Контрольна робота. Творчість Тараса Шевченка («За сонцем хмаронька пливе», «Садок вишневий коло хати…») , Павла Тичини («Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла» ), Максима Рильського («Дощ» («Благодатний, довгожданий…»),

Додано: 5 лютого
Предмет: Українська література, 5 клас
24 запитання
Запитання 1

1.Твір, у якому відображено думки, на­строї та почуття людини, душевний стан автора, його ставлення до оточення, нази­вається

варіанти відповідей

А байкою                                               

                           

Б оповіданням


В ліричним твором                               

 Г повістю

Запитання 2

2. Дощ у однойменному творі М. Рильського 

варіанти відповідей

А золотий вечірній гість                    

      

Б затопив усі поля

    

 В замулив лісові суниці                    

 Г підлив грядку біля хати

Запитання 3

3.  Який художній засіб використано в рядках поезії М. Рильського «Осінь … кружляє, тумани розливає, ліс одягає, обливає, сміється»


варіанти відповідей

А порівняння                                         

Б персоніфікацію

                                         

В  епітети                   

 Г  пестливо-зменшувальні слова

Запитання 4

4. Тема вірша М.Рильського «Осінь-маляр із палітрою пишною…»


варіанти відповідей

А змалювання всіх пір року


Б зображення подорожі кленового листочка


В оспівування дарів, що принесла осінь


Г зображення осінніх перетворень у природі.

Запитання 5

5. До якого виду лірики належить вірш М.Рильського «Дощ»


варіанти відповідей

А філософської   

Б патріотичної   

В  пейзажної     

Г інтимної

Запитання 6

6. Уславлення гармонії людини з природою, патріотизму, працьовитості людей ─ основна думка  вірша 

  

варіанти відповідей

 А «За сонцем хмаронька пливе…»    

     

Б «Зірка»


  В «Не бував ти у наших краях!»     

 Г «Бабунин дощ»

Запитання 7

7. Прикметник, який придумав М. Рильський у вірші «Осінь-маляр із палітрою пишною…» , ужито як епітет у словосполученні

варіанти відповідей

А тиходзвонні пісні

Б розкішна краса 

В  шати барвисті 

Г фарби рожеві

Запитання 8

8. Тема вірша М.Вінграновського «Сама собою річка ця тече…»

варіанти відповідей

А змалювання всіх пір року                  

Б спогади героя про родину та Батьківщину


В оспівування краси річки                

Г зображення перетворень у природі

Запитання 9

9. Персоніфікацію вжито в рядку


варіанти відповідей

А «Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть...»

Б «І сонце спатоньки зове у синє море...»

В «Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх...»


Г «І ждеш його, того світу, мов матері діти.»

Запитання 10

10.Яка пора року зображена у вірші «Садок вишневий коло хати…»


варіанти відповідей

А зима               

Б весна        

В літо         

Г осінь

Запитання 11

11.  У ліричному творі                     



варіанти відповідей

А розповідається про події                    

Б зображені герої та їх вчинки


В дія відбувається на сцені театру

Г передаються почуття й переживання ліричного героя

Запитання 12

12.Синє море, туман, хмаронька – образи вірша 


варіанти відповідей

А Т.Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…»

Б П.Тичини «Гаї шумлять…»

В П.Тичини «Не бував ти у наших краях…»

Г Т.Шевченка «Садок вишневий коло хати…»

Запитання 13

13. Художній прийом, який полягає в перебільшенні рис людини, предмета чи явища з метою надання зображува­ному виняткової виразності  

варіанти відповідей

А епітет

Б персоніфікація

В метафора

Г гіпербола

Д порівняння

Запитання 14

14. Художній вислів, у якому один предмет чи явище зіставляється з іншим, чимось подібним до нього

варіанти відповідей

А епітет

Б персоніфікація

В метафора

Г гіпербола

Д порівняння

Запитання 15

15. Художнє означення, у перекладі з грецької мови означає прикладка, прикладається до слова, надаючи зображуваному більшої емоційності, виразності й поетич­ності

варіанти відповідей

А епітет

Б персоніфікація

В метафора

Г гіпербола

Д порівняння

Запитання 16

16. Образний вислів, у якому ознаки людини переносяться на неживий предмет чи явище (одним словом, олюд­нення),вона оживлює поезію

варіанти відповідей

А епітет

Б персоніфікація

В метафора

Г гіпербола

Д порівняння

Запитання 17

17. Установіть відповідність між художнім засобом та його назвою:

«(дощ) стоїть, і передихує, й чекає, мабуть, насправді вибився із сил» 

варіанти відповідей

А порівняння

Б персоніфікація

В повтори

Г епітети

Д пестливо-зменшувальні слова

Запитання 18

18.Установіть відповідність між художнім засобом та його назвою:

«солодкими хмаринами», «ніжні осінні пісні»

варіанти відповідей

А порівняння

Б персоніфікація

В повтори


Г епітети

Д пестливо-зменшувальні слова

Запитання 19

19.Установіть відповідність між художнім засобом та його назвою:

«туман, неначе ворог» 

варіанти відповідей

А порівняння

Б персоніфікація

В повтори

Г епітети

Д пестливо-зменшувальні слова

Запитання 20

20.Установіть відповідність між художнім засобом та його назвою:

«зіронька, хмаронька»

варіанти відповідей

А порівняння

Б персоніфікація

В повтори

Г епітети

Д пестливо-зменшувальні слова

Запитання 21

21. Установіть відповідність між автором поезії та художнім образом, використаним у ній:


Дніпро, колискова, сон сріблястий


варіанти відповідей

А Павло Тичина

Б Тарас Шевченко


В М.Рильський


Г М.Вінграновський

Запитання 22

22. Установіть відповідність між автором поезії та художнім образом, використаним у ній:

садок, хрущі, соловейко

варіанти відповідей

А Тарас Шевченко

Б Павло Тичина

В Максим Рильський

Г Микола Вінграновський

Запитання 23

23. Установіть відповідність між автором поезії та художнім образом, використаним у ній:

осінь-маляр,шати барвисті, пісні тиходвонні

варіанти відповідей

А Максим Рильський

Б тарас Шевченко

В Павло Тичина

Г Микола Вінграновський

Запитання 24

24. Установіть відповідність між автором поезії та художнім образом, використаним у ній:

гаї, хмарки біжать, золото-поколото

варіанти відповідей

А Павло Тичина

Б Тарас Шевченко

В Максим Рильський

Г Микола Вінграновський

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест