Контрольна робота. Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв"язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності.

Додано: 8 травня 2020
Предмет:
Тест виконано: 61 раз
27 запитань
Запитання 1

Складні речення за засобами зв'язку поділяють на:


варіанти відповідей

сурядні та безсполучникові

сурядні та підрядні

підрядні та безсполучникові

сполучникові та безсполучникові

Запитання 2

Для складнопідрядного речення характерні всі ознаки, крім

варіанти відповідей

 незалежність частин і сполучники сурядності

 наявність головної і підрядної частин

сполучники підрядності та сполучні слова

 взаємозалежність частин, сполучники підрядності й сполучні слова, інтонація

Запитання 3

Вказати безсполучникове складне речення


варіанти відповідей

А Зацвіли луги, діброви.

 Б Цінує розум вигуки прогресу, душа скарби прадавні береже.

  В Усе одбивається в пісні, як в морі: рожева зоря, й червоная кров, і темна ненависть, і ясна любов.

Г У зіницях печалі відбиваються люди, дерева, обличчя.

Запитання 4

Складним із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком є речення

варіанти відповідей

 А Сонце заходить, гори чорніють,пташечка тихне, поле німіє.

Б Плачуть дощі в снігах, просять вітри спочину і розбивають в прах зоряну павутину.

 В Ранок був безвітряний, тихо пролітала негуста пороша,садок ніби відпочивав.

Г Планета сива над віками крутиться,минають дні, і пахне сіножать.

Запитання 5

Складним із підрядним і сурядним зв'язком є речення

варіанти відповідей

варіанти відповідей

 А На білу гречку впали роси, веселі бджоли одгули, замовкло поле стоголосе в обіймах золотої мли.

Б Люблю життя, де повно сонця й грюку, і ця любов моя на сто століть!

В І ламалося гілля на дереві, і зривалося листя, і гнав його вітер у сумне поле.

 Г Тихо в лісі : повітря не дихне, ніхто не крикне.

Запитання 6

Складним із різними видами зв'язку є речення

варіанти відповідей

А Пишається калинонька, явір молодіє, а кругом їх верболози й лози зеленіють.

 Б Старий поволі пішов на пасіку, щоб попрощатися з бджолами.

 В Тепер я заспокоююсь: значить, сонце не може загубити своїх ключів.

 Г Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці,бо щастя не дається дурно.

Запитання 7

Укажіть, з якої кількості частин складається речення. 


Сумно і смутно людині, коли висихає і сліпне уява, коли, обертаючись до найдорожчих дже­рел дитинства і юності, нічого не бачить вона дорогого, небуденного, ніщо не гріє її, не будить радості, ані людяного суму 

варіанти відповідей

дві

 три

чотири

п'ять

Запитання 8

Знайдіть речення з однорідною підрядністю:

варіанти відповідей

 Між двома вікнами, що дивилися великими шибками на вулицю, біліла береза.

  Я вірю в силу доброти, що на торжку не продається, що кривди розбива пласти,красою тулиться до серця

Був це хлопець жвавий, за що й прозивався в школі непосидою, розбитнем.

  Повітря тремтить від спеки, і в срібнім мареві танцюють далекі тополі.

Запитання 9

Знайдіть речення з неоднорідною підрядністю:

варіанти відповідей

Коли до тебе прилечу, засяє в сонці все навкруг, як після теплого дощу в росі

важкий зелений луг.

Він почував у собі якусь силу, що поривала його до діла, до громадських справ.

 Якби не зима, то й літо було б довше.

 Якщо ви любите пісні, запрошуйте у гості птаство.

Запитання 10

Знайдіть речення з послідовною підрядністю:

варіанти відповідей

 Любов’ю не обділений, зігрітий, бо корінь мій у рідному краю.

  Цілує сонце рушники, що ненька вміла вишивати.

 Проминули сиві далекі віки над степами життя, неначе у вирій лелеки, яким не

знайти вороття.

Коли поспіє виноград – додолу гнуться ніжні віти.

Запитання 11

У безсполучниковому складному реченні 

Сон ніжний землю обійма за плечі я чую неньки колискову (Г. Радька) 

між його частинами вживається:

варіанти відповідей

Кома

 Крапка з комою

Двокрапка

Тире

Запитання 12

Правильну схему речення Ми цінуємо барвінок за його «лі­карську допомогу» з нього виготовляють ліки від дуже важ­ких хвороб (розділові знаки вилучено) зазначено:

варіанти відповідей

 [ ], [ ]. одночасність

 [  ]: [висновок].

[умова] — [  ].

  [ ]: [причина].

Запитання 13

Схема речення: «Недарма деякі люди життя своє присвячують, щоб вибудувати й дослідити своє генеалогічне дерево, бо людина – єдина істота, яка має відчуття історії.»  записана в рядку:

варіанти відповідей

А. [ ], (щоб), (бо), [ ], (яка ).

 Б. [ ], (щоб), (бо), (яка ).

  В. [ ], (щоб), (бо).

 Г. [ ], ( ), [щоб ], (яка).

Запитання 14

Знайдіть варіант, де правильно розставлені розділові знаки в реченні: «Виводить на натхненно й принизливо пташка і жаль що пташину ту мову дзвінку поетам які б не були вони важко в житті перекласти на мову людську.»

варіанти відповідей

А. Виводить  натхненно й принизливо пташка, і жаль, що пташину ту мову дзвінку поетам, які б не були вони, важко в житті перекласти на мову людську.

 Б. Виводить  натхненно й принизливо пташка і жаль, що пташину ту мову дзвінку поетам які б не були - вони важко в житті перекласти на мову людську.

Запитання 15

Якій зі схем відповідає подане речення? Коли у пору листопаду пташки у вирій відлітають, вони в дібровах залишають свої мотиви, щоб їх, бува, не розгубити.



варіанти відповідей

 [ ], ( ), ( ).

  ( ), [ ], ( ).

( ), ( ), [ ].

Запитання 16

 Заголовок тексту повинен відображати:

варіанти відповідей

А тип мовлення;

Б стиль мовлення

В «відоме» та «нове»;

Г тему або головну думку тексту;

Запитання 17

 Визначте тему та головну думку тексту:

Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.

варіанти відповідей

А Помідори. Помідори є отруйними

Б Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки

В Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини

Г Джордж Вашингтон - американський президент. Помідори багаті на вітаміни

Запитання 18

1.Укажіть вид речення  

 Вже вітер тіні склав у стоси, за обрій котиться курай, і дальні пахнуть сінокоси, і дальній пахне рідний край.

варіанти відповідей

А Складне речення з сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком

Б Складне речення з безсполучниковим і сурядним зв’язком

В. Складне речення з сурядним і підрядним зв’язком

Г. Складне речення з підрядним і безсполучниковим зв’язком

Запитання 19

2.Визначити складне речення, у якому наявні всі типи зв’язку: безсполучниковий, сурядний і підрядний. 

 

варіанти відповідей

А Не зневірся, не впади у відчай: вир не вкрутить, хвиля не знесе.

Б Береза раніше вільхи листя розпускає – літо буде сухим 

В Більше нічого не сказав Чіпка, не поклонився навіть старшині волосній, а повернувся — і пішов, похнюпившись, додому.

Г Сон літньої ночі колись мені снився, коротка та літняя нічка була, і сон був короткий, він хутко змінився і зник, як на сході зоря розцвіла.

Запитання 20

Не є складним реченням з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

А Гарячою зеленою барвою горить на сонці ячмінь, широко стелиться килим ясно-зеленого вівса, далі, наче риза рути, темніє просо

 Б Василько вйокнув на коні, і вони побігли підтюпцем, наближаючись до лісу, що чорною стіною стояв перед ними

В Навкруги вила хуртовина, бурхав холодний вітер та крутив снігом, а Василькові згадалася тепла, ясна батькова хата. 

Г Люблю я дощ рясний, що гучно з неба ллється: після дощу того уся земля цвіте.

Запитання 21

Яке з поданих речень є складним з різними видами зв'язку? 

варіанти відповідей

А. Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні. 

Б. Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні. 

 В. Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забри­нить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить.

Г. На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався.

Запитання 22

5. Укажіть, з якої кількості частин складається речення. 

Сумно і смутно людині, коли висихає і сліпне уява, коли, обертаючись до найдорожчих дже­рел дитинства і юності, нічого не бачить вона дорогого, небуденного, ніщо не гріє її, не будить радості, ані людяного суму 

 А дві

 Б три

 Г чотири

 В п'ять

варіанти відповідей

 А дві

Б три

 В чотири

 Г п'ять

Запитання 23

Текст - це 

варіанти відповідей

А група слів, словосполучень чи речень.

Б це група речень, об’єднаних між собою темою, головною думкою та граматично.

В кілька речень, об’єднаних повною граматичною основою.

Г висловлювання, що складається з кількох речень.

Запитання 24

Укажіть вид речення    А я додам: любити можна поезію в добу ракет, бо, дивна річ, людина кожна якоюсь мірою поет (М.Рильський). 

варіанти відповідей

Складне речення з сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком


Складне речення з сурядним і безсполучниковим зв’язком


Складне речення з сурядним і підрядним зв’язком

Складне речення з підрядним і безсполучниковим зв'язком

Запитання 25

Засобами зв’язку речень у тексті є

варіанти відповідей

А. Підмет і присудок

Б. Лексичні повтори, вставні слова

В. Синоніми, другорядні члени речення

Г. Вставні слова, граматична основа

Запитання 26

. Котре з поданих речень відповідає схемі [ ], то [ ], ( що )? (розділові знаки вилучено) 

варіанти відповідей

А То батько то мати раз у раз нагадували мені що час приймати рішення.

Б Усі навколо розуміли то настав такий відповідальний момент що кожний зайвий рух міг стати причиною жахливої катастрофи.

В Довго ще говорили обоє обмірковуючи прочитане то знову вони замовкали з приводу якоїсь думки що випадково надходила одному чи другому до голови

Г Здорові кострубаті дуби грізно стояли в снігових заметах їм було байдуже що бурхав холодний вітер...

Запитання 27

Позначте складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв'язком. 

варіанти відповідей

Відскрипіла возами осінь, на санях від'їхала зима, і вербовим човником при­билась до бродів весна, яку цього року чекали із нетерпінням 

Чуюся добре, бо нікому не зробив зла, бо дбав не тільки про себе, і від того мені світло на душі

Книги — морська глибина: хто в них пірне аж до дна, той, хоч і труду мав досить, дивнії перли виносить

Не шуміть ви, осокори, щоб синок вас не почув, довго бігав він надворі, натомився і заснув 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест