Контрольна робота. СЛУЖБОВІ ЧАСТИНИ МОВИ

Додано: 18 травня 2022
Предмет: Українська мова, 7 клас
Тест виконано: 761 раз
16 запитань
Запитання 1

Серед поданих словосполучень вкажіть те, до складу якого входить прийменник

варіанти відповідей

А) згадувати про подорож

Б) марнувати час 

В) ставитися по-братерськи

Г) брат та сестра

Запитання 2

З яким відмінком вживається у поданому реченні прийменник.


Донеси мені з-за моря хоть єдину чутку.

варіанти відповідей

А) називним

Б) родовим

В) давальним

Г) знахідним

Запитання 3

З поданих граматичних ознак вкажіть ті, які НЕ належать сполучнику

варіанти відповідей

А) є службовою частиною мови

Б) вживається для зв’язку однорідних членів та частин складного речення

В) змінюється за родами, числами та відмінками

Г) може вживатися для зв’язку речень у тексті

Запитання 4

Визначте, у якому реченні сполучник пишеться окремо

варіанти відповідей

А) Дарма/що їй треба, як от і влітку, чуть світ і на поле бігти.

Б) Найбільше уникала батька, не/мов боялася його.

В) На гору доступитися нелегко, за/те з гори зручніше боронитись.

Г) І пісня буде славна, як/що знайдеш слова найкращі, найдзвінкіші. 

Запитання 5

Серед поданих словосполучень вкажіть таке, до складу якого входить частка

варіанти відповідей

А) мало не вхопив

Б) дуже невиразно

В) такий талановитий

Г) додати по одному

Запитання 6

Вкажіть частку, яка пишеться окремо

варіанти відповідей

А) хтозна/що

Б) ні/би/то

В) що/ж/до

Г) що/до 

Запитання 7

Лише частки записано в рядку

варіанти відповідей

А) будь, чи, уві

Б) казна, поза, б

В) то, от, таки

Г) перед, ж, но

Д) таки, за, от

Запитання 8

Сполучником підрядності є слово

варіанти відповідей

А) зате

Б) проте

В) однак

Г) аби

Д) але 

Запитання 9

Помилку допущено у написанні прийменника 

варіанти відповідей

А) понад

Б) задля

В) зпопід

Г) поміж

Д) із-за

Запитання 10

Помилково вжито прийменник у варіанті

варіанти відповідей

А) розпис по дереву Б) чекати на брата В) мешкати за адресою Г) їздити по дорозі Д) відсутній із-за хвороби

Б) чекати на брата

В) мешкати за адресою

Г) їздити по дорозі

Д) відсутній із-за хвороби

Запитання 11

Окремо треба писати обидві частки в рядку

варіанти відповідей

А) ні/в/кого, отож/бо

Б) тому/що, все/таки

В) ходила/ж, навряд/чи

Г) сказав/би, хтозна/як

Запитання 12

Прислівник виділено в реченні

варіанти відповідей

А) Коло води ходячи, умочишся.

Б) Краще проти води не пливти.

В) Дурний язик попереду розуму біжить.

Г) Наперед подумай, а лиш потім кажи.

Д) Клади перед людьми хліб на столі, будеш у людей на чолі.

Запитання 13

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова ( цифра в дужках позначає наступне слово)

(1) Серед великої кількості тварин, (2) що здатні світитися в темряві, найбільш відомі, мабуть, (3) таки світляки. (4) Якщо вийти літньої ночі до лісу, можна досить легко побачити й спіймати такий ліхтарик.


1) сполучник

2) прийменник

3) частка

4) займенник

5) прислівник


А) 1

Б) 2

В) 3

Г) 4

варіанти відповідей

1-Г, 2-А, 3-В, 4-Б

1-Г, 2-Б, 3-В, 4-А

1-А, 2-Г, 3-В, 4-Б

Запитання 14

Установіть відповідність


Частина мови

1) прийменник

2) сполучник

3) частка

4) прислівник


Приклад

А) ого-го!

Б) для того щоб

В) відповідно до

Г) тільки

Д) вчора

варіанти відповідей

1-Б, 2-В, 3-Г, 4-Д

1-В, 2-Б, 3-Г, 4-Д

1-В, 2-Б, 3-Д, 4-Г

Запитання 15

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово)


Оси – не (1) дуже приємні для нас комахи. (2) На відміну від бджіл, жало оси (3) не має зазубрин, тому легко виймається зі шкіри (4) і може бути використане кілька разів. 


1) сполучник

2) прийменник

3) частка

4) займенник

5) прислівник


А) 1

Б) 2

В) 3

Г) 4 

варіанти відповідей

 1-Г, 2-Б, 3-В, 5-А

 1-А, 2-Б, 3-В, 5-Г

 1-Г, 2-В, 3-Б, 5-А

Запитання 16

Установіть відповідність 


Частина мови

1) прийменник

2) сполучник

3) частка

4) займенник


Приклад

А) коло

Б) щоб

В) хай

Г) хтось

Д) ой

варіанти відповідей

1-А, 2-Б, 3-Г, 4-В

1-Б, 2-А, 3-В, 4-Г

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест