Контрольна робота Службові частини мови. Вигук.

Додано: 21 травня 2020
Предмет: Українська мова, 7 клас
Тест виконано: 403 рази
24 запитання
Запитання 1

Позначте  речення, яке  містить  частку.

варіанти відповідей

На галявині біля струмка  розташувались

 на привал бійці маршової роти.

Ніхто нас не схибить, ніхто  не схитне.

Якщо втрачено все, залишається совість.

Було колись в одній  країні : сумний поет в сумній хатині  рядами думи  шикував.

Запитання 2

Укажіть  речення, у  якому вжито  непохідний  прийменник.

варіанти відповідей

Понад  хмарами зорі парами розсипаються.

Обабіч  припорошеної  сільської  дороги високою  

стіною   росли кремезні  липи.

Червоний  місяць аж горить, з – за хмарки тихо  виступає.

Поезія - це  завжди  неповторність, якийсь безсмертний

 дотик  до душі.

Запитання 3

Позначте  речення, у якому   прийменник  пишеться  через  дефіс.

варіанти відповідей

В\ продовж усієї осені і напередодні  зими   ці яруги  були  обідрані  і голі.

З \ поміж усіх  українських    міст найбільшим і 

  найславетнішим  був Київ.

Грудьми ставай  на \ зустріч  злій погрозі.

Стоїть гора  високая , по \ під  горою  гай, зелений

 гай,  густесенький , неначе справді рай.

Запитання 4

Укажіть  рядок, у якому всі слова пишуться через дефіс.

варіанти відповідей

скажи \ж \бо, стривай \но, отож \бо;                     

 

як \от,  все \таки, тільки \но;

так \от, трудом \таки, мовби;  

хтозна \коли, ледве \що, тому \то.

Запитання 5

Позначте  рядок, у якому всі слова з частками  пишуться окремо.

варіанти відповідей

Ні \ так  ні \ сяк, в огні не \ горить, не \ спечеш яєчні;

не \ борак, будь \які  вчинки, заважає не \ жить;

не \ мов   сон,  йди \ но до хати,  не \ веселий , а сумний;

що \  ж \до, моя \ таки правда, не \ при людях.

Запитання 6

Позначте речення,у якому  при вживанні  прийменника   допущено   

 помилку.

варіанти відповідей

На уроці географії ми знайомились  з важливістю

 метеорологічних спостережень для

  сільського господарства.

Моя  подруга   молодша    за мене    на  два роки.

Кожний  з учнів  відвідував гурток  по  вподобаннях.

Сьогодні   на зборах   Дмитро  почув  

багато  докорів  на свою  адресу.

Запитання 7

Укажіть  речення, яке  містить  складений  сполучник.

варіанти відповідей

Людина  почувала себе   людиною, бо  вона

 перемогла темряву, і грозу, і всю силу  стихій.

Зимою сонце світить, та не гріє.

Світлиця з матового скла з одкритою стелею,

так що  видно багато неба.

Не тільки гомерівський  епос, але й трагедії Есхіла,

Софокла, Еврипіда побудовані на міфах.

Запитання 8

Позначте речення, у  якому  виділене слово є сполучником   і його  слід писати  разом.

варіанти відповідей

А зібравшись, вирушає в дорогу, кликнувши  

за собою малого, про \ те бідового песика. 

Що \ б вам заграти?

Ми  вірші  пишемо про \ те, як стати   біля дум на варті.

Вночі  все та \ ж декорація світу : море, вершини  гір, місяць.

Запитання 9

Протиставний сполучник ужито в реченні

варіанти відповідей

Висипав хміль із міха та наробив людям лиха.

Нехай ні жар, ні холод не спинить вас.

Усі знали про поїздку давно та добре підготувалися.

М’яко стелить, та твердо спати.

Запитання 10

Укажіть рядок, у якому не є префіксом в усіх словах:

варіанти відповідей

не/вдаха, не/навидіти, не/мовля, не/хтуючи;

не/читаючи, не/той, не/абияк, не/хотя;

не/воля, не/втямки, не/зручно, не/підготовлений;

не/далека, а близька; не/порядок, а безлад;

не/вільний, а поневолений; не/турбувати, а дати спокій.

Запитання 11

Укажіть рядок, у якому всі слова з часткою не пишуть окремо:

варіанти відповідей

не/міг, не/має, не/зчутися, не/щастя;

не/веселий, не/мов, не/мовчати, не/можна;

не/треба, не/той, не/читаючи, не /тішить;

не/дбалий, не/абияк, не/гайно, не/вірячи.

Запитання 12

Укажіть рядок, у якому допущено помилку в правописі слів із часткою не:

варіанти відповідей

незрадливий, ненависть, не треба, нехай;

недошити, нероба, незмінний, не бачачи;

неволити, невдаха, нелегко, недбати;

необгрунтована відповідь, завдання не виконане,

непокоїтися (турбуватися), не його.

Запитання 13

Укажіть рядок, у якому всі слова із часткою ні пишуть разом:

варіанти відповідей

ні/се ні/те, ні/кроку далі, ні/сюди ні/туди, ні/в/тин ні/в/ворота;

ні/до/чого, ні/в/якому, ні/з/ким, ні/скільки;

ні/ходити, ні/говорити; ні/один; ні/до/роботи,

ні/до/розмови; ні/плакати, ні/веселитися;

ні/кого, ні/звідки, у ні/чому, на ні/чиїм.

Запитання 14

Укажіть правильний розбір вигуку як частини мови, вжитого в

реченні «Несподіване «тс-с-с» зупинило всіх»:

варіанти відповідей

тс-с-с — вигук, емоційний, пишуть через дефіс, синтаксичної

ролі не виконує;

тс-с-с — вигук, звуконаслідувальне слово, пишуть через дефіс;

тс-с-с — вигук, спонукальний, пишуть через дефіс,

синтаксична роль — підмет;

тс-с-с — вигук, спонукальний, пишуть через дефіс, синтаксич-

ної ролі не виконує.

Запитання 15

Укажіть речення, у якому вжито слово з такою характеристикою: частка, формотворча, пишеться окремо, синтаксичної ролі не виконує:

варіанти відповідей

Очі дивилися невесело;

Ви ж там дивіться;

Тому-то ожили в душі найкращі спогади;

Ішов би ти, хлопче, додому.

Запитання 16

Укажіть рядок, у якому всі вигуки пишуть через дефіс:

варіанти відповідей

будь/ласка, на/добраніч, до/побачення, добри/день;

ха/ха, ку/ку, кар/кар, тік/так;

от/тобі/й/на, в/добру/путь, стук/грюк, брязь/дзінь;

тьох/тьох, ой/Боже, гав/гав, му/у/у.

Запитання 17

Укажіть рядок, у якому всі частки пишуть окремо:

варіанти відповідей

написав/би, немов/би, як/небудь, надумав/таки;

все/ж/таки, стань/бо, аби/куди, все/таки;

таки/прийшли, ну/й, навряд/чи, скажи/ж;

поки/що, колись/то, як/от, дай/но.

Запитання 18

Укажіть рядок, у якому всі вигуки — емоційні:

варіанти відповідей

м-м-му-у-у, бе-е-е, ме-е-е, гав-гав;

добрий день, доброго ранку, добрий вечір, агов;

геть, цить, гайда, брись;

ой, ух, ах, тьху.

Запитання 19

1. Укажіть рядок, у якому всі слова — модальні частки (спонукальні):

варіанти відповідей

чи, невже, хіба, годі

бодай, давай, -но, -бо;

он, таки, якраз, аби;

лишень, тільки, майже, ну.

Запитання 20

Допущено пунктуаційну помилку при вживанні повторюваних сполучників у реченні:

варіанти відповідей

Ниви то поволі котились у долину, то підіймались

на похилі горби;

Чи то садок видніє, чи город, чи поле?;

Хлопці вчились або в садку, або в клуні;

Вони не мали спокою ні вдень, ні вночі.

Запитання 21

Граматичну норму вживання прийменника порушено в реченні:

варіанти відповідей

Оксана Іванівна за фахом учитель фізики;

Подруга надіслала мені поздоровлення поштою;

Видали нові підручники по українській мові;

Усі діяли згідно з програмою.

Запитання 22

Перейшов у прийменник іменник у реченні:

варіанти відповідей

Хочеться хоч подивитись на свій край милий;

На край світу билину море покотило;

Хата була третя од кінця й стояла край вишневого садочка;

Я про це чула краєм вуха.

Запитання 23

Єднальні сполучники вжито у реченні:

варіанти відповідей

Не важко бути знаменитим, а тільки важко стати ним;

Скільки не їхали, а все степ і степ;

Чи то приснилось мені, чи просто намріялося;

Пройшла гроза, і ніч промчала, і знову день шумить кругом.

Запитання 24

Для вираження мети дії вживаються прийменники:

варіанти відповідей

біля, коло, край, побіля;

з, із, зі, зо;

для, задля, ради, заради;

крім, окрім, опріч.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест