Назвіть автобіографічний твір Т.Шевченка:
За жанром твір «За сестрою» А. Чайковського – це…
Визначте правильне твердження. Композиція — це:
Одним із найвиразніших прийомів вірша «Мені тринадцятий минало…» Т. Шевченка є:
Установіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями:
Визначення
1. Прозовий розповідний твір за обсягом більший, ніж оповідання, у якому розповідається про одну або декілька подій одного чи декількох головних героїв протягом досить тривалого часу
2. Частина твору, у якій ідеться про час і місце подій, про дійових осіб і взаємини між ними
3. Будова художнього твору, розташування й співвідношення всіх його компонентів: сюжетних, позасюжетних елементів, висловлювань героїв твору тощо
4. Подія чи система подій, у яких розкриваються характери й розв'язуються суперечності між ними
Терміни
А Сюжет; Б Композиція; В Інтер'єр; Г Експозиція; Д Повість.
Елементами сюжету є всі компоненти, ОКРІМ:
Установіть послідовність подій у баладі "Тополя" Т.Шевченка:
А "Пішла вночі до ворожки, щоб поворожити..."
Б "І на диво серед поля Тополею стала."
В "Чого в'янеш, моя доню?"
Г "Випий трошки сього зілля - Все лихо загоїть."
Визначте художні засоби в рядках:
По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу.
Стан високий, лист широкий –
Нащо зеленіє?
Кругом поле, як те море
Широке, синіє.
Установіть послідовність подій за репліками:
А - Таточку, тату, де наша Ганна? — він обняв батька за шию...—
Пропала, синочку, пропала!.."
Б - Ще вчора мама бублики з медом пекла. Я заховав у кишені та з цим і
втік; на тобі, Петре, це мама пекла! — його лице скривилось, і він
став хлипати
В - Як тебе звуть? — питає Недоля по-татарськи. - Я Мустафа-ага, син
Ібрагіма, ханського Девлет-Гірея, — сказав гордо татарин.
Г - Продав ти мене, юдо, Бог тебе певно покарає!
Установіть відповідність( Т.Шевченко "Тополя")
1 експозиція
2 зав’язка
3 кульмінація
4 розв’язка
А дівчина вирішила скористатися зіллям ворожки для повернення козака;
Б вступна частина, де поет із сумом описує тополю;
В полюбила чорноброва козака дівчина;
Г зустрічі дівчини з козаком, страждання після розлучення;
Д дівчина стає тополею.
Заклик до українського народу звільнитися від кайданів самодержавства, боротися за вільне життя; віра поета у світле майбутнє України
є ІДЕЄЮ твору Т.Шевченка...
Установіть відповідність між художніми образами, героями та назвою творів
1 дівчина, козак, ворожка, тополя
2 сонце, село, ягнята,дівчина
3 степ, лани, Дніпро, синє море
4 Судаки, Тріска, Девлет-Гірей
А "За сестрою" А.Чайковського
Б "Мені тринадцятий минало" Т.Шевченка
В "Думка" Т.Шевченка
Г " Тополя" Т.Шевченка
Д "Заповіт" Т.Шевченка
Визначте художні засоби в рядках (ТРИ правильних відповіді):
Таку пісню чорнобрива
В степу заспівала.
Зілля дива наробило –
Тополею стала.
Не вернулася додому,
Не діждала пари;
Тонка-тонка та висока –
До самої хмари.
У поезії Т. Шевченка "Мені тринадцятий минало"
зображення безрадісного дитинства Тарасика, коли він, будучи кріпаком, випасав панську худобу - це....
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома