Контрольна робота. Гр. Тютюнник, О.Стороженко, Б. Лепкий, Л.Костенко

Додано: 4 березня 2021
Предмет: Українська література, 7 клас
Тест виконано: 140 разів
36 запитань
Запитання 1

Діжуркою у творі називається ( "Климко" Гр. Тютюнник)

варіанти відповідей

час чергування в депо

робочий одяг залізничника

залізнична скринька дядька Кирила

барак, де мешкав Климко з дядьком

Запитання 2

Повість Г. Тютюнника "Климко"

варіанти відповідей

пригодницька

історична

автобіографічна

гумористична

Запитання 3

Героями повісті Г. Тютюнника "Климко" були

варіанти відповідей

Климко, Зульфат, Мишка, Анна, Наталя Миколаївна

Климко, Зульфат, дядько Кирило, тітонька Меланія, Наталя Іванівна

Климко, Зульфат, дядько Кирило, тітонька Марія, Наталя Петрівна

Климко, Зульфат, дідусь Гарєєв, тітонька Марина, Наталя Миколаївна

Запитання 4

Климко жив

варіанти відповідей

у ваговій

у бараці

на пероні

у підвалі

Запитання 5

Учителька Наталя Миколаївна на базарі:

варіанти відповідей

міняла трояндову сукню

купувала борошно

спілкувалася з давньою подружкою

просила в знайомих допомоги

Запитання 6

По сіль Климко пішов

варіанти відповідей

у Слов′янськ

в Артемівськ

у Київ

у Шахтарськ

Запитання 7

Тітка Марина не хотіла відпускати Климка, тому що

варіанти відповідей

він був би їй за сина

він був би їй за робітника

знала: хлопцеві нікуди йти

хотіла відправити його до партизанів

Запитання 8

Чим пригощала тітка Марина Климка?

варіанти відповідей

гарячим борщем

парним молоком

смачною кашею

пиріжками з картоплею

Запитання 9

Климко загинув

варіанти відповідей

від голоду

від фашистської кулі

від застуди

від страху

Запитання 10

Головна думка повісті "Климко" - це

варіанти відповідей

уславлення доброти, самовідданості, відповідальності дітей війни

засудження дорослих, які залишили малих дітей напризволяще під час війни

засудження зрадництва деяких молодих людей

висловлення співчуття знедоленим війною людям

Запитання 11

Які проблеми порушує О. Стороженко у творі "Скарб"?

варіанти відповідей

взаємовідносини батьків і дітей

 паразитичне існування людини

  зміст поняття "щастя"

  усі відповіді правильні

Запитання 12

Слова Що таке на світі щастя? належать (за твором О. Стороженка "Скарб"):

варіанти відповідей

Павлусеві

оповідачеві

матері Павлуся

сільським парубкам

Запитання 13

Коли Павлусь лягав спати, мати співала йому колискову про...


варіанти відповідей

 котка

  мишеня

русалоньку

 сон-дрімоту

Запитання 14

Мати не пускала Павлуся на вечорниці, бо...


варіанти відповідей

 там було багато незнайомих хлопців із сусіднього села

 треба було вдома працювати

там збиралися самі п'яниці

  боялася, щоб він не занедужав

Запитання 15

У фразі "сам скарб його знайде" автор використав такий художній засіб


варіанти відповідей

 епітет

порівняння

  паралелізм

 метафору

Запитання 16

Розмірковуючи над смислом поняття "щастя" стосовно героя,

О. Стороженко вважає, що той його має, хто


варіанти відповідей

весь свій вік нічого не дбає

  кмітливий, рухливий і винахідливий

  в інших усе відбирає

  другому не завидує, а дякує Богові за те, що він йому послав

Запитання 17

Мишка у творі Б. Лепкого була ...


варіанти відповідей

 біленька, маленька, кінчасті вушка, довгий, пухнастий хвостик.

 сіренька, гладенька, кругленькі вушка, короткий, гладкий хвостик.

 сіренька, прудкенька, кінчасті вушка, довгий, гладкий хвостик.

 сіренька, маленька, кінчасті вушка, довгий, гладкий хвостик.

Запитання 18

Мишам у місті було голодно, бо




 

варіанти відповідей

була зима

була війна

був неврожай

їх знищували

Запитання 19

Бідно вбрана жінка просила в господині:


варіанти відповідей

грошей

хліба

молока

одяг

Запитання 20

Яка головна думка казки?




варіанти відповідей

 "Краще у полі, ніж у такій хаті"

 "О, люди, — це дуже цікаві сотворіння!"

  "Бог знає, коли буде друга війна"

  "Хіба ж папір важніший від життя"

Запитання 21

Події у казці "Мишка" Б. Лепкого відбуваються в такій послідовності:

1. Помста, яку завдала Мишка господарю.

2. Збагачення господаря під час війни.

3. Опис умов, у яких жили люди.

4. Злість господаря. Мишка покидає свою домівку.

5. Зустріч із подругами.

варіанти відповідей

 3, 5, 2, 1, 4.

2, 3, 5, 1, 4

 5, 3, 2, 1, 4

3, 2, 5, 4, 1

Запитання 22

Мораль казки "Мишка" (кілька варіантів)

варіанти відповідей

не можна наживатися на людському горі

треба працювати, щоб мати гроші

на світі є гріх і кара за нього

гризуни шкодять господарству

Запитання 23

Укажіть ілюстрацію, на якій зображено видатну поетесу Ліну Василівну Костенко

варіанти відповідей

В

А

  Б

Г

Запитання 24

Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.


1 «Крила»

2 «Дощ полив»

3  «Чайка на крижині»

4 «Кольорові миші»


А Струшується сад, як парасолька.

   Мокрі ниви і порожній шлях…


Б  Немає поля, то буде воля.

    Немає пари, то будуть хмари.


В Більше тебе не буде

   Завтра на цій землі…


Г І той сусід сказав тоді у тиші:

   – Панове судді, я її привів…


Д - Дивна людино!

Я ж маю крила.

варіанти відповідей

1А 2Б 3В 4Г

1Б 2А 3В 4Д

1Б 2А 3Д 4Г

1Д 2В 3Б 4А

Запитання 25

Установіть відповідність між героями й творами.

ГЕРОЇ

1 - Дідок старесенький, кропив′яний;

2 - Анна

3 - Натхненна людина;

4 - Пташка, яка відірвалась від гурту


ТВОРИ

А "Пісенька про космічного гостя"

Б "Чайка на крижині"

В "Кольорові миші"

Г " Дощ полив..."

Д "Крила"

варіанти відповідей

1Г 2В 3Д 4Б

1В 2Д 3Б 4Г

1Д 2Б 3Г 4В

1Б 2А 3В 4Г

Запитання 26

Установіть відповідність між художніми засобами та їхніми назвами.

ХУДОЖНІ ЗАСОБИ


1 Зима не вдягала ... свити; ... й не приміряла

2 Дідок старесенький

3 Струшується сад, як парасолька

4 порожній шлях


НАЗВИ

А гіпербола

Б епітети;

В метафори;

Г зменшено-пестливі слова

Д порівняння

варіанти відповідей

1Д 2Б 3А 4В

1Г 2Д 3Б 4А

1В 2Г 3Д 4Б

1В 2А 3Д 4Б

Запитання 27

Установіть відповідність між ідеями та творами.

ІДЕЯ

1 Засудження тих, хто за індивідуальність, творчу думку переслідує іншу людину

2 Уславлення води, як життєдайної, цілющої сили

3 Возвеличення любові до рідного краю, до всього, що з ним пов′язано

4 Шанування духовних цінностей, які роблять людину багатою


НАЗВИ ТВОРІВ

А "Дощ полив";

Б "Кольорові миші";

В "Скарб";

Г "Крила"

Д "Чайка на крижині";

варіанти відповідей

1Г 2А 3Д 4Б

1А 2Д 3Г 4Б

1Б 2Д 3А 4Г

1Б 2А 3Д 4Г

Запитання 28

У поезії "Дощ полив..." череда корів порівнюється із

варіанти відповідей

розсипаним горохом

хмарами

розсипаною квасолькою

самоцвітами

Запитання 29

Словами «Живе на землі, / Сама не літає,/ А крила має, / А крила має!», описано

варіанти відповідей

чайку

 людину

лебедя

синицю

Запитання 30

Слова «У мене діти, в мене син і дочки, / У них цяцьки так жужмом і лежать», -  взято із твору:

варіанти відповідей

Ліни Костенко «Крила»

 Олекси Стороженка «Скарб»

Ліни Костенко «Кольорові миші»

 Богдана Лепкого «Мишка»

Запитання 31

Коли відбуваються події вірша «Кольорові миші»? 


варіанти відповідей

  у шістсот якомусь році

 сто років тому

  у двохсот якомусь році

у трьохсотому році

Запитання 32

Чому автор у вірші кілька разів повторює слово «сірий»?


варіанти відповідей

 це улюблений колір поетеси     

 сірий – символ тієї епохи

  звичайний колір, який подобається сусіду

  щоб наголосити на буденності й одноманітності життя

Запитання 33

З чого, на думку, поетеси, зроблені крила у людини?



варіанти відповідей

 зі сміливості

  з мрій

 з пуху-пір'я

  з правди,чесноти і довір'я

Запитання 34

Основна думка про те, що кожна людина - неповторна особистість і шлях кожної людини — то ще й шлях до самоствердження, - звучить у творі...

варіанти відповідей

 «Чайка на крижині"

 «Кольорові миші»

 «Дощ полив»

Запитання 35

Дивовижна картина викупаної зливою природи поетеса змалювала у вірші

варіанти відповідей

"Кольорові миші"

"Дощ полив"

"Чайка на крижині"

Запитання 36

Установіть відповідність між героями та їх авторами.

АВТОРИ

1 Б.Лепкий

2 Гр.Тютюнник

3 О.Стороженко

4 Л. Костенко


ТВОРИ

А "Климко"

Б "Скарб"

В "За сестрою"

Г "Кольорові миші"

Д "Мишка"

варіанти відповідей

1Д 2А 3Б 4Г

1А 2Б 3Г 4Д

1Б 2В 3Г 4А

1Д 2А 3Г 4В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест