Займенники можуть уживатися замість усіх нижчезазначених самостійних частин мови, ОКРІМ
З'ясуйте, скільки займенників у цьому уривку поезії Ліни Костенко.
Ті журавлі, і їх прощальні сурми…
Тих відлітань сюїта голуба…
Натягне дощ свої осінні струни,
торкне ті струни пальчиком верба.
...
Зіграй мені осінній плач калини.
Зіграй усе, що я тебе прошу.
Я не скрипковий ключ, а журавлиний
тобі над полем в небі напишу.
1. Займенниками є всі слова рядка
Виділене слово виступає займенником у реченні
Разом треба писати всі займенники рядка
Через дефіс треба писати всі займенники рядка
Усі займенникові форми написано правильно в рядку
Правильною є форма займенника в рядку
Доповніть речення. За значенням і граматичними ознаками займенники поділяються на ... розрядів.
Визначити рядок, у якому всі займенники відмінюються як прикметники.
Займенник мій можна замінити займенником свій у реченні
Визначити рядок, у якому частка ні з усіма заперечними займенниками пишеться РАЗОМ.
Визначити рядок, у якому частка ні з усіма заперечними займенниками пишеться ОКРЕМО.
Які розряди займенників є ідентичними, а відрізняються лише за вживанням та функцією у реченнях.
Визначте розряд виділених займенників.
І по цей бік гора, і по той бік гора, а між тими крутими горами сходила зоря.
Усі займенники є особовими в рядку
Визначте розряд виділеного займенників.
Ой не світи, місяченьку, не світи нікому.
Вкажіть, яку синтаксичну роль виконє виділений займенник.
Шануй батька та Бога – буде тобі всюди дорога
Присвійний займенник виділено в кожному рядку, ОКРІМ
З’ясуйте, яким членом речення є займенник у поезії.
Весна відходить!
Запізніла вишня
Розгублено ій дивиться услід.
(1) Наш добробут багато в чому залежить від рослин не тільки тому, що вони виділяють кисень, без якого і самі рослини, і тварини взагалі не могли б існувати. (2) Рослини для нас - найважливіша частина їжі, з рослин ми отримуємо ліки, а з деревини - зводимо будинки й виготовляємо меблі. (3) Корені рослин закріплюють ґрунт , запобігаючи його руйнуванню, видуванню й вимиванню. (4) Такі важливі джерела енергії, як вугілля й нафта, теж рослинного походження. (5) Людина просто зобов'язана берегти й примножувати природу хоча б заради самозбереження
У першому реченні вжито займенників
(1) Наш добробут багато в чому залежить від рослин не тільки тому, що вони виділяють кисень, без якого і самі рослини, і тварини взагалі не могли б існувати. (2) Рослини для нас - найважливіша частина їжі, з рослин ми отримуємо ліки, а з деревини - зводимо будинки й виготовляємо меблі. (3) Корені рослин закріплюють ґрунт , запобігаючи його руйнуванню, видуванню й вимиванню. (4) Такі важливі джерела енергії, як вугілля й нафта, теж рослинного походження. (5) Людина просто зобов'язана берегти й примножувати природу хоча б заради самозбереження
НЕМАЄ жодного займенника в реченні:
(1) Наш добробут багато в чому залежить від рослин не тільки тому, що вони виділяють кисень, без якого і самі рослини, і тварини взагалі не могли б існувати. (2) Рослини для нас - найважливіша частина їжі, з рослин ми отримуємо ліки, а з деревини - зводимо будинки й виготовляємо меблі. (3) Корені рослин закріплюють ґрунт , запобігаючи його руйнуванню, видуванню й вимиванню. (4) Такі важливі джерела енергії, як вугілля й нафта, теж рослинного походження. (5) Людина просто зобов'язана берегти й примножувати природу хоча б заради самозбереження
Щоб уникнути небажаного повтору, на місці підкресленого слова можна вжити займенник :
(1) Наш добробут багато в чому залежить від рослин не тільки тому, що вони виділяють кисень, без якого і самі рослини, і тварини взагалі не могли б існувати. (2) Рослини для нас - найважливіша частина їжі, з рослин ми отримуємо ліки, а з деревини - зводимо будинки й виготовляємо меблі. (3) Корені рослин закріплюють ґрунт , запобігаючи його руйнуванню, видуванню й вимиванню. (4) Такі важливі джерела енергії, як вугілля й нафта, теж рослинного походження. (5) Людина просто зобов'язана берегти й примножувати природу хоча б заради самозбереження
Виділений у першому реченні займенник ужито у відмінку:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома