Контрольна робота за темою "Тарас Шевченко. Андрій Чайковський"

Додано: 5 грудня 2020
Предмет: Українська література, 7 клас
Тест виконано: 488 разів
20 запитань
Запитання 1

Скільки років було Тарасові, коли його викупили з кріпацтва?

варіанти відповідей

24

28

30

32

Запитання 2

Після звільнення з кріпацтва навчався у Санкт-Петербурзі в: 

варіанти відповідей

педагогічному інституті

літературному інституті 

фельдшерській школі

Академії мистецтв

Запитання 3

Кому, на думку дослідників творчості Т.Шевченка присвячена поезія «Мені тринадцятий минало…»:

варіанти відповідей

матері 

художнику Іванові Сошенку

батьку-хліборобу Григорію Шевченку

подрузі дитинства Оксані Коваленко

Запитання 4

Про що мріяв у ранньому дитинстві Павлусь:

варіанти відповідей

стати добрим хліборобом

стати славним козаком

щоб татари ніколи не приходили до його села

стати гарним сім’янином, як його батько

Запитання 5

Який художній засіб використано у рядках «По діброві вітер виє", «Серце в’яне»

варіанти відповідей

епітет

метафора

порівняння

персоніфікація

Запитання 6

Кого описано у цих рядках?

«Розплющив очі і побачив над собою високого чоловіка з люлькою в зубах. Чоловік був одягнений у подерту, бруд­ну одежу і мав на голові татарську шапку. На ногах у нього були постоли, обв'язані мотузками. Лице чорне, пожовкле та розкуйовджена чорна борода. ...Уся його зброя — довгий ніж за поясом». 


варіанти відповідей

харциза Карима

Семена Непорадного

Девлет-Гірея

Мустафу

Запитання 7

Скільки років Шевченкові довелося відбувати солдатську муштру: 

варіанти відповідей

5

8

10

12

Запитання 8

Які частини вірша «Мені тринадцятий минало…» протиставляються:

варіанти відповідей

перша й третя – другій

перша – другій та третій

перша й друга – третій

у вірші немає протиставлень

Запитання 9

Визначте художній засіб у рядках «Кругом поле, як те море», «Сохне вона, як квіточка»

варіанти відповідей

метафора

контраст

порівняння

антитеза

Запитання 10

Який художній прийом використано в баладі "Тополя"?

варіанти відповідей

контраст

паралелізм

метаморфозу

гіперболу

Запитання 11

Різка зміна настроїв, явищ у творі - це ...

варіанти відповідей

антитеза

контраст

метаморфоза

паралелізм

Запитання 12

Палкий заклик до народної боротьби відображено у творі

варіанти відповідей

"За сестрою"

"Заповіт"

"Тополя"

"Мені тринадцятий минало"

Запитання 13

Поезію «Заповіт» Т.Шевченко написав:

варіанти відповідей

на засланні, бо вже не сподівався колись побачити рідну Україну

в останній рік свого життя, коли тяжко занедужав

1845 року, захворівши на запалення легенів

працюючи у пана Енгельгардта

Запитання 14

Щоб припинити страждання своєї дочки мати вирішує її («Тополя»):

варіанти відповідей

розвеселити співом

віддати заміж за сільського коваля

засватати за старого, багатого

переконати дочку, що коханий неодмінно повернеться

Запитання 15

За жанром твір «За сестрою» А.Чайковського – це 

варіанти відповідей

 оповідання

 історичний роман

 героїчна повість

героїко-романтична повість

Запитання 16

Кульмінацією повісті А. Чайковського «За сестрою» є

варіанти відповідей

напад на село татар

приготування Павлуся до покарання і приїзд мулли

зустріч із сестрою

захоплення Павлуся харцизом

Запитання 17

Як Павлусь перехитрив татар?

варіанти відповідей

утік від татар, перевдягнувшись в татарина

сказав татарам, що Гануся знає, де знаходиться син хана

обміняв сестру на полоненого козака

прикинувся, ніби згоден прийняти їхню віру, мову і звичаї

Запитання 18

У баладі «Тополя» Т.Шевченка дівчина стала тополею, бо козак

варіанти відповідей

загинув на війні

покинув її

одружився на її подрузі

виїхав в інше село

Запитання 19

Павлусь не хотів повертатися з рідними у Спасівку, тому що прагнув…

варіанти відповідей

відчути смак волі

брати участь у поході з козаками

визволити сестру

приєднатися до татар

Запитання 20

Кому допомагає хлопчик, будучи у татарському полоні?

варіанти відповідей

земляку Остапу Швидкому

сусідці Орисі

потурченому бранцю

конюху

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест