ЯКИЙ ІСТОРИКО-ГЕОГРАФІЧНИЙ РЕГІОН ФОРМУВАВСЯ УПРОДОВЖ XVI-XVIII СТ. В РЕЗУЛЬТАТІ КОЛОНІЗАЦІЇ УКРАЇНЦЯМИ ПРИКОРДОННИХ ЗЕМЕЛЬ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ, МОСКОВСЬКОЇ ДЕРЖАВИ, КИМСЬКОГО ХАНСТВА?
ПАЛАНКА- ЦЕ АДМІНІСТРАТИВНО - ТЕРИТОРІАЛЬНА ОДИНИЦЯ:
ОСНОВОЮ ГОСПОДАРСЬКОГО ЖИТТЯ ЗАПОРОЗЬКОЇ СІЧІ В ІІ ПОЛОВИНІ 17 СТ. БУВ:
У РОКИ РУЇНИ ЗАПОРОЗЬКА СІЧ:
ХТО З УКАЗАНИХ ІСТОРИЧНИХ ПОСТАТЕЙ БУВ ОТАМАНОМ ЗАПОРОЗЬКОЇ СІЧІ:
У ЧОМУ ПОЛЯГАЛА ОСОБЛИВІСТЬ КОЗАЦЬКОГО ПОЛКОВОГО УСТРОЮ СЛОБОЖАНЩИНИ В ІІ ПОЛ.17 - СЕРЕДИНІ 18 СТ.?
ЯКОЮ БУЛА ОСНОВНА ФОРМА НАБУТТЯ ЗЕМЛІ ПОСЕЛЕНЦЯМИ В СЛОБІДСЬКІЙ УКРАЇНІ?
ЧИМ УСЛАВИВСЯ ВІДОМИЙ КОЗАЦЬКИЙ ВАТАЖОК ІВАН СІРКО?
У ЯКІЙ ЧАСТИНІ УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЕЛЬ ІІ ПОЛОВИНИ 17 СТ. НЕ ІСНУВАЛО ВИЩОЇ ВИБОРНОЇ КОЗАЦЬКОЇ ПОСАДИ?
ПОЯВА В КОЗАЦЬКОМУ ВІЙСЬКУ СЕРДЮКІВ ТА КОМПАНІЙЦІВ ПОВ'ЯЗАНА З ПОДІЯМИ:
ОСТРОГОЗЬКИЙ, ХАРКІВСЬКИЙ, СУМСЬКИЙ, ОХТИРСЬКИЙ ТА ІЗЮМСЬКИЙ - ЦЕ КОЗАЦЬКІ ПОЛКИ :
ГЕТЬМАНОМ У ВИГНАННІ БУЛО ОБРАНО:
УЧАСТЬ УКРАЇНСЬКИХ КОЗАКІВ І СЕЛЯН У БУДІВНИЦТВІ САНКТ-ПЕТЕРБУРГА, ВСТУП КОЗАЦЬКИХ ПОЛКІВ І. МАЗЕПИ НА ПРАВОБЕРЕЖЖЯ, ПОЛТАВСЬКА БИТВА - ЦЕ ПОДІЇ ЧАСІВ:
"...Він уславився не лише як церковний діяч та педагог, а
як учений-енциклопедист, письменник-новатор...Писав вірші латинською,
польською, українською мовами, історичні твори, проповіді, філософські й політичні трактати, підручники...у 1711–1716 – ректор Києво-Могилянської академії. У 1716 р. за царським наказом поїхав до Петербурга. Став одним із найближчих радників царя з питань церковної реформи...". ПРО КОГО ЙДЕ МОВА?
ПРО ЯКЕ МІСТО ЙДЕТЬСЯ В УРИВКУ З ІСТОРИЧНОГО ДЖЕРЕЛА: "ЦАР ПРАГНУВ ПОМСТИТИСЯ МАЗЕПІ І НАКАЗАВ МЕНШИКОВУ НЕГАЙНО ЗРУЙНУВАТИ ЙОГО СТОЛИЦЮ. МЕНШИКОВ НАПАВ НА НЕЇ ТА ЗДОБУВ ЇЇ"?
КОЛИ ВІДБУЛИСЯ ОПИСАНІ НИЖЧЕ ПОДІЇ:
"...ЗА КІЛЬКА ДНІВ ПІСЛЯ ПРИЄДНАННЯ КОЗАЦЬКОГО ГОЛОВНОКОМАНДУВАЧА ГРАФА МАЗЕПИ ДО ШВЕДІВ, КНЯЗЬ МЕНШИКОВ НА ЧОЛІ ЧИСЛЕННОГО ВІЙСЬКА Й АРТИЛЕРІЇ ПІШОВ НА БАТУРИН, РЕЗИДЕНЦІЮ ГЕТЬМАНА МАЗЕПИ... ЗДОБУВШИ МІСТО СИЛОЮ, МЕНШИКОВ ПІДДАВ УСЕ ЖИВЕ МЕЧУ ТА ВОГНЮ... "
ЦЯ СПОРУДА - НАЙЯСКРАВІШИЙ ПРИКЛАД ПАМ'ЯТОК АРХІТЕКТУРИ КОЗАЦЬКОГО БАРОКО. ВКАЖІТЬ ЇЇ НАЗВУ:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома