9.Правопис займенників пишемо разом.Із якими частками?
Зворотний займенник себе вказує на відношення до діючої особи. Він не має форми:
Додаванням часток аби-, де-, -сь, будь-, -небудь, казна-, хтозна- до питальних займенників утворюються:
З’ясуйте , яким членом речення виступає виділений займенник
Усяка травичка на своєму корені росте.
Займенники я, ти, він, вона, воно, ми, ви, вони є:
Укажи рядок, де правильно визначені розряди кожного займенника.
Укажіть рядок, у якому всі заперечні займенники пишуться з НІ разом
Визначте розряд виділених займенників.
І по цей бік гора, і по той бік гора, а між тими крутими горами сходила зоря.
У якому рядку займенники треба писати через дефіс:
З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Я хочу жити просто, без прикрас.
Без тих гучних банкетів і лахміття.
Яке мені здається просто сміттям.
Що полонило нерозумних нас.
Обери рядок, у якому записані лише займенники.
Визначте особу та відмінок виділеного займенника:
Сьогодні для мене підготували сюрприз мої друзі.
Укажи рядок, де правильно визначені розряди кожного займенника.
Укажіть речення, у якому є два займенники:
Укажіть займенники в давальному відмінку.
Запишіть займенники, розкриваючи дужки. Поясніть правопис займенників.
Хтозна/в/чиєму, у/кому/сь, чий/небудь, ні/від/кого, де/хто, де/кого, хтозна/з/яким, скільки/небудь, хтозна/який, ні/про/що, до/будь/кого, будь/хто, ні/що, будь/кого, у/якому/небудь, ні/про/що, у/кому/сь, скільки/небудь, в/де/кого, , аби/хто, будь/що, ні/до/кого, ні/хто, будь/на/кому, в/де/кого, будь/з/ким, аби/ким, аби/з/ким, із/хтозна/яким, будь/до/кого, казна/що, де/що, на/ні/що, який/небудь, хто/сь, де/в/кого, де/що.
Випишіть із речень займенники та проаналізуйте їх за схемою: початкова форма, розряд за значенням, відмінок.
1. Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй.
2. Старенька груша дихає на пальці, їй, певно, сняться повні жмені груш.
3. Їй сняться хмари і липневі грози, чиясь душа, прозора при свічі. 4. Живе в тій хаті сивий-сивий спомин, улітку він під грушею сидить. 5. І хата, й тин, і груша серед двору, і кияшиння чорне де-не-де, все згадує себе в свою найкращу пору. І стежка, по якій вже тільки сніг іде... 6. Ой, сестриченько-яличко, ти не дряпай моє личко, я суничок назбираю жменьку мамi i собi!
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома