1. Хто сказав про Максима Рильського такі слова: "Славненьке хлопчисько, гостре й розумне"?
2. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.
1. "Дощ"
2. "Осінь - маляр із палітрою пишною..."
А. "Душа причастилася кротості трав -
Добридень я світу сказав!".
Б. Золотий вечірній гість
Впав бадьоро, свіжо, дзвінко
на закурені будинки...".
В. "Фарби рожеві, злотисті, червоні,
срібно - блакитне повітря...
Ніжні осінні пісні тиходзвонні!".
3. Установіть відповідність між твором та його ідеєю.
1. "Дощ"
2. "Осінь - маляр із палітрою чистою..."
А. показ неймовірної краси осені, осінніх барв;
Б. возвеличення мужності та сили ліричного героя;
В. оспівування краси та гармонії в природі.
4. Установіть відповідність між назвою художнього засобу та рядками твору.
А. Благодатний, довгожданний,
Дивним сяйвом осіянний.
Б. Там розсипа вона роси сріблясті.
В. Відкривай гарячі груди,
Мати - земле!
Г. Люби природу не для себе,
Люби для неї.
1. Повтор
2. Метафора
3. Риторичне звертання
4. Епітет
5. Порівняння
5. На які роки припало дитинство Григіра Тютюнника?
6. Висловлювання з оповідання Г. Тютюнника “Дивак»”: “Він ще малий, головою дістає ледь до клямки. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ” - це:
7. Чому героя твору називали диваком?
8. Хто сказав про Олеся: "Затопчуть його, бо воно ж як деревце в пагоні"?
9. Чому Олесь, герой оповідання Г. Тютюнника “Дивак”, гірко плакав, бо:
10. Установіть відповідність (Г. Тютюнник "Дивак").
Сюжетний елемент
1. Експозиція
2. Зав’язка
3. Розвиток дій
4. Кульмінація
5. Розв’язка
Приклад
А. розмова з дідом, непорозуміння та образа;
Б. дорога Олеся до школи;
В. втеча з уроку, блукання верболозами, примирення з Федьком, зустріч з дідом;
Г. вечеря без Олеся, сон хлопця, народження нового дня;
Д. непорозуміння на уроці малювання між учителькою та учнем.
11. В оповіданні Г. Тютюнника "Дивак" порушуються всі проблеми, ОКРІМ:
12. Що робив Сіроманець усе життя у творі М. Вінграновського "Сіроманець"?
13. Про кого йдеться у цитаті «…він ночами краде у полі солому на мотоциклі…»?
14. Кому належать слова: «…на те він і вовк: не буде ж він їсти манну кашу, як я, і ніхто не пече йому, не варить»?
15. Що означає вираз з твору М. Вінграновського «Сіроманець» сидіти в печінках?
1. наїстися
2. набридати
3. запам’ятати
16. За жанром твір ″Сіроманець″ – це:
17. На скільки частин можна поділити твір М. Вінграновського "Сіроманець"?
18. У творі М. Вінграновського "Сіроманець" порушуються всі проблеми, ОКРІМ:
19. Ліричний герой - це:
20. Опис, у якому використано художні засоби: епітети, порівняння, метафори - це:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома