У якому уривку з історичного джерела вказано привід до Національно-визвольної війни українського народу проти Речі Посполитої середини XVII ст.?
Установіть послідовність описаних подій Національно-визвольної війни українського народу середини XVII ст.
А. «Сповнені великої радості, вітаємо твою достойність королівську милість зі світлою перемогою над татарами й козаками Хмельницького під Берестечком...»
Б. «Бачу зле, бо віддав Хмельницький усіх нас у неволю московському цареві… Сам із військом козацьким присягнув і місто Київ силою під каранням мечем до того привів, що присягли всі…»
В. «Тих польських ратних людей біля Жовтих Вод самовільні козаки, з’єднавшись із татарами, всіх побили, а інших у полон побрали живими разом із сином коронного гетьмана Потоцького...»
Г. «Наш підданий гетьман Богдан Хмельницький, майже поєднавши свої війська з угорцем Ракочієм, послав до Польської держави наказного гетьмана Антіна Ждановича, і Богуна, й інших начальників для спустошення...»
Які битви Національно-визвольної війни середини XVII ст. відбулися впродовж 1649 — 1651 рр.?
Під час якої битви Національно-визвольної війни українського народу середини XVII ст. відбувалися події, описані в уривку з історичного джерела: «І ось зібрав Богун своїх полковників на раду. Думали вони, як би вирватися з осади... На раді полковники вирішили навести через річку Плешиву міст, переправити ним на той бік побільше війська, відігнати Лянцкоронського і дати змогу усьому козацтву вийти з облоги...»?
Яка держава була союзницею козацького війська на початку Національно-визвольної війни українського народу середини XVII ст.?
Укладення династичного союзу між Військом Запорозьким і Молдавським князівством стало можливим завдяки перемозі козацького війська у....
Установіть відповідність між битвою часів Національно-визвольної війни українського народу під проводом Б. Хмельницького та роком, коли вона відбулася.
1. Берестецька
2. Корсунська
3. Батозька
4.Зборівська
А. 1648 р.
Б. 1649 р.
В. 1650 р.
Г. 1651 р.
Д. 1652 р.
Першу перемогу в Національно-визвольній війні українського народу проти Речі Посполитої середини XVII ст. козацьке військо здобуло під...
«У Московщині панує найогидніше рабство. Там немає й бути не може нічого власного, бо все є власністю царя. Московські бояри титулують себе “рабами царськими”. Увесь народ московський є рабом. У Московії продають людей на базарі, як у нас худобу. Приєднатися до такого народу – це гірше, як скочити живим у вогонь…», – такими словами аргументував полковник Іван Богун свою позицію щодо недоцільності укладання...
Національно-визвольна війна українського народу проти Речі Посполитої під проводом Б. Хмельницького тривала впродовж
Установіть послідовність укладення міждержавних угод періоду Національно-визвольної війни українського народу під проводом Б. Хмельницького.
А. польсько-український Білоцерківський договір
Б. українсько-московські «Березневі статті»
В. польсько-український Зборівський договір
Г. польсько-московське Віленське перемир’я
Згідно з яким договором територія Української козацької держави обмежувалася Київським воєводством, а реєстр зменшувався до 20 тис.?
Яке місто було столицею Української козацької держави за гетьманування Б. Хмельницького?
Оберіть правильне твердження:
Хто в Українській козацькій державі очолював Генеральну військову канцелярію?
Позначте зайву посаду з державного апарату козацької України.
Хто в Українській козацькій державі відав збором податків?
Вкажіть назву найбільшої адміністративно-територіальної одиниці в Українській козацькій державі?
Визначте найближчих сподвижників гетьмана Богдана Хмельницького (5 правильних)
Березневі статті передбачали (4 правильні):
Зборівський договір передбачав (4 правильні):
Серед причин укладення угоди з кримським ханом про військову допомогу у війні з Річчю Посполитою називають прагнення Богдана Хмельницького... (дві правильні)
.
На теренах яких колишніх польських воєводств було утворено Українську козацьку державу-Гетьманщину? (три правильні)
На яких умовах було укладено Віленське польсько- московське перемир'я? (3 правльні)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома