«Лось» Євген Гуцало

Додано: 30 березня 2022
Предмет: Українська література, 5 клас
Тест виконано: 784 рази
17 запитань
Запитання 1

Твір Євгена Гуцала за жанром

варіанти відповідей

казка;

оповідання;

повість;

літературна казка.

Запитання 2

У яку частину доби відбувається подія в оповіданні?

а) вечір;

б) ранок;

в) обід.

варіанти відповідей

досвітні сутінки;

вечір;

обід;

ніч.

Запитання 3

У яку пору року відбувається подія в оповіданні?


варіанти відповідей

пізня осінь;

літо;

рання весна;

зима.

Запитання 4

Автор в оповіданні вживає слово «сторожкіше» . Воно означає:


варіанти відповідей

уважніше;

тихіше;

настороженіше;

спокійніше.

Запитання 5

Якого кольору гніда конячина?


варіанти відповідей

білого;

чорного;

сірого;

темно-коричневого.

Запитання 6

Що доносив струмінь вітру до Лося?

варіанти відповідей

запах прілоі трави;

запах річкової криги;

спів птахів;

голоси мисливців.

Запитання 7

Укажіть, як діти врятували лося із ополонки в кризі:


варіанти відповідей

прив’язавши за роги до своєї гнідоі конячини;


підклавши йому під черево товсті палиці, які нарубали у лісі;


прорубавши сокирою від берега до ополонки доріжку;

діти запряглись і намагались самостійно витягти лося.

Запитання 8

Пригадайте, звідки потрапив лось до заповідника:


варіанти відповідей

із зоопарку;

із тайги;

із сусіднього села;

із Канади.

Запитання 9

Лось ішов до річки, знову захвилювався й насторожився, бо:


варіанти відповідей

почув скрекотання сороки;

побачив зграю вовків;


раптом йому знов учулося жалібне поскрипування гілляки;

почув людські крики;


Запитання 10

Що сталось з лосем, коли він підійшов до ополонки?


варіанти відповідей

на нього напали вовки;


передумав пити воду й повернувся до берега;

цієї миті річка під ним затріщала… - і він відчув, що дедалі глибше занурюється в льодяну кашу;


він помітив мисливця, який сидів у кущах.

Запитання 11

Одного разу лося від вовків урятували:


варіанти відповідей

браконьєри;

лісники;

дітлахи;

мисливці.

Запитання 12

Брати були схожі на:


варіанти відповідей

опеньки;

підберезовики;

мухомори;

грузді.

Запитання 13

Лось деякий час ще продовжував бігти вперед, а потім упав на сніг, бо:


варіанти відповідей

спотикнувся;

знесилився і вирішив перепочити;

пролунав постріл;

влучила стріла.

Запитання 14

Діти не вірили, що:


варіанти відповідей

дядько Шпичак не причетний до вбивства;

вовки загризли лося;


лось був мертвий. 

лось приліг перепочити.

Запитання 15

Рядки «Тепер [дядько] дивився на звіра і хотів вірити, що лось оживе. Так, як ще недавно дітям, йому дуже кортіло, щоб лось підняв голову, звівся на свої стрункі міцні ноги і неквапно побіг до лісу, як він ще недавно біг, поки дороги йому не перетнула куля» означають:


варіанти відповідей

Шпичак усвідомив свою провину;


йому стало жаль лося;

дядько боїться відповідальності;


йому стало соромно перед племінниками.


Запитання 16

Цей твір повчає:



варіанти відповідей

доброті, чуйності, допомозі одне одному;

ділитись з усіма своєю здобиччю;


бути нахабним, егоїстичним, жорстоким;


бути ввічливим, хитрим, підступним.

Запитання 17

Дядько Шпичак пообіцяв хлопцям:


варіанти відповідей

більшу половину лося;

роги віддати й м’ясо ;

якщо не мовчатимуть, то уб’є їх;

роги віддати й ратиці.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест