Контрольна робота по творчості Гр.Тютюнника, О.Стороженка, Б.Лепкого, Л.Костенко

Тести складені В.Ф.Жовтобрюхом та В.В.Паращич. Можна використовувати для перевірки теми під час дистанційного навчання.

Додано: 28 лютого 2021
Предмет: Українська література, 7 клас
Тест виконано: 106 разів
45 запитань
Запитання 1

Події у повісті "Климко" відбуваються:

варіанти відповідей

під час Першої світової війни

під час Другої світової війни

за часів кріпаччини

за часів козаччини

Запитання 2

Климко жив

варіанти відповідей

у ваговій

у бараці

на пероні

у підвалі

Запитання 3

Учителька Наталя Миколаївна на базарі:

варіанти відповідей

міняла трояндову сукню

купувала борошно

спілкувалася з давньою подружкою

просила в знайомих допомоги

Запитання 4

Наталя Миколаївна не схотіла поміняти сукню на продукти, тому що:

варіанти відповідей

її річ дешево оцінили

була гордою і не хотіла мати справу з бороданем

передумала міняти, вирішила носити сама

продукти були неякісними й могли зашкодити дитині

Запитання 5

По сіль Климко пішов

варіанти відповідей

у Слов′янськ

в Артемівськ

у Київ

у Шахтарськ

Запитання 6

Побачивши на базарі стару бабусю, що розказувала про свою неміч, Климко

варіанти відповідей

добрим і щирим словом поспівчував старенькій

поділився своєю їжею

кинув у пелену гроші

провів її додому й допоміг нести речі

Запитання 7

Климко заплатив шевцеві за тапочки

варіанти відповідей

5 рублів

12 рублів

словами вдячності

склянкою солі

Запитання 8

Побачивши, як поліцаї на базарі почали чіплятися до дівчини, Климко

варіанти відповідей

утік, бо страшенно злякався

заплакав, бо нічим не міг допомогти

узяв дівчину за руку і кричав, щоб її відпустили

наставив на поліцаїв зброю

Запитання 9

Тітка Марина не хотіла відпускати Климка, тому що

варіанти відповідей

він був би їй за сина

він був би їй за робітника

знала: хлопцеві нікуди йти

хотіла відправити його до партизанів

Запитання 10

Чим пригощала тітка Марина Климка?

варіанти відповідей

гарячим борщем

парним молоком

смачною кашею

пиріжками з картоплею

Запитання 11

Климко добирався додому

варіанти відповідей

пішки

кіньми

на поїзді

пароплавом

Запитання 12

Климко загинув

варіанти відповідей

від голоду

від фашистської кулі

від застуди

від страху

Запитання 13

Головна думка повісті "Климко" - це

варіанти відповідей

уславлення доброти, самовідданості, відповідальності дітей війни

засудження дорослих, які залишили малих дітей напризволяще під час війни

засудження зрадництва деяких молодих людей

висловлення співчуття знедоленим війною людям

Запитання 14

Прочитайте уривок і визначте, з якого він твору.

Сонце, мабуть, тільки що зійшло, бо від скирти через тік і ще далі на стернях лежала довга тінь у сизій росі, солодко пахло втоптаним у землю набубнявілим житом, що вже вкинулося у ключечки, та сухими мишачими гніздами...

варіанти відповідей

"Гуси-лебеді летять"

"Захар Беркут"

"Климко"

"Скарб"

Запитання 15

Прочитайте уривок, які художні засоби в ньому виділено.

У степу було тихо. Блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом, сріблилася важка, обвішана разочками роси павутина. Вдалині, між телеграфними стовпами і некрутими пагорбами, мріли рожеві, мов спалахи багать, крейдяні гори. Десь там, біля тих гір... було велике місто..., а поміж горами, просто на землі, лежала брилами сіль, - бери, скільки здужаєш.

варіанти відповідей

метафори, анафора

гіпербола, персоніфікація

епітети, порівняння

інверсія, епітети

Запитання 16

Павло, герой твору "Скарб", виріс таким ледачим, тому що

варіанти відповідей

його батьки були такі багаті, що не треба було нічого робити

мав слабке здоров′я, не міг працювати

його зачарувала зла ворожка

мати оберігала його від усяких труднощів, від усякої роботи

Запитання 17

Коли не стало батьків, про господарство Павла дбали

варіанти відповідей

його товариші

громада

наймити

добрі сусіди

Запитання 18

Павло розбагатів ще більше, коли

варіанти відповідей

пішов із хлопцями на Зелені Свята шукати скарб і знайшов його

хлопці кинули йому хорта зі скарбом

на його городі відкопали горщик із золотом

став сільським старшиною

Запитання 19

Люди не хотіли такого щастя як у Павла, тому що

варіанти відповідей

без праці життя не цікаве, порожнє

воно пов′язане зі злими чарами

воно приносить нещастя іншим

лінощі небезпечні для здоров′я

Запитання 20

Сільські парубки, ідучи шукати скарб, захотіли взяти із собою лінивого Павла, щоб

варіанти відповідей

посміятися з нього

їм пощастило, як завжди щастить Павлові

залучити хлопця до свого гурту та скористатися його багатством

завести до лісу й там залишити

Запитання 21

Скарб, який отримав Павлусь, виявився

варіанти відповідей

у старому глечику

у хортові

у материній скрині

замурований у печі

Запитання 22

Мишці, з однойменного оповідання Б.Лепкого, було соромно за людей, тому що

варіанти відповідей

вони обманювали інших і були жадібні

вони жорстоко поводилися зі свійськими тваринами

вони були неосвіченими й не любили книжок

вони били й принижували власних дітей

Запитання 23

Мишці її сестри з міста скаржилися

варіанти відповідей

на голод, війну

на хомячків та морських свинок, про яких піклуються, а про них ні

на котів та собак

на господарів, що шкодували для них крихт

Запитання 24

Хазяї Мишки дуже розбагатіли, тому що

варіанти відповідей

працювали не покладаючи рук

крали чуже майно

дорого продавали продукти

знайшли скарб

Запитання 25

Мишка вирішила погризти гроші своїх господарів, тому що

варіанти відповідей

їй нічого було їсти

їй цікаво було подивитися, як реагуватимуть на це господарі

вона не знала, що гроші для цих людей - найбільша цінність

засуджувала господарів, що наживалися на чужому горі

Запитання 26

Установіть відповідність між героями та творами.

ТВОРИ

1 "Климко"

2 "Мишка"

3 "Скарб"

4 "Ой на горі та женці жнуть"


ГЕРОЇ ТВОРІВ

А швець

Б господар

В мати

Г Сагайдачний

Д дядько Себастьян

варіанти відповідей

1А 2Б 3В 4Г

1Б 2В 3Г 4Д

1В 2Г 3Д 4А

1Г 2Д 3А 4Б

Запитання 27

Установіть відповідність між героями та їх авторами.

АВТОРИ

1 Б.Лепкий

2 Гр.Тютюнник

3 О.Стороженко

4 М.Стельмах


ТВОРИ

А "Климко"

Б "Скарб"

В "За сестрою"

Г "Гуси-лебеді летять"

Д "Мишка"

варіанти відповідей

1Д 2А 3Б 4Г

1А 2Б 3Г 4Д

1Б 2В 3Г 4А

1Д 2А 3Г 4В

Запитання 28

"Крила людини", за Ліною Костенко, - це

варіанти відповідей

її духовність

її багатство

її фантазії

її недоліки

Запитання 29

"Крила" людини, на думку Л.Костенко, складаються

варіанти відповідей

зі слави, багатства, кар′єрного зростання

зі здоров′я, успіху, родини

з правди, чесності, довіри

з творчості, самопізніння та самовдосконалення

Запитання 30

Чайка, за поезією Ліни Костенко, - це образ

варіанти відповідей

мрії, руху, крилатості

гордості, зарозумілості, зверхності

самотності, байдужості, печалі

морської стихії, незламності

Запитання 31

Чайка пливла по річці

варіанти відповідей

Одрі

Рейні

Дніпро

Темзі

Запитання 32

Незвичайність чайки, яка пливла на крижині, у тому, що

варіанти відповідей

ця чайка була незвичайного, рожевого кольору

чайки держаться гурту, а ця пливла сама

чайка була поранена й не могла літати

вона весь час кричала, ніби когось кликала

Запитання 33

Чайка пливе

варіанти відповідей

восени

взимку

влітку

навесні

Запитання 34

Прочитайте рядки й визначте, який художній засіб у них ужито.

В цьому році зима

Не вдягала білої свити,

Часом вже й приміряла,

Та хтось її зразу вкрав.

варіанти відповідей

метафора

гіпербола

алегорія

порівняння

Запитання 35

Анну засудили за те, що вона

варіанти відповідей

з димаря вночі літала

жорстоко ставилася до тварин

робила кольорових мишей

згасила зірку

Запитання 36

Якої шкоди, на думку сусіда, йому завдали кольорові миші?

варіанти відповідей

поточили запаси на зиму

прогризли дірку в підлозі

зіпсували цінні речі

вчинили моральну шкоду

Запитання 37

Анна виготовляла кольорових мишей

варіанти відповідей

із жовтих і сухих листків

із пелюстків троянд

зі старих журналів

із кольоровго пластиліну

Запитання 38

Що означає вислів: "Життя - це справа без гарантій"?

варіанти відповідей

гарантії не видаються безкоштовно

у суді закінчилися папери, на яких людіям писали гарантії

безглуздість земного існування

життя непередбачуване, і ніхто не знає, що може трапитися

Запитання 39

Що означають рядки:

Вони були нормальні і здорові,

А ця чаклунка збила їх з пуття...

варіанти відповідей

діти були позбавлені фантазії, але дівчинка розбудила в них творчу уяву

Анна стала переслідувати й бражати сусідських дітей

з появою Анни діти почали часто хворіти

діти стали неслухняними, почали бешкетувати

Запитання 40

Фразеологізм "збити з пуття" означає

варіанти відповідей

заблукати

підбурювати на негідні вчинки

побити й насварити

вказати неправильну адресу

Запитання 41

У вірші "Кольорові миші" часто повторюється слово "сірий", тому що

варіанти відповідей

це улюблений колір письменниці

сірий - це символ тієї епохи

авторка хотіла наголосити на буденності й одноманітності життя

цей колір символізує спокій, врівноваженість, мудрість

Запитання 42

Установіть відповідність між героями й творами.

ГЕРОЇ

1 дідок старесенький, кропив′яний

2 Анна

3 натхненна людина

4 птах, який мешкає як на морських просторах, так і на внутрішніх водоймах


ТВОРИ

А "Пісенька про космічного гостя"

Б "Чайка на крижині"

В "Кольорові миші"

Г "Дощ плив..."

Д "Крила"

варіанти відповідей

1Г 2В 3Д 4Б

1В 2Д 3Б 4Г

1Д 2Б 3Г 4В

1Б 2А 3В 4Г

Запитання 43

Установіть відповідність між художніми засобами та їхніми назвами.

ХУДОЖНІ ЗАСОБИ

1 зима не вдягла..свиту; правда пташина

2 дідок старесенький

3 струшується сад, як парасолька

4 порожній шлях


НАЗВИ

А гіпербола

Б епітети

В метафори

Г зменшено-пестливі слова

Д порівняння

варіанти відповідей

1В 2Г 3Д 4Б

1Г 2Д 3Б 4А

1Д 2Б 3А 4В

1В 2А 3Д 4Б

Запитання 44

Установіть відповідність між ідеями та творами.

ІДЕЯ

1 засудження тих, хто за індивідуальність, творчу думку переслідує іншу людину

2 уславлення води, як життєдайної, цілющої сили

3 возвеличення любові до рідного краю, до всього, що з ним пов′язано

4 шанування духовних цінностей, які роблять людину багатою


НАЗВИ ТВОРІВ

А "Дощ полив"

Б "Кольорові миші"

В "Ой на горі та й женці жнуть"

Г "Крила"

Д "Чайка на крижині"

варіанти відповідей

1Б 2А 3Д 4Г

1А 2Д 3Г 4Б

1Б 2Д 3А 4Г

1Г 2А 3Д 4Б

Запитання 45

Установіть відповідність між уривками з поезій та їхніми назвами.

УРИВКИ

1 Багряне листя, кілька тих листочеів,

останнє листя із кленових віт...

2 Струшується сад, як парасолька.

Мокрі ниви, і порожній шлях...

3 Немає поля, то буде воля.

Немає пари, то будуть хмари...

4 В цьому році зима не вдягала білої свити,

Часом вже й приміряла, та хтось її зразу крав.


НАЗВИ

А "Чайка на крижині"

Б "Крила"

В "Кольорові миші"

Г "Дощ полив"

Д "Ой на горі та й женці жнуть"

варіанти відповідей

1В 2Г 3Б 4А

1Г 2Б 3А 4В

1В 2А 3Г 4Б

1Б 2Г 3В 4А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест