23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

Контрольна робота. Прикметник як частина мови

Додано: 13 березня
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 1674 рази
22 запитання
Запитання 1

Укажіть правильне твердження

варіанти відповідей

Прикметник - це частина мови, що називає предмет і відповідає на питання який? чий?

За значенням прикметники поділяються на якісні, відносні та присвійні.

Якісні прикметники позначають ознаку предмета за його відношенням до інших предметів.

Вищий ступінь порівняння прикметників має лише складену форму

Запитання 2

За родами, числами й відмінками змінюються всі слова рядка

варіанти відповідей

добрий, великий, широчінь

жовтий, блакить, гарячий

новий, височінь, гарнесенький

подвійний, автомобільний, ламкий

Запитання 3

Прикметниками є всі слова рядка

варіанти відповідей

світлий, розумний, зелень

повітряний, свійський, операційний

рідний, прекрасний, доброта

сряблистий, корисність, свіжий

Запитання 4

Прикметник виконує синтаксичну роль означення в реченні

варіанти відповідей

Зима цього року холодна й безсніжна.

Яблука духмяні, спілі.

Ми весело провели літні канікули.

Зайча було зовсім маленьке.

Запитання 5

Якісними є всі прикметники рядка

варіанти відповідей

синій, морський, просторий

легкий, веселий, степовий

серйозний, старанний, березовий

світлий, м′який, червоний

Запитання 6

Відносними є всі прикметники рядка

варіанти відповідей

килимовий, віконний, суворий

земельний, денний, легкий

львівський, сільський, телевізійний

сьогоднішній, важкий, автобусний

Запитання 7

Присвійними є всі прикметники рядка

варіанти відповідей

сестрин, синівський, Надійчин

братів, Мурчин, дитячий

батьків, мамин, соловейків

Шевченків, Ігорів, хлопчачий

Запитання 8

Усі відносні прикметники вжито в значенні якісних у рядку

варіанти відповідей

лляне волосся, бузковий цвіт, смарагдова трава

скляний погляд, залізна воля, малиновий сік

шовкові брови, кам′яне серце, сонячна посмішка

казкова краса, мармурове чоло, золотий ланцюжок

Запитання 9

Форму вищого ступеня порівняння мають усі прикметники рядка

варіанти відповідей

більш відомий, зовсім мокрий, новіший

веселіший, більш прозорий, менш складний

більш сильний, менш потужний, дуже темний

ніжніший, більш корисний, найсолодший

Запитання 10

Форму найвищого ступеня порівняння мають усі прикметники рядка

варіанти відповідей

найбагатший, найбільш чутливий, надзвичайно швидкий

найвищий, височенний, найбільш придатний

найпопулярніший, якнайкращий, найбільш вдалий

найголовніший, найбільш відомий, надзвичайно розумний

Запитання 11

Усі прикметники у формі орудного відмінка записано правильно в рядку

варіанти відповідей

гарячою вдачею, вовчою пащею, колючею аличею

свіжою кашею, дорожчею і їжею, скрипучою грушею

важчею ношею, кращою площею, ширшою мережею

найближчею вежею, вищою кручею, вужчою

Запитання 12

Географічні назви, від кожної з яких можна утворити прикметник, що закінчується на -ський. - у рядку

варіанти відповідей

Золотоноша, француз, Харків

Чернігів, Кіровоград, Прага

Миргород, Сиваш, латиш

Ужгород, Кавказ, Одеса

Запитання 13

Допущено помилку при творенні всіх присвійних прикметників рядка

варіанти відповідей

Марусин, мамин, Маріїн

Ольчин, дочкин, бабусів

тітчин, Галин, Софіїн

свекрушин, Мелащин, Парашчин

Запитання 14

До твердої групи належать усі прикметники рядка

варіанти відповідей

тривалий, далектй, могутній

західний, чистий, городній

книжний, народний, кращий

радісний, дорогий, самобітній

навчальний, старший, художній

Запитання 15

Немає помилок у творенні відмінкової форми прикметника в рядку

варіанти відповідей

у Шевченкових творах, з Андріївого автомобіля

від братової хати, Ігорівого товариша

Надіїного батька, над Ганнусевою колискою

про Софіїїна сина, в Олексієвої дочки

з Марусеним зошитом, на сестрину кімнату

Запитання 16

Географічні назви, від яких можна утворити прикметник, що закінчується на -ський, - у рядку

варіанти відповідей

Карпати, Овруч, Тростянець

Кіровоград, Калуш, чуваш

Збараж, Кривий Ріг, Бахмач

Коломак, Бучач, Чернігів

Черкаси, Тбілісі, Буг

Запитання 17

Правильно утворено всі присвійні прикметники в рядку

варіанти відповідей

Олин, сестрин, Тетянів

донькин, Оксанкин, сестричкин

русалчин, комашчин, сусідчин

нянькин, подружків, мишкин

неньчин, лисичкин, Іринін

Запитання 18

Форми ступенів порівняння прикметника утворено правильно в рядку

варіанти відповідей

найповніший, найбільш зручніший

найбільш стійкий, самий приємний

більш вигідний, найкорисніший

найменше доступний, якнайчистіший

більш спокійніший, найдоцільніший

Запитання 19

Префіксально-суфіксальним способом утворено всі прикметники рядка

варіанти відповідей

підземний, післяопераційний, надчутливий

бездумний, міжрядний, невисокий

доречний, безтурботний, прибережний

надзвичайний, безсоромний, прегіркий

протимікробний, настільний, нерадісний

Запитання 20

Усі прикметники вжито в значенні іменників у рядку

варіанти відповідей

обладнання операційної, вивезли поранених

зайшли до учительської, військові навчання

меблі до ванної, хвора дитина

працюють військові, учительська праця

знайомий чоловік, морозиво на солодке

Запитання 21

Оберіть рядок, у якому правильна характеристика використаного у реченні прикметника

Потрапила під дрібний дощик.

варіанти відповідей

якісний, м′яка група, множина, Зн.в., означення

відносний, м′яка група, множина, Н.в., означення

відносний, м′яка група, множина, Зн.в., означення

якісний, тверда група, однина, ч.р., Н.в.. означення

якісний, тверда група, однина, ч.р., Зн.в., означення

Запитання 22

Оберіть рядок, у якому правильна характеристика використаного у реченні прикметника

Зірвала стиглі яблука.

 

варіанти відповідей


 якісний, м′яка група, множина, Зн.в., означення

 


 відносний, м′яка група, множина, Н.в., означення

 


 відносний, м′яка група, множина, Зн.в., означення

 


 якісний, тверда група, однина, ч.р., Н.в.. означення



 якісний, тверда група, однина, ч.р., Зн.в., означення

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест