Контрольна робота з теми "Із пісенних скарбів. Іван Франко "Захар Беркут"

Шановні семикласники, як підсумок теми ви повинні написати тестування з вивченої теми. Вам запропоновано 15 запитань, зверніть увагу на те, що є різні види завдань: з правильною однією та правильними кількома відповідями.

Завдання ми можете виконати лише один раз, виконати ви їх повинні за 40 хвилин. Тому не поспішайте, будьте уважні! Успіху!

Додано: 2 листопада 2020
Предмет: Українська література, 7 клас
Тест виконано: 2767 разів
15 запитань
Запитання 1

До суспільно-побутових пісень належать усі пісні у рядку

варіанти відповідей

кріпацькі, чумацькі, весільні

рекрутські, наймитські, заробітчанські

веснянки, щедрівки, коломийки

козацькі, чумацькі, колискові

Запитання 2

Який художній засіб використано в уривку?

Стоїть явір над водою,

В воду похилився;

На козака незгодонька,

Козак зажурився.

варіанти відповідей

анафора

гіпербола

художній паралелізм

порівняння

Запитання 3

Тема картини Леоніда Денисенка співзвучна зі змістом пісні

варіанти відповідей

"Ой на горі та женці жнуть"

"Гомін, гомін по діброві"

"Ой у степу криниченька"

"Стоїть явір над водою"

Запитання 4

Виберіть специфічні ознаки коломийки (кілька варіантів правильні)

варіанти відповідей

життєствердний, гумористичний пафос

трагічний і героїчний пафоси

запальна, жартівлива пісенька

кожен рядок має 14 складів

кожен рядок має 12 складів

складається, як правило, з 4 рядків

складається, як правило, з 2 рядків

виконується у супроводі кобзи

Запитання 5

Пафос твору - це...

варіанти відповідей

провідна ідея твору

натхнення, пристрасне переживання душевного піднесення, викликане певною ідеєю чи подією

коло подій, життєвих явищ, представлені у художньому творі

те, заради чого його було створено художній образ

Запитання 6

Укажіть, що зображується в суспільно-побутових піснях

варіанти відповідей

почуття закоханих пісень

соціальні явища, думки та настрої, пов′язані з ними

картини природи

незвичайні пригоди казкових героїв

Запитання 7

На діалозі матері, яка не хоче відпускати сина на вірну смерть, і сина, який намагається заспокоїти неньку, побудована пісня

варіанти відповідей

"Ой на горі та женці жнуть"

"Гомін, гомін по діброві"

"Стоїть явір над водою"

"Ой у степу криниченька"

Запитання 8

Який художній засіб використано в уривку?

Ой приїхав з України козак молоденький, -

Оріхове сіделечко, ще й кінь вороненький.

варіанти відповідей

паралелізм

порівняння

постійний епітет

анафору

Запитання 9

Виберіть рядки, які характеризують твір "Захар Беркут" І. Франка (кілька варіантів правильні)

варіанти відповідей

сила народу - в єдності

за жанром - соціально-побутова повість

твір описує події XIII століття

твір написаний на конкурс

твір побудований на вигадці

боротьба волелюбного народу з монголо-татарами

твір описує славне козацьке минуле

село Тухля знаходиться на Поліссі

Запитання 10

Про кого із героїв твору "Захар Бекрут" йдеться у цитаті:

"Се був страшний, безтямно-сміливий і кровожадний войовник, суперник у славі з Кайданом...загони, які він провадив, лишали по собі найстрашнішу руїну, найбільше число трупів, найширшу ріку пожеж"

варіанти відповідей
Запитання 11

Про кого думав Захар Беркут, відмовляючись обміняти сина на звільнення монголів?

варіанти відповідей

про Максима

про Мирославу

про Тугара Вовка

про народ

Запитання 12

Укажіть, яку лексику часто використовують автори історичних повістей, зокрема І. Франко

варіанти відповідей

технічні терміни

застарілі слова

слова іншомовного походження

неологізми

Запитання 13

Виберіть цитати, які стосуються образу Захара Беркута (кілька відповідей правильні)

варіанти відповідей

«…його хороше, сонцем обпалене і здоровим рум’янцем осяяне, одверте, щире лице»

"...се був сивий, як голуб, звиш 90-лiтнiй старець, найстарший вiком у цiлiй тухольськiй громадi…"

"...Невважаючи на глибоку старiсть,.. був iще сильний i кремезний"

«І що найдужче мене лютить, так се те, що погинемо без бою, без слави, мов коти, кинені в ставок!»

“Все, що вiн робив, що говорив, що думав, те робив, говорив i думав вiн з поглядом на добро i хосен iнших, а поперед усього громади. Громада – то був його свiт, то була цiль його життя.”

«…Був мужчина, як дуб. Плечистий, підсадкуватий, з грубим, чорним волоссям, він і сам подобав на одного з тих злющих тухольських медведів».

«Доки будете жити в громадськім порядку, дружно держатися купи, незломно стояти всі за одного, а один за всіх, доти ніяка ворожа сила не побідить вас».

"…всюди він був, де його потрібно, всюди вмів зробити лад і порядок. Чи то між своїми товаришами тухольцями, чи між боярами, чи між їх слугами… усюди був однаковий, спокійний, свобідний в рухах і словах, мов рівний серед рівних»

Запитання 14

"Перлами розсипаного намиста" назвав коломийки

варіанти відповідей

Тарас Шевченко

Іван Франко

Леся Українка

Андрій Чайковський

Запитання 15

Мирослава принесла Захарові Беркуту звістку про те, що

варіанти відповідей

його син у неволі

його син загинув

монголи йдуть у наступ

до них іде допомога із загірних сіл

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест