г, 2 - В, 3 - А, 4 - Б, 5 - Д.

Запитання 16

16. Установіть відповідність між теоретичними поняттями і їх визначеннями.

1. Байка

2. Гумор

3. Мораль

4. Сатира


А. Гостре висміювання, критика когось або чогось;

Б. Доброзичливий, жартівливий сміх;

В. Двопланове художнє зображення, що грунтується на приховуванні реальних осіб, явищ;

Г. невеликий ліро - епічний твір повчально - алегоричного змісту;

Д. повчальний висновок наприкінці твору.

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - Б, 2 - В, 3 - Г, 4 - Д;

1 - Г, 2 - Б, 3 - Д, 4 - А;

1 - В, 2 - Д, 3 - Б, 3 - Г.

Запитання 17

17. У байці Л. Глібова «Муха і Бджола» рядки


Весною Муха-ледащиця

Майнула у садок

На ряст, на квіти подивиться,

Почуть Зозулин голосок.

Он примостилась на красолі…

…Вітрець тихесенько гойдає… — це:


варіанти відповідей

А. пейзаж;

Б. портрет;

В. діалог;

Г. метафора

Запитання 18

18. Яка з цих ознак НЕ характерна для байки?


варіанти відповідей

А. великий обсяг;

Б. алегоричність;

В. мораль;

 Г. повчальність.

Запитання 19

19. Гумореска - це:

варіанти відповідей

А. короткий за обсягом гумористичний або сатиричний твір із дотепним фіналом;

Б. коротка фраза, що влучно й дотепно висловлює думку про певні життєві явища, людські риси, вчинки;

В. невеликий віршований або прозовий твір з гумористичним сюжетом;

Г. короткий гумористичний вірш, часто побудований на якомусь народному анекдоті, приказці чи казковому мотиві, у якому описується якийсь один комічний випадок.

Запитання 20

20. Короткий гумористичний вірш, часто побудований на якомусь народному анекдоті, приказці або казковому мотиві про комічні життєві ситуації - це:

варіанти відповідей

А. мораль;

Б. алегорія;

В. байка;

Г. співомовка.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест