Контрольна робота. Повторення. Лексикологія

Додано: 28 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 84 рази
24 запитання
Запитання 1

Виділені означення є однорідними в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Білий пахучий напій пінивсь у склянці...

Сіра маленька пташка як грудка землі низько висіла над полем. 

Блискають тільки гострі колючі згуки і дрібно сиплеться регіт на металеву дошку, як шріт.

Тепло дихнула в лице пухка чорна рілля повна спокою й надії.

Запитання 2

 У реченні Зупинилась тиша тиха i незбудназупинився в небі вечоровий дим (М. Вінграновський) однорідні члени речення з'єднані:

варіанти відповідей

за допомогою сполучників;

 без сполучників;

змішаним способом.

Запитання 3

В одному з наведених речень наявне узагальнююче слово, яке стоїть перед однорідними членами речення. Отже, слід поставити двокрапку в такому реченні:

варіанти відповідей

Усе було прекрасне в цій дівчині i лінії бездоганної чистоти личка, i пропорції тіла, й гармонія кольорів (І. Вільде);

Калино, ти живи! Уві сні i наяву приходжу я до тебе, прилітаю з-за Єнісею, Bicли, з-за Дунаю, i рідною матусею зову, i падаю в пахучу мураву, i до колін солоних припадаю, i в щacтi непоганьбленім ридаю, бо корінь мій дитинний — тільки ти (І. Драч

Скрізь плач, і стогін, i ридання, несмілі поклики, слабі, на долю марні нарікання i чола, схилені в журбі (Леся Українка).

Запитання 4

В одному з наведених речень наявне узагальнююче слово, яке стоїть після однорідних членів речення. Отже, слід поставити тире в такому реченні:

варіанти відповідей

Це над нами сумне лице яснішає сльоті, бо ні дощу, ні вітру, ні туману не бачу вже крізь вікна золотi (О. Пахльовська);

Кожен кущик, горбок, долинка, кожна стежка все це було йому знайоме, промовляло до нього (М. Коцюбинський);

Тремтять надії, ніби лист на змерзлій сокорині, i рідних місць, i рідних міст нема тоді людині (М. Рильський).

Запитання 5

Укажіть речення з однорідними додатками

варіанти відповідей

Невже я вирвусь від сього зойку та увійду у безлюдні зелені простори?

Вівса, пшениці, ячмені — все се зіллялось в одну могутню хвилю...

Гладжу рукою соболину шерсть ячменів, шовк колосистої хвилі. 

Пава ступає поважно, меланхолійно хитає задом і одстає.

Запитання 6

6. Граматична основа речення це -

варіанти відповідей

Підмет і присудок

Підмет

Присудок

Запитання 7

8. Другорядні члени речення це:

варіанти відповідей

Підмет, додаток, означення.

Означення, додаток, обставина.

Присудок, означення, обставина

Запитання 8

Складне речення

варіанти відповідей

А має одну граматичну основу

Б не має жодної граматичної основи

В має дві та більше граматичних основ

Запитання 9

Пряма мова береться в

варіанти відповідей

А дужки

Б лапки

В тире з обох боків

Запитання 10

3. Укажіть речення з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

варіанти відповідей

а) Запам’ятайте вислів Дмитра Білоуса мова це пісня душі покладена на слова.

б) Як кажуть люди материна молитва із дна моря рятує.

в) С. Плачинда стверджує мова об’єднує згуртовує людей у націю.

г) Ви говоріть а ми будемо слухати.

Запитання 11

5. У якій схемі правильно поставлено розділові знаки у реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

Прощай наша Січ – Мати сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя!

варіанти відповідей

а) «П, - а , - П».

б) «П, - а: - П».

в) «П, - а , - п».

г) «П! – а: - П».

Запитання 12

Діалектизми ужито в рядку:

варіанти відповідей

хата, малюк

шлях, щастя

працювати, трудитися

плай, ватра

Запитання 13

Укажіть правильне твердження.

варіанти відповідей

Лексикологія вивчає словосполучення.

В орфографічному словнику описано лексичні значення слів.

Лексикологія вивчає лексичний склад мови.

У словнику іншомовних слів описано незапозичені слова.

Запитання 14

До активної лексики належать:

варіанти відповідей

загальновживані слова

 історизми

архаїзми

неологізми

Запитання 15

Історизмами є слова:

варіанти відповідей

хліб, вода

ступа, рубль

вуста, ланіти

менеджмент, слайд

Запитання 16

Власне українські слова – це слова, які:

варіанти відповідей

прижилися у мові, прийшовши зі старословʼянської мови

утворилися безпосередньо в українській мові

сягають корінням у несловʼянські мови

використовують люди, що живуть у певних місцевостях.

Запитання 17

Неологізми – це слова, які:

варіанти відповідей

вийшли з активного ужитку

недавно зʼявилися і зʼявляються

які вживають мешканці певної місцевості

які утворились безпосередньо в українській мові

Запитання 18

Усі слова є термінами в рядку:

варіанти відповідей

корінь, сила, бабуся, гріх

фонетика, звук, лінгвістика, префікс

функція, горобець, батько, морфема

синтаксис, морфологія, сірники, ворона

Запитання 19

Архаїзмами є всі слова в рядку:

варіанти відповідей

варяги, студенти

яблуневоцвітно, факс

чоло, перст

цирк, сцена

Запитання 20

Усі слова є загальновживаними в рядку:

варіанти відповідей

сорочка, борщ, газ, аул

сніданок, путня, фламінго, суфікс

яблуня, пшениця, голова, аксакал

вітер, вода, холодний, синій

Запитання 21

Зазначте речення, в якому неправильно вжито слово неділя.

варіанти відповідей

У неділю дідусь з онуком пішли гуляти в зимовий парк.

Була неділя, тихий час дозвілля.

Одна неділя має сім днів.

Вербна неділя – назва християнського свята.

Запитання 22

У якому реченні вжито слова-жаргонізми?

варіанти відповідей

Збираю осені сліди, її шаленої утечі, її свавільної орди, її печальної предтечі.

За два місяці ти матимеш такі шкари, бобочку, кліфт, колоса й чупу, що й на матроса плюнеш.

По обидва боки левад, через високі стовбури верб, видно на косогорах густі садки.

Не хвались, як ідеш у поле, а хвались, як ідеш із поля.

Запитання 23

Літеру і треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

аж..отаж, імб..р, поз..ція


нотар..ус, кондиц..онер, г..дравл..ка

ч..лійський, к..ргиз, х..мера

 піан..симо, форт..с..мо, генет..ка

Запитання 24

Букву и треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

ф..зика, аж..отаж, форт..с..мо

 реч..татив, див..дент, хар..зма

р..єлтор, д..зайн, трен..нг

 граф..н, субс..дія, хр..стиянство

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест