контрольна робота Прийменник.Сполучник. Частка

Додано: 27 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 7 клас
Тест виконано: 222 рази
20 запитань
Запитання 1

Прийменник є в реченні:

варіанти відповідей

Де незгода, там шкода

Всяке напівзнання гірше невігластва.  

Проти віку нема ліків.    

Верблюда ложкою не напувають.

Запитання 2

Уреченні  Край балки, проводжаючи потоки, петрів батіг сміється синьооко прийменник:  

варіанти відповідей

простий, непохідний 

простий, похідний 

складний

складений

Запитання 3

Орфографічну помилку допущено в реченні: 

варіанти відповідей

Я лечу назустріч долі.  

Але що це освітило весь погром посеред ночі? 

Не припрягай воза поперед коня.

Лиш соняхи з-потойбік проса на все те зирять з під брилів.

Запитання 4

Прийменник  у  треба писати в реченні:

варіанти відповідей

Що я робитиму (у, в) той час, коли будується нове життя?

Я на повну міць свою (у, в) сталь дзвінку невтомно б’ю.

(У, В) долині – луки, трава по пояс.

Навіть (у, в)сні не хочуть дерева розлучатися із землею.

Запитання 5

Правильно вжито прийменник із відмінковою формою іменника:

варіанти відповідей

сходити за хлібом 

дізнатися з довідника 

вступити в інститут

їхати на зустріч

Запитання 6

Виділену сполуку треба писати окремо:

варіанти відповідей

Як/би на кропиву не мороз, вона б усіх людей пожалила.

Як/би ви вчились так, як треба, то й мудрість би була своя.

Як/би я тепер хотіла у мале човенце сісти.

Як/би мені сила та воля, жив би без горя.

Запитання 7

Серед запропонованих часток формотворчими є:

варіанти відповідей

тільки, -таки, де-, аби-   

майже, навіть, авжеж, бодай  

хай, нехай, би, б  

не, ні, що-, б

Запитання 8

Усі частки треба писати через дефіс:

варіанти відповідей

дістав/таки, так/от, де/кому, аби/хто       

розберись/но, хтозна/який, з’їж/бо, складіть/но  

що/небудь, будь/хто, казна/скільки, хіба/що

все/таки, де/небудь, де/коли, немовби/то

Запитання 9

Частка  не  пишеться окремо в усіх випадках:

варіанти відповідей

не/створити, не/один, не/помітно, не/підготувати

не/прикрасила, не/потрібно, не/нас, не/дочуваючи

не/щодавно, не/десять, досі не/зрозумілий, не/люблю

не/зволікаючи, зовсім не/знайомий, не/дуже, не/спокуситися

Запитання 10

Помилку в написанні слова з часткою  ні  допущено: 

варіанти відповідей

нікчема

ні з чим

нізвідкіль

нідочого

Запитання 11

Частку   не  треба писати разом у реченні:

варіанти відповідей

Того не/можна, і того не/слід.  

То куріла грубка, вже давно не/мазана.

Він іде поважно, не/роззираючись і не/зупиняючись біля зустрічних.

Тут навіть слідів людських не/має – не/торкана земля…

Запитання 12

Завдання має п’ять варіантів відповідей, серед яких два правильні. Виберіть правильні варіанти відповіді.

Укажіть рядки, у яких допущено помилки у вживанні прийменників.

варіанти відповідей

Через технічні причини,відповідно до заявок, змагання зі стрільби.

Взяти до уваги, на мою адресу,після повернення.

Лікар за освітою, підручник з мови, вистава по замовленню.

Прийшов з школи, у озері, відпустка по хворобі.

Українець за походженням, ракетка для тенісу, підготовлено на продаж.

Запитання 13

Завдання має п’ять варіантів відповідей, серед яких два правильні. Виберіть правильні варіанти відповіді.

Укажіть складні речення, у яких засобом зв’язку між частинами служать сполучники.

варіанти відповідей

Шлях пролягав полями, через ліси і зарослі, бори і хащі (Марко Вовчок).

Одцвітали яблуні, і тьмяні пахощі насичували повітря (С. Скляренко).

В небі ластівка мріє далека, що на крилах весну принесла (В. Сосюра).

Зацвіла в долині червона калина, ніби засміялась дівчина-дитина (Т. Шевченко).

Запитання 14

Сполучник з’єднує частини речення, а не слова

варіанти відповідей

Робота гарна, та день малий. 

Уночі панують сови та сичі.  

 Без роботи ані хліба, ані хати.

Будь слугою власної совісті і господарем долі.

Запитання 15

Частками є виділені слова в рядку

варіанти відповідей

крізь терни, через поле  

дуже швидко, кудись пішов 

майже написав, ледве встиг  


прийшов несподіваномов зірка  

Запитання 16

ОКРЕМО треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

знайшов/би, ні/би, поки/що

прийшли/б, не/мов/би, знав/же

взяв/таки, зроби/ж, отакий/от  

не/говори, знай/же, таки/втік 

Запитання 17

НЕ потребує редагування речення

варіанти відповідей

Вони спізнилися із-за дощу. 

Вони спізнилися через дощ.

Вони спізнилися, так як ішов дощ. 

Так як ішов дощ, вони спізнилися.

Запитання 18

Прочитайте текст. 

Якби хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч і зупинитися посеред степу. Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. А хто бажав би перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу.

Разом в тексті треба писати слова

варіанти відповідей

як/би

на/силу

на/зустріч

до/долу

Запитання 19

Прочитайте текст. 

Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч і зупинитися посеред степу. Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. А хто бажав би перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу.

ОКРЕМО в тексті треба писати слово

варіанти відповідей

як/би

на/силу

на/зустріч

до/долу

Запитання 20

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні

Затихли людські голоси в маленькій хатині, лише цвіркуни десь (1) під печею (2)та в старих стінах заливались своїм цвіркотом, (3) мовби для них щойно зійшло сонце

1                            А частка

2                            Б сполучник

3                            В прийменник

4                            Г займенник

варіанти відповідей

1В 2Г 3б

1В 2Б 3А

1А 2Г 3Б

1В 2Г 3а

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест