Визначте поняття:
форма політичної боротьби, що є збройною сутичкою між соціальними групами в межах однієї держави задля здобуття державної влади або досягнення (відстоювання) певних прав, привілеїв, це –
Назвіть подію за уривком документа:
Уранці 8 липня 165..р. І. Виговський з українськими та польськими полками рушив до переправи через річку Куколка біля села Соснівка …….. Назустріч українському війську рушила відбірна московська кіннота. Біля переправи зав’язалася битва. ….. у тил московського війська вдарила татарська й українська кіннота…..Серед московських військ виникла паніка, і вони кинулися тікати….. вцілілим частинам удалося дістатися Путивля.
Визначте за фото вірно вказану історичну подію:
Визначте вірну хронологічну послідовність подій:
Визначте за фото історичну подію:
Визначте поняття:
термін, яким позначають процес занепаду й спустошення Української козацької держави під час громадянської війни, період гострої боротьби старшини за владу й постійної агресії сусідніх держав, це –
Назвіть особу за уривком документа:
…За цього гетьмана козакам було дозволено займатися власною прибутковою справою, але за це слід було сплатити «оренду». Це дало поштовх до стрімкого економічного розвитку Лівобережної Гетьманщини і значно наповнило скарбницю гетьмана.
Визначте, підписання якого договору зображене на цьому фото:
Конотопська битва відбулася в ….
Визначте поняття:
наймане піхотне військо, яке набирав гетьман; становило його особисту гвардію. Військо складалося переважно з козаків та частково іноземців (волохів, сербів, поляків). Ці полки були ліквідовані в 1726 р., це –
Визначте за фото вірно вказану історичну подію:
Назвіть гетьманів, які об’єднали під своєю булавою Правобережну та Лівобережну Україну:
Назвіть історичного діяча за фото:
Назвіть договір за змістом документа:
• кордон між Московією та Османською імперією пролягав по Дніпру;
• Лівобережна Гетьманщина, Київ із прилеглими містами та Запоріжжя визнавалися за Московією, а Південна Київщина й Поділля — за Османською імперією;
• обидві сторони зобов’язувалися не споруджувати та не відбудовувати укріплення між Південним Бугом і Дніпром, а також не заселяти ці землі.
Бучацький мирний договір був підписаний в….
Визначте за фото вірно вказану історичну подію:
Визначте поняття: звичаєве право, яке дозволяло володіти або користуватися землею на підставі першого «займу» (захоплення), це –
Назвіть ім'я історичної особи за уривком документа:
Цей гетьман мав сумну славу найбільшого казнокрада. За час свого правління він запровадив велику кількість надмірних і незрозумілих податків, мав багато маєтків, які щедро роздавав своїм родичам і друзям.
Назвіть історичного діяча за фото:
Назвіть договори, що були підписані в той самий рік:
Визначте за фото зображену історичну подію:
Визначте поняття:
історична область, до якої входили території сучасних Харківської, частина Сумської, частина Донецької та Луганської областей України; південно-східні частини Воронезької, південно-західні частини Бєлгородської, південь Курської областей Росії, це –
Назвіть історичну особу за фото:
Назвіть договір за змістом документа:
• Лівобережжя, Запорожжя й Київ з околицями визнавалися за Московією, а більша частина Правобережжя (Північна Київщина й Волинь) - за Польщею;
• Московія визнавала за Польщею Поділля, якщо та згодом відвоює його в Османської імперії;
• правобережні землі Наддніпрянщини, спустошені польськими й турецько-татарськими військами, мали залишитися незаселеними.
Визначте ім’я історичного діяча на фото:
Визначте, яка дві з цих подій відбулася раніше інших?
Визначте ім’я історичного діяча на фото:
Визначте поняття:
наймані підрозділи кінноти, які виконували переважно поліцейську функцію. Їх набирали з козаків або іноземців (волохів, сербів тощо). Від 20-х рр. XVIII ст. ці найманці стали наближеними до гетьмана особами, що мали певні привілеї, це –
Назвіть гетьманів що отримали гетьманську булаву того самого року:
Визначте за фото назву ілюстрації:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома