Літературні пісні. Микола Вороний. Тарас Шевченко

Додано: 7 листопада 2022
Предмет: Українська література, 6 клас
Тест виконано: 964 рази
32 запитання
Запитання 1

Коли народився Тарас Шевченко?

варіанти відповідей

9 березня 1814 р.

10 березня 1861 р.

14 листопада 1842 р.

29 квітня 1817 р.

Запитання 2

Який соціальний статус мала родина Шевченків?


варіанти відповідей


 селяни

 

  

кріпаки

  міщани

 пани

Запитання 3

Авторами пісні «Ой у лузі червона калина похилилася» є

 

варіанти відповідей

Павло Чубинський, Михайло Вербицький;

Степан Чернецький, Григорій Трух;

 

Олександр Кониський, Микола Вороний.

Тарас Шевченко

Запитання 4

Пісня "Ой у лузі червона калина похилилася" є ... піснею

варіанти відповідей

козацькою

чумацькою

стрілецькою

обрядовою

Запитання 5

Тема поезії Т. Шевченка “Думка”:

 

варіанти відповідей

змалювання краси природи;

пошуки долі молодим козаком та  туга за рідним краєм;

зображення нещасливого кохання;

зображення життя селянина.

Запитання 6

Яким даром наділив Господь дівчину, обіцяючи її прославити на цілий світ (Легенда про дівчину – Україну):

варіанти відповідей

зробив чаклункою;

подарував щастя;

навчив господарювати;

дав пісню.

Запитання 7

Хто написав текст Державного Гімну “Ще не вмерла

Україна” ?

варіанти відповідей

Павло Чубинський

Михайло Вербицький

Тарас Шевченко

Микола Вороний.

Запитання 8

Оберіть персонажів поеми "Євшан-зілля". ( 4 правильні відповіді):

варіанти відповідей

 гудець

половецький хан

дружина половецького хана, мати хлопця

 ханський син

Ярослав Мудрий

ліричний герой

Запитання 9

За жанром "Іван Підкова"...


 

 


варіанти відповідей

ліро-епічна поема

пісня

 дума

ліричний вірш

Запитання 10

За жанровою спрямованістю «Євшан-зілля» М. Вороного.


 

 

 

варіанти відповідей

казка

історична повість

поема

оповідання

Запитання 11

Яка головна думка поеми «Євшан-зілля».



варіанти відповідей

Найдорожче для будь-якої людини – її рідна земля й воля в рідному краї

Поет привертає увагу до зрадників Батьківщини.

Добро перемагає зло.

Запитання 12

Наприкінці твору М. Вороний звертається до...




варіанти відповідей

України

 молоді

 всіх поневолених людей

юнака

Запитання 13

Що допомогло юнаку згадати про рідні половецькі степи?



 


варіанти відповідей

 Розповіді гудця про рідний край

 Умови хана

Пісня половецька

Відчуття пахощів євшан-зілля

Запитання 14

Євшан-зілля - степовий запашний полин. У народі - символ...



варіанти відповідей

 любові до матері

пам'яті про рідну землю

забезпеченості, заможності

Запитання 15

Висловлення з твору «…рідний степ — широкий, вільний» вважається наступним художнім засобом.


 



варіанти відповідей

епітетом

 порівнянням

метафорою

гіперболою

Запитання 16

Епітети високії могили, козацьке біле тіло, чорна хмара,синє море, чорні уси використано в творі...


 

варіанти відповідей

"Думка" (Тече вода в синє море...)

"Іван Підкова"

"Молитва"

"Ще не вмерла Україна"

Запитання 17

Повтори "Було колись...", "високії ті могили..." можна ще назвати ...


 


 

варіанти відповідей

 порівняннями

епітетами

анафорами

метафорами

Запитання 18

Іван Підкова в однойменній поемі Т. Шевченка зібрався пливти до ...




 


варіанти відповідей

Царграда

Запоріжжя

Синопа

Києва 

Запитання 19

Гімн – це

варіанти відповідей

величальна пісня, у якій воздається хвала Богові та господареві землі- Людині.


величальна пісня на честь держави, Героя або визначної події

урочиста пісня складена на честь приїзду видатних осіб

величальна пісня, що виконується під час обрядів 

Запитання 20

Яка головна думка поеми «Євшан-зілля»:

варіанти відповідей

де б ти не був – пам’ятай про свою рідну землю;

найдорожче для будь-якої людини – її рідна земля й воля в рідному краї;

 поет привертає увагу до зрадників Батьківщини;

добро перемагає зло.

Запитання 21

В якому місті перебував ханський син в полоні (М. Вороний "Євшан-зілля")?

варіанти відповідей

Чернігові

Києві

Новгороді

Миргороді

Запитання 22

Поема "Іван Підкова" складається з:

варіанти відповідей

трьох частин

  

двох частин

  

не має поділу на частини

  

з чотирьох частин

Запитання 23

Оспівує минувшину України, славних запорожців твір…

варіанти відповідей

«Євшан-зілля».

«Думка».

«Іван Підкова».

«Молитва».

Запитання 24

З яким проханням звертаються люди до Бога (“Молитва” О. Кониського)?

варіанти відповідей

допомогти ближньому;

покарати винного;

зберегти Україну;

захистити бідного.

Запитання 25

У легенді про дівчину Україну, яку Господь обдарував піснею, дівчина Україна, стоячи в куточку, плакала, бо 

варіанти відповідей

 заздрила дітям різних народів, які отримали  таланти 


хотіла бути відомою на цілий світ

земля українська була сповнена страждань і несправедливості

 не бажала приймати того дару, що пропонував їй Господь Бог

Запитання 26

Т. Шевченко лише не тільки поетом, а й ....

варіанти відповідей

архітектором

філософом

учителем

художником

Запитання 27

Щоб викупити Шевченка з кріпацтва, Карл Брюллов намалював портрет. Чий саме?

варіанти відповідей

В.Жуковського

Є. Гребінки

Царя Миколи І

К. Брюллова

Запитання 28

У Петербурзі юний Тарас білими ночами любив приходити ..., де перемальовував скульптури. 

варіанти відповідей

до набережної Неви

до Літнього саду

до музею воскових скульптур

до Академії Мистецтв

Запитання 29

За яку суму грошей було викуплено Тараса Шевченка з кріпацтва?

варіанти відповідей

1500 рублів

2000 рублів

2500 рублів

3000 рублів

Запитання 30

Прочитайте уривок і визначте пісню, з якої його взято


Світлом науки і знання

Нас, дітей, просвіти.

В чистій любові до краю

Ти нас, Боже, зрости

варіанти відповідей

"Ой у лузі червона калина похилилася"

"Молитва"

"Ще не вмерла Україна"

"Євшан-зілля"

Запитання 31

Художній засіб, ужитий в словах "воріженьки", "сторонці", "доленька" твору "Ще не вмерла Україна"

варіанти відповідей

метафора

епітет

зменшувано-пестливі слова

порівняння

Запитання 32

За віршем "Думка", козак пішов із дому із метою

варіанти відповідей

битися з ворогами

шукати долі

заробити гроші

пізнати світ

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест