Контрольна робота "Прикметник"

Додано: 28 березня 2022
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 751 раз
20 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання .

[1]На синіх долонях вечора темним смутком горбатився старий вітряк і в благанні простягав руки чи то до неба, чи то до людей. [2]Звикши до праці, до гурту, він німотно карався без них, і тихі сльози скапували з його крил. [3]Та ось поволеньки, не вірячи собі, заскрипіли крила, задзвеніло зерно і зашелестів несміливий теплий струмочок борошна, на якому тримається хліборобська доля. [4]А над степом стояла така тиша,що було чути, як знизу дихає найважчий колос, а згори випадають холодні роси.


У першому реченні прикметників

варіанти відповідей

А п’ять 

 Б чотири   

  В три    

  Г два

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання

[1]На синіх долонях вечора темним смутком горбатився старий вітряк і в благанні простягав руки чи то до неба, чи то до людей. [2]Звикши до праці, до гурту, він німотно карався без них, і тихі сльози скапували з його крил. [3]Та ось поволеньки, не вірячи собі, заскрипіли крила, задзвеніло зерно і зашелестів несміливий теплий струмочок борошна, на якому тримається хліборобська доля. [4]А над степом стояла така тиша,що було чути, як знизу дихає найважчий колос, а згори випадають холодні роси.


Не можна утворити ступені порівняння від прикметника

варіанти відповідей

А синій  

Б несміливий   

В важкий  

Г холодний

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання

[1]На синіх долонях вечора темним смутком горбатився старий вітряк і в благанні простягав руки чи то до неба, чи то до людей. [2]Звикши до праці, до гурту, він німотно карався без них, і тихі сльози скапували з його крил. [3]Та ось поволеньки, не вірячи собі, заскрипіли крила, задзвеніло зерно і зашелестів несміливий теплий струмочок борошна, на якому тримається хліборобська доля. [4]А над степом стояла така тиша,що було чути, як знизу дихає найважчий колос, а згори випадають холодні роси.


Прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні

варіанти відповідей

А 1    

Б 2

В 3

Г 4

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1]На синіх долонях вечора темним смутком горбатився старий вітряк і в благанні простягав руки чи то до неба, чи то до людей. [2]Звикши до праці, до гурту, він німотно карався без них, і тихі сльози скапували з його крил. [3]Та ось поволеньки, не вірячи собі, заскрипіли крила, задзвеніло зерно і зашелестів несміливий теплий струмочок борошна, на якому тримається хліборобська доля. [4]А над степом стояла така тиша,що було чути, як знизу дихає найважчий колос, а згори випадають холодні роси.


Прикметники м’якої групи є в реченні


варіанти відповідей

А 1 

 Б 2    

В 3

Г 4

Запитання 5

Лише якісні прикметники вжито в рядку

варіанти відповідей

А вишневий, цегляний, холодний  

 Б повільний, хлібний, темний

В довгий, осінній, кавовий   

Г старанний, синій, багатий

Запитання 6

Лише відносні прикметники вжито в рядку

варіанти відповідей

А барвистий, сестрин, гарячий

Б вечірній, франківський, книжний

В глибокий, здібний, Маріїн

Г заячий, попелястий,батьківський 

Запитання 7

Присвійний прикметник  вжито в словосполученні

варіанти відповідей

А лисячий хвіст

Б вовча натура

В заяча шапка  

Г лебедина пісня

Запитання 8

Суфікс -ев- пишеться на місці пропуску в слові

варіанти відповідей

А дощ…вий  

Б груш...вий

В кварц...вий

Г слив…вий 

Запитання 9

Літера -і- пишеться на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А лір…чний, сцен…чний

Б титан...чний, фіз…чний

В математ...чний, демократ…чний

Г соціолог…чний, псих…чний 

Запитання 10

10. Правильно утворено ступінь порівняння прикметників

варіанти відповідей

А найдорогіший

Б найбільш кращий

В якнайдовший 

Г самий відомий

Запитання 11

Подвоєні -нн- треба писати в обох словах рядка

варіанти відповідей

А здорове (н/нн) ий, качи (н/нн) ий 

Б нездола'(н/нн) ий, пташи (н/нн) ий

В страше(н/нн) ий, невблага'(н/нн) ий

Г віко(н/нн) ий, соколи(н/нн) ий 

Запитання 12

НЕ треба писати окремо із наступним словом у реченні

варіанти відповідей

А Краще досконало виконати не/велику частину роботи, ніж погано у десять разів більше.

Б Де справи самі за себе говорять, слова не/потрібні.

В У тобі, мово, не/осяжна душа народу.

Г Листку подібний над землею, хто мову матері своєї, як син не/вдячний забува 

Запитання 13

НЕ треба писати окремо із наступним словому реченні

варіанти відповідей

А Не/обережне слово щодо іншої народності є образливим.

Б Із глибини душі народжувалися слова ─  не/буденні, а високі, одухотворені.

В В смерті обернуся до життя своїм стражденним і  не/злим  обличчям.

Г Мова мамина ─ свята, у ній вічний не/знищенний дух народу

Запитання 14

Через дефіс потрібно писати прикметники

варіанти відповідей

А чорно/ жовтий, сільсько/господарський, східно/ слов’янський

Б давньо/руський, мовно/ тературний, фізико/ технічний

В військово/ морський, північно/ східний, жовто/ блакитний 

Г чорно/робочий, вугле/видобувний, блідувато/рожеві 

Запитання 15

Разом потрібно писати прикметники в рядку

варіанти відповідей

А темно/ рожевий, південно/східний, високо/ гірний

Б військово/полонений, жовто/ гарячий, давньо/ слов’янський

В медо/ носний, кисло/ солодкий, семи/ струнний  

Г темно/волосий, тьмяно/зелений, мало/знайомий 

Запитання 16

 Присудок виражений прикметником у реченні

варіанти відповідей

А Ти зрікся мови рідної.

Б Розвивайся й далі, мово наша рідна,і про нас нащадкам звістку донеси

В Я знаю: мова мамина ─ свята.

Г Мова ─ це всі глибинні пласти духовного життя народу.

Запитання 17

 Присудок виражений прикметником у реченні

варіанти відповідей

А Мова ─ це сучасна художня, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу.

Б Знання рідної мови визначає багатство, широчінь інтелектуальних та естетичних інтересів особистості.

В Мова ─ універсальна, але користування нею вкрай індивідуальне.   

Г У літописів є найстрашніша зброя─ замовчування.

Запитання 18

Подвоєні -нн- треба писати в обох словах рядка

варіанти відповідей

А нескАза(н/нн)ий, числе(н/нн)ий

Б безсо(н/нн)ий, незрІвня(н/нн)ий

В ра(н/нн)ій, широче(н/нн)ий

Г півде(н/нн)ий, зосередже(н/нн)ий 

Запитання 19

Встановіть відповідність

1 антоніми 2 синоніми 3 епітети

А Не полишай старого друга, адже новий не буде схожий на нього.

Б Усякого схвалення гідний той, хто поєднав приємне з корисним.

В Сплав золотого серця й залізної волі ─ найрідкісніший.

Г Звуковий  або фонетичний запис слова передає його правильне звучання.

варіанти відповідей

1 Б, 2 В, 3 В

1 А, 2 Г, З В

1 А, 2 Б, 3 В

1 А, 2 В, 3 Г

Запитання 20

Установіть відповідність.

1 якісний прикметник 2 присвійний прикметник 3 відносний прикметник

А лисячий

Б широкий

В зимовий

варіанти відповідей

1 Б, 2 В, 3А

1 А. 2 Б, 3 В

1 Б, 2 А, 3 В

1 В, 2 А, 3 Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест