Контрольна робота. Фразеологія. Словотвір.

Додано: 15 листопада 2020
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 38 разів
24 запитання
Запитання 1

1. Вкажіть фразеологізм, який означає дуже давно.



варіанти відповідей

А) за царя Гороха;



Б) за тридев’ять земель;


В) у тридесятому царстві;



Г) одна нога тут, а друга там.

Запитання 2

2. Вкажіть правильне значення фразеологізму народитися в сорочці.


варіанти відповідей

А) народитися швидко;

Б) бути щасливим;

В) бути здоровим;

Г) бути розумним.

Запитання 3

3. Вкажіть словосполучення яке є фразеологізмом.


варіанти відповідей

А) як камінь у воді;

Б) як водорості у воді;

В) як риба у воді;

Г) як пісок у воді.

Запитання 4

4. Вкажіть речення з фразеологізмом.


варіанти відповідей

А) Народу зійшлося дуже багато.

Б) Було це дуже давно.

В) Склав козак голову в чужині.

Г) Довелося нам збиратися в дорогу.

Запитання 5

 5. Вкажіть фразеологізм, який є антонімом фразеологізму намотати на вус.

варіанти відповідей

А) тягнути за язик;

Б) водити за ніс;

В) пекти раків;

Г) викинути з голови.

Запитання 6

6. Вкажіть речення, у якому правильно підкреслено фразеологізм як член речення.

варіанти відповідей

А) Лягли(присудок) кістьми(додаток) незвані гості.

Б) Хлопець злякався і накивав(присудок) п'ятами(присудок).

В) Бабина дочка лише байдики(підмет) б’є(присудок).

Г) Мишко часто ловить(присудок) ґав(підмет) на уроці

Запитання 7

7. Словотвір – це:


варіанти відповідей

А) розділ мовознавства, що вивчає будову слів і способи їхнього творення;

Б) розділ мовознавства, що вивчає звуковий склад мови;

В) розділ мовознавства, що вивчає правила літературної вимови;

Г) розділ мовознавства, що вивчає стійкі сполучення слів.

Запитання 8

8. Укажіть рядок, в якому всі слова є похідними:


варіанти відповідей

А) вітер, вітерець, вітрисько;

Б) ноутбук, вода, саджанець;

В) козачка, вишневий, читанка;

Г) осінь, камінний, планер.

Запитання 9

9. Іменники чорнозем, Котигорошко, тихо-тихо, рано-вранці утворено способом:

варіанти відповідей

А) префіксальним;

б) суфіксальним;

в) безсуфіксним;


г) складання.

Запитання 10

10. Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати з апострофом:


варіанти відповідей

а) пів/Ялти, пів/ями, пів/явора, пів/Японії;

б) пів/яблука, пів/яру, пів/їдальні, пів/ящика;

в) пів/Юріївки, пів/юрти, пів/юшки, пів/Юпітера;

г) пів/Європи, пів/Азії, пів/Одеси, пів/Алушти.

Запитання 11

11. Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати через дефіс:


варіанти відповідей

а) синьо/жовтий, історико/філологічний, художник/модельєр;

б) виставка/продаж, лісо/тундра, хмаро/чос;

в) більш/менш, теле/ефір, криго/лам;

г) батько/мати, тихо/тихо, електро/чайник.

Запитання 12

12.За допомогою сполучного голосного утворено складне слово:

варіанти відповідей

а) спорттовари;

б) двохсотий;

в) блок-схема;

г) краєзнавство.

Запитання 13

13. Букви ЧЧ на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:

варіанти відповідей

а) Доне…ина, Хмельни…ина, Вінни…ина;

б) Чернігів…ина, Німе…ина, Львів…ина;

в) коза…ина, гетьман…ина, Оде…ина;

г) Тернопіль…ина, Доне…ина, Полтав…ина.

Отменить выбор


Запитання 14

 14. Укажіть правильне твердження:

варіанти відповідей

а) Предметом вивчення словотвору є похідні слова.

б) Твірною називається основа, від якої утворюється інше слово.

в) Творення слів за допомогою суфіксів називається безсуфіксним.

г) Творення слів за допомогою суфіксів і префіксів називається префіксальним.

Запитання 15

15. Укажіть рядок, в якому всі слова утворено префіксальним способом:



варіанти відповідей

а) прадід, підзаголовок, недруг, праліс;

б) співбесіда, донині, присвоїти, вчора;

в) підказка, прізвище, прегарний;

г) післязавтра, правнук, згори, уп’яте.

Запитання 16

16. Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати разом:

варіанти відповідей

а) кіно/зірка, крає/знавчий, Інтернет/клуб;

б) фото/гурток, воле/любний, міні/диктант;

в) сон/трава, тишком/нишком, кімната/музей;

г) пусто/цвіт, відео/салон, вело/спорт.

Запитання 17

17. За допомогою сполучного голосного утворено складне слово:


варіанти відповідей

а) кароокий;

б) спортзал;

в) медсестра;

г) Укрнафта.

Запитання 18

18. Букви ЧЧ на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:


варіанти відповідей

А) Сум…ина, Доне…ина, Чернігів…ина;

б) Хмельни…ина, Вінни…ина, Черніве…ина;

в) Перемишлян…ина, коза…ина, Миколаїв…ина;


г) Туре…ина, Київ…ина, Дрогоби…ина.

Запитання 19

19. Правильно написано всі слова в рядку:


варіанти відповідей

а) півколо, звіробій, велотрек;

б) кіно-зірка, пів-Одеси, жар-птиця;

в) пів хвилини, вічнозелений, відеоролик;

г) пів-озера, медучилище, вітро-двигун.

Запитання 20

20. Вкажіть фразеологізм, джерелом якого є давньогрецька міфологія

варіанти відповідей

А) Авгієві стайні;

Б) фальшива нога;

В) жива вода;

Г) зализувати рани.

Запитання 21

21. Вкажіть фразеологізм, джерелом якого є Біблія.


варіанти відповідей

А) наступати на граблі;

Б) олімпійський спокій;

В) Ноїв ковчег;

В) чекати біля моря погоди.

Запитання 22

22. Вкажіть речення, яке містить крилатий вислів.


варіанти відповідей

А) Небо розкинуло шати над головою (За П. Загребельним).

Б) Загублений той час, який ти не використав для навчання (З підручника).

В) Дівчина була на сьомому небі від щастя (З газети).

Г) Усім відомо, краса врятує світ (З газети).

Запитання 23

23. Вкажіть фразеологізм, джерелом якого є мова людей певної професії



варіанти відповідей

А) медовії ріки;

Б) стригти під одну гребінку;

В) ахіллесова п’ята;

Г) кліпати очима.

Запитання 24

24. Вкажіть речення, у якому використано прислів’я


варіанти відповідей

А) Не поет, хто забуває про страшні народні рани! (Леся Українка)

Б) Поховайте та вставайте, кайдани порвіте…! (Т. Шевченко)

В) Я на гору круту крем’яную буду камінь важкий підіймать (Леся Українка).

Г) Бувайте здорові та, не питаючи броду, не суньтесь у воду, бо втопитесь! (Марко Вовчок)

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест