Методологія наукового дослідження АСПІРАНТИ, ТЕСТ 1

Додано: 23 березня 2020
Предмет: Я досліджую світ, 11 клас
Тест виконано: 402 рази
27 запитань
Запитання 1

Наука – це:


варіанти відповідей

1) сфера дослідницької діяльності, що спрямована на виробництво нових знань про природу, суспільство і процеси мислення;

2) сфера пошукової діяльності, спрямована на задоволення потреб суспільства;


3) сфера пізнавальної діяльності, що спрямована на підвищення ефективності суспільного виробництва.


Запитання 2

 Серед основних функцій науки:

варіанти відповідей

гносеологічна


пізнавальна


творча

 комунікативна

Запитання 3

Що є предметом науки:


варіанти відповідей

матеріальні об’єкти природи;

пов’язані між собою форми руху;

особливості відображення форм руху матерії у свідомості людей;


 форми мислення.

Запитання 4

Одна з галузей досліджень, що вивчає закономірності функціонування та розвитку науки, структуру і динаміку наукової діяльності, взаємодію науки з іншими соціальними інститутами і сферами матеріального і духовного життя людства – це :

варіанти відповідей

наукове дослідження;

наукова теорія;

гіпотеза;

наукознавство.

Запитання 5

Державна політика України з наукової та науково-технічної діяльності спрямована на:


варіанти відповідей

зміцнення національної безпеки на основі використання наукових та науково-технічних досягнень;


примноження національного багатства;


підвищення соціальних стандартів.


Запитання 6

До основних якоcтей, що відповідають статусу науковця відносяться:


варіанти відповідей

ініціативність;


неохайність;

високий рівень професійних знань;

допитливість;

Запитання 7

Частина об’єктивної реальності, яка перебуває у взаємодії із суб’єктом, це:

варіанти відповідей

метод пізнання

принцип пізнання

об'єкт пізнання;

предмет пізнання.

Запитання 8

Рівень знання, зміст якого одержано переважно з досвіду, це

варіанти відповідей

емпіричний;

теоретичний


раціональний

)почуттєвий

Запитання 9

Відчуття, сприйняття та уява – це форми такого рівня пізнання

варіанти відповідей

раціональне;


чуттєве.

емоціональне

аналітичне

Запитання 10

Сукупність прийомів чи операцій практичного або теоретичного освоєння дійсності, що підпорядковані вирішенню конкретного завдання, являє собою:


варіанти відповідей

об’єкт пізнання

функцію пізнання

метод пізнання

принцип пізнання;

Запитання 11

До методів емпіричного дослідження належать:

варіанти відповідей

спостереження, порівняння, експеримент


спостереження, вимірювання, формалізація


експеримент, формалізація, абстрагування

порівняння, вимірювання, абстрагування.

Запитання 12

 Ідеалізація – це метод

варіанти відповідей

емпіричного дослідження;


використовується на обох рівнях;

теоретичного дослідження.


загального дослідження

Запитання 13

Метод, що передбачає рух думки від одиничного до загального це-

варіанти відповідей

дедукція;

аналіз;

синтез;

індукція.

Запитання 14

До основних рівнів методологічного знання відносять

варіанти відповідей

філософська методологія; 


паранаукова методологія; 


загальнонаукова методологія

спеціальнонаукова методологія. 


Запитання 15

До форм наукового пізнання належать

варіанти відповідей

проблема;     

експеримент

гіпотеза

теорія.

Запитання 16

Методи наукового пізнання поділяються на

варіанти відповідей

прагматичні;

теоретичні;  


проміжні (емпірично-теоретичні); 

емпіричні.


Запитання 17

Способи розміщення в списку використаних джерел:


варіанти відповідей

хронологічний порядок;


алфавітний порядок;

спочатку зарубіжні джерела, потім – всі інші;

спочатку українські джерела, потім зарубіжні;


Запитання 18

Авторський (друкований) аркуш – це:


варіанти відповідей

1 друкована сторінка;

40 тис. знаків;

24 сторінки машинопису;

3 тис. кв. м відбитків (ілюстрацій, карт тощо).


Запитання 19

Науковий факт - це:


варіанти відповідей

складова наукового знання

мислення

законодавство

пошук.

Запитання 20

Принцип – це:

варіанти відповідей

положення, яке сприймається без доказів у зв´язку з їх очевидністю

головне вихідне положення будь-якої наукової теорії, вчення, науки чи світогляду, виступає як перше і найабстрактніше визначення ідеї, як початкова форма систематизації знань;


найбільш висока форма узагальнення і систематизації знань, що дає цілісне уявлення про закономірності та суттєві зв´язки дійсності;


твердження, яке сприймається в межах певної наукової теорії, як істина без доказовості і виступає в ролі аксіоми.


Запитання 21

Спостереження -

варіанти відповідей

це процес встановлення подібності або відмінності предметів та явищ дійсності, а також знаходження загального, властивого двом або кільком об’єктам

це визначення числового значення певної величини за допомогою одиниць виміру, система фіксації та реєстрації кількісних характеристик досліджуваного об’єкта

це метод емпіричного дослідження, що базується на активному і цілеспрямованому впливі на об’єкт пізнання шляхом створення контрольованих і керованих штучних умов або використання природних умов, необхідних для виявлення відповідних властивостей і зв’язків

це систематичне, цілеспрямоване, активне вивчення об’єкта дослідження, котрий перебуває в природному стані або в умовах наукового експерименту з метою отримання первинних даних як сукупності емпіричних тверджень

Запитання 22

Порівняння-

варіанти відповідей

це процес встановлення подібності або відмінності предметів та явищ дійсності, а також знаходження загального, властивого двом або кільком об’єктам

це визначення числового значення певної величини за допомогою одиниць виміру, система фіксації та реєстрації кількісних характеристик досліджуваного об’єкта

це метод емпіричного дослідження, що базується на активному і цілеспрямованому впливі на об’єкт пізнання шляхом створення контрольованих і керованих штучних умов або використання природних умов, необхідних для виявлення відповідних властивостей і зв’язків

це систематичне, цілеспрямоване, активне вивчення об’єкта дослідження, котрий перебуває в природному стані або в умовах наукового експерименту з метою отримання первинних даних як сукупності емпіричних тверджень

Запитання 23

Вимірювання

варіанти відповідей

це процес встановлення подібності або відмінності предметів та явищ дійсності, а також знаходження загального, властивого двом або кільком об’єктам

це визначення числового значення певної величини за допомогою одиниць виміру, система фіксації та реєстрації кількісних характеристик досліджуваного об’єкта

це метод емпіричного дослідження, що базується на активному і цілеспрямованому впливі на об’єкт пізнання шляхом створення контрольованих і керованих штучних умов або використання природних умов, необхідних для виявлення відповідних властивостей і зв’язків

це систематичне, цілеспрямоване, активне вивчення об’єкта дослідження, котрий перебуває в природному стані або в умовах наукового експерименту з метою отримання первинних даних як сукупності емпіричних тверджень

Запитання 24

Експеримент

варіанти відповідей

це систематичне, цілеспрямоване, активне вивчення об’єкта дослідження, котрий перебуває в природному стані або в умовах наукового експерименту з метою отримання первинних даних як сукупності емпіричних тверджень

це метод емпіричного дослідження, що базується на активному і цілеспрямованому впливі на об’єкт пізнання шляхом створення контрольованих і керованих штучних умов або використання природних умов, необхідних для виявлення відповідних властивостей і зв’язків

це визначення числового значення певної величини за допомогою одиниць виміру, система фіксації та реєстрації кількісних характеристик досліджуваного об’єкта

.це процес встановлення подібності або відмінності предметів та явищ дійсності, а також знаходження загального, властивого двом або кільком об’єктам

Запитання 25

Наукова теорія це-

варіанти відповідей

система узагальнених знань, пояснення тих чи інших сторін дійсності


філософська категорія, що відображає істотні, загальні, стійкі повторювані об´єктивні внутрішні зв´язки в природі, суспільстві і мисленні.,

перехід від часткового до загального, коли на підставі знання про частину робиться висновок про об’єкт загалом


Запитання 26

Закон це -

варіанти відповідей

система узагальнених знань, пояснення тих чи інших сторін дійсності


філософська категорія, що відображає істотні, загальні, стійкі повторювані об´єктивні внутрішні зв´язки в природі, суспільстві і мисленні.,


перехід від часткового до загального, коли на підставі знання про частину робиться висновок про об’єкт загалом


 

Запитання 27

 Індукція  це-

варіанти відповідей

система узагальнених знань, пояснення тих чи інших сторін дійсності


філософська категорія, що відображає істотні, загальні, стійкі повторювані об´єктивні внутрішні зв´язки в природі, суспільстві і мисленні.,

перехід від часткового до загального, коли на підставі знання про частину робиться висновок про об’єкт загалом


 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест