В якому місті Володимир Великий перебував до початку правління в Києві?
В якому році Володимир Великий охрестив Київську Русь?
Кого називають "тестем Європи"?
До якої династії відносились Володимир Великий та Ярослав Мудрий?
Назва грошей, які почав карбівати Володимир Великий?
З яким кочовим народом доводилося вести боротьбу князю Володимиру?
В 980р. Володимир Святославич переміг ........... в боротьбі за великокнязівський стіл, і " став Княжити у Києві один "
Що зображено на малюнку.
Дані зображення- це
Абетка, що утвердилася на землях східних слов`ян.
Жанр народної творчості, героїчний епос.
Книжкова кольорова ілюстрація невеликого розміру.
Автор "Слова про закон і благодать"
Найосвіченіша верства населення тогочасної Русі-України .
Дрібні золоті або срібні прикраси у формі кульок, які прикріплялися до ювелірних виробів.
Жанр усної народної творчості, героїчний епос, який має реальну історичну основу.
Як називався торгівельний шлях, який поєднував Київську Русь з Центральною та Західною Європою.
Люди, які втратили зв'язок зі своїм суспільним середовищем
Особисто вільні селяни, які мали власне господарство і землю
Як називалися сільська громада в часи Київської Русі?
Як називалося на Русі безумовне земельне володіння, яке передавалося у спадок?
Матеріал для письма, виготовлений з кори берези
Історико-літературний твір, у якому опис вівся за хронологією
Зображений на фото шедевр давньоруського зодчества є пам'яткою архітектури
Яка культура мала вирішальний вплив на розвиток храмового будівництва Київської Русі в період розквіту?
Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?
«Чернець Києво-Печерського монастиря, учасник розпису Успенського собору Києво-Печерської лаври. Зажив слави серед сучасників написанням чудотворних ікон. Дві з них збереглися до наших днів: «Печерська Богородиця» і «Ярославська Оранта».
З’ясуйте, який уривок з історичного джерела відображає суть поняття.
«У ці ж часи видав Ярослав сестру свою [Добронігу-Марію] за Казимира [князя лядського]. І дав Казимир за неї людей вісімсот, яких полонив був Болеслав…»
Тимчасово залежні селяни, які через різні обставини змушені були відпрацьовувати землевласнику грошову позику
Визначте наслідки запровадження християнства як державної релігії в Київській Русі
Що з перерахованого належить до внутрішньої політики Ярослава Мудрого:
1. запровадження християнства 2. будівництво Софіївського собору
3. створення "Руської Правди" 4. укладення міждинастичних шлюбів
5. обрання першого руського митрополит
6. будівництво "Зміїних валів"
7. запровадження податку на утримання церкви
В якому рядку розташовані пропущені слова : "Провідним заняттям нселення Київської Русі було ...... . За підрахунками дослідників, на Русі ремісники знали близько ... спеціальностей. Через землі Русі пролягав найвідоміший міжнародний торгівельний шлях - .... ."
Встановіть співвідношення між понятями та їх визначенням:
1. бояри а) особисто вільні селяни
2. смерди б) служителі церкви
3. дружинники в) професійні воїни
4. холоп г) землевласники на Русі
д) селянин, який знаходився у повній залежності від пана
З якого часу Ярослав Мудрий є одноосібним правителем Київської Русі.
Який варіант заповнення пропусків у поданому нижче уривку є правильним?
«В другій половині Х ст. київський князь Володимир приєднав територію ________________ до Київської Русі. Під час війни між синами за батьківську спадщину ця територія опинилася під владою _______________. Але у 1030 та 1031 рр. князь ____________ зі своїм братом Мстиславом здійснили два військові походи й знов захопили її».
Чи стосуються події, описані літописцем, діяльності князя Ярослава Мудрого?
1) «Зібрав він воїнів і прийшов до Києва, і вчинив мир із братом своїм Мстиславом. І розділили вони по Дніпру Руську землю: собі узяв сю сторону, а Мстислав – ту. І перестала усобиця й заколот, і була тиша велика в землі Руській».
2) «А було ж печенігів без числа. Вступив тоді він із города, приготував до бою дружину. Зійшлися вони на місці, де ото нині свята Софія стоїть, митрополія руська. І сталася січа люта, і ледве одолів він печенігів під вечір».
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома