У якому уривку з історичного джерела вказано привід до Національно-визвольної війни українського народу проти Речі Посполитої середини XVII ст.?
Союзницькі відносини, що склалися між Військом Запорозьким і Московським царством, відкривали перед гетьманом Б. Хмельницьким перспективу довести до переможного кінця війну проти
Процес оформлення козацтва в окремий соціальний стан Речі Посполитої започатковано
Результат якої битви забезпечив Б. Хмельницькому укладення династичного союзу з Молдавським князівством?
«Він (гетьман) з’єднався в полі вище Базавлука з мурзою Тугай-беєм і вже хотів був іти зі своїм військом просто на Чигирин, щоби привітати головного свого ворога Чаплинського.
Однак від пійманців, яких перестріли на січовому шляху татари, він довідався, що польські війська та [реєстровців] уже відправлено: одних – водою до Кодака, а інших – суходолом через Крилов на Жовту Воду й також до Кодака…»
Описані в документі події привели до
«Військо наше розгромлено вщент… зрадник засновує нове князівство… Чернь, рада тому, що [він] оберігає її, відчиняє міста, уводить туди його як тріумфатора-переможця… Київ оголосив він своєю столицею… Орда стоїть проти нас… Воєводства Київське, Брацлавське, Чернігівське вважає своїми, погрожує Волині та Поділлю…»
Ліквідація магнатського землеволодіння, панщини, масове покозачення селянства, формування нової еліти суспільства на основі козацької старшини відбулися в результаті
Яка подія пов’язана з діячем, зображеним на репродукції картини?
Про який соціально-економічний процес ідеться в Литовському статуті 1588 р.? «Якби якийсь вотчинний підданий або селянин пішов від котрогось боярина, не переходячи до іншого [боярина], і той, від якого піде, не шукав би того підданого або селянина десять років, — надалі йому до нього нема діла».
Про заснування якого навчального закладу йдеться в уривку з історичного джерела?
«Нововведенням, яке невдовзі тріумфально увійшло в практику української освіти, стало вивчення трьох мов — грецької, латинської та церковнослов’янської. Створення школи слов’яно-греко-латинського типу було справжньою революцією в освітній православній традиції, уперше поєднавши на порубіжні греко-слов’янського культурного ареалу і католицької Європи візантійський Схід із латинським Заходом».
Проаналізуйте наведені твердження та вкажіть правильне.
Союзником козаків у боротьбі проти Речі Посполитої впродовж 1648–1649 рр. було
Укажіть українські книжки, надруковані в другій половині XVI – першій половині XVII ст.:
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Після раптового вторгнення запорожців у табір Османа турками оволоділа паніка: сам Осман, який ще недавно думав, що немає нікого у світі могутнішого за нього, тепер на власні очі побачив усю хиткість свого становища...»
В уривку йдеться про
Прочитайте уривок з історичного джерела щодо Національно-визвольної війни українського народу середини ХVІІ ст. і виконайте завдання.
«…у католицькому християнському королівстві та вільній Речі Посполитій [народ] зазнає такого насильства, якого і в поганській неволі християни-греки не зазнають. Захоплено церкви, монастирі та собори, заборонено вільне виконання обрядів...»
Автор у документі вказав на
Укажіть події культурного життя України в другій половині XVI — першій половині XVII ст.
Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний уславився тим, що:
Які соціальні зміни відбулися на українських землях у другій половині XVI ст.?
У якому уривку з історичного джерела йдеться про укладення Люблінської унії?
У якому договорі Війська Запорозького містилися такі положення: «Послів з добрими справами [гетьману] приймати.., а в яких справах приходили - писати до Государя..; з Турецьким султаном і з Польським королем без указу Государя не вступати у відносини...»?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома