Контрольна робота "Прикметник як частина мови"

Додано: 10 березня 2021
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 622 рази
24 запитання
Запитання 1

Виділіть рядок, у кому всі слова - прикметники:

варіанти відповідей

столик, широкий, далекий, зроблений;

денний, ясен, красен, ясень;

близький, жорстокий, салатовий, міський;

великий, цегляний, колючий, прив’ялить.

Запитання 2

Позначте рядок, у якому всі слова - відносні прикметники:

варіанти відповідей

кислий, вовняний, мамина, вечірня;

міський, полтавський, шкільний, лісовий;

дерев’яний, ясний, батьківський, солов’їний;

літній, вечірній, молочний, білий.

Запитання 3

Виділіть речення, в якому прикметник виступає присудком:

варіанти відповідей

Ой високо в яснім небі сонце стало.

Знов я юний орел і веселий знов.

Реве та стогне Дніпр широкий.

Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть.

Запитання 4

Які ступені порівняння мають прикметники?

варіанти відповідей

простий і складний;

вищий і найвищий;

якісний і відносний;

повний і короткий.

Запитання 5

Виділіть рядок, у якому всі слова - прикметники м’якої групи:

варіанти відповідей

правильні, зимні, суботні, древні;

торішні, західні, присутні, могутні;

художні, ближні, середні, нижні;

братні, вологі, терпкі, достатні.

Запитання 6

Лише якісні прикметники вжито у рядку:

варіанти відповідей

чистий, дощовий, стрункий;

новий, кмітливий, твердий

чарівний, зимовий, чорний

смачний, веселий, народний

Запитання 7

Правильно утворено ступінь порівняння прикметника:

варіанти відповідей

самий страшний;

щонайцікавіший;

більш мудріший;

величезніший.

Запитання 8

НЕ треба писати разом із наступним словом у реченні:

варіанти відповідей

Краса лиш відображення земного у не/земному дзеркалі душі.

Хоч життя людське дається раз навіки, та воно не/найдорожче в боротьбі.

Не/звичайна, а немов казкова скрізь лунає українська мова.

Я не боюсь тюрми і ката, вони для мене не/страшні.

Запитання 9

Подвоєні літери –нн- треба писати в обох словах рядка:

варіанти відповідей

електро(н/нн)ий, ваго(н/нн)ий;

орли(н/нн)ий, страше(н/нн)ий;

букве(н/нн)ий, здорове(н/нн)ий;

де(н/нн)ий, нездо´ла(н/нн)ий.

Запитання 10

Разом треба писати обидва прикметники в рядку:

варіанти відповідей

давньо/грецький, військово/морський;

п’яти/зірковий, східно/український;

старо/український, польсько/чеський;

яскраво/блакитний, високо/гірний.

Запитання 11

Знайдіть речення, у якому прикметник перейшов у іменник:

варіанти відповідей

Багатому дурню й багатство не в поміч.

Багата дівка робить від суботи до понеділка.

Багатий чоловік усе має, що душа бажає.

Багатого пізнати по шатах, а бідного – по заплатах.

Запитання 12

Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс

варіанти відповідей

Прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий;

широко/плечий, сліпучо/білий, рожево/блакитний;

науково/дослідний, круто/рогий, двохсот/тонний;

кисло/солодкий, зелено/білий, північно/західний.

Запитання 13

Виберіть рядок, у якому правильно утворені ступені порівняння:

варіанти відповідей

смачний – смачніший, більш смачніший, найсмачніший, найбільш смачний;

білий – біліший, менш білий, самий білий, найбільш білий;

мілкий – мілкіший, більш мілкий, наймілкіший, найбільш мілкий.

гнідий - гнідіший, найгнішідий, більш гнідіший.

Запитання 14

Вкажіть рядок, у якому всі прикметники якісні:

варіанти відповідей

залізні нерви, кам’яний будинок, вовча зграя;

братів зошит, свіжий вітер, скляний посуд;

ніжна квітка, кам’яне обличчя, світле волосся;

мамина пісня, прямокутна лавка, коричневий светр.

Запитання 15

Букву о на місці пропуску треба писати в обох словах рядка:

варіанти відповідей

грош…вий, дощ…вий;

малин…вий, овоч…вий;

харч…вий, січн…вий;

степ…вий, плюш…вий.

Запитання 16

Укажіть ряд прикметників, записаних без помилки:

варіанти відповідей

кременчуцький, пражський, волзький;

волжський, карпатський, паризький;

 чеський, латиський, запорізький;

француський, петербурзький, дрогобицький.

Запитання 17

нн на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

височе…ий, безви…ий, пісе…ий;

жада…ий, свяще…ий, неоцінне…ий;

тума…ий, журавли…ий, числе…ий;

недоторка…ий, баклажа…ий, греча…ий.    

Запитання 18

З’ясуйте, у яких із поданих слів на місці пропуску треба писати знак м’якшення:

  гарнен…кий, тонесен…кий, чистісін…кий, малюсін…кий.

варіанти відповідей

у всіх словах;

лише у першому слові;

лише у першому й другому словах;

лише у третьому й четвертому словах.

Запитання 19

Окремо НЕ з прикметником треба писати в реченні:

варіанти відповідей

Таня крадькома змахнула свіжу, не/прохану сльозу.

Після дощу капелюх не/потрібний.

Ти не/легке життя прожила, моя мамо.

Нам був не/нависний злодійський лад.

Запитання 20

Вкажіть прикметник у простій формі вищого ступеня порівняння:

варіанти відповідей

щонайкращий;

найтвердіший;

гіркий;

рухливіший.

Запитання 21

Виділений прикметник виконує роль означення в реченні:

варіанти відповідей

Перший сон наймиліший. (Нар. творч.)

Осінь —щедра, весна —прозора. (Нар. творч.)

Осінній ліс —міцний, весняний —хиткий.(Нар. творч.)

Мудрої людини не звернеш зі стежини. (Нар. творч.)

Запитання 22

Однаковий ступінь порівняння мають усі прикметники рядка:

варіанти відповідей

смачніший, найтепліший, лисий, заячий;

найсвіжіший, щонайкращий, якнайдовший, найдотепніший;

хоробріший, сніговий, трохи більший, нижченький;

найменш гордий, ширший, рідкий, найтвердіший.

Запитання 23

Визначте синтаксичну роль виділеного прикметника у реченні.

Ще терпнуть дерева під гнітом грудневої криги. (Л.Весела)

варіанти відповідей

підмет;

додаток;

обставина;

присудок;

означення.

Запитання 24

Не утворюють ступенів порівняння всі прикметники рядка:

варіанти відповідей

вічний, розумний, далекий, голий;

жонатий, босий, видющий, малесенький;

новий, веселий, синій, сліпий;

вузький, гладкий, попелястий, вороний.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест