МЕТОДОЛОГІЯ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Додано: 26 листопада 2021
Предмет:
Тест виконано: 70 разів
26 запитань
Запитання 1

До теоретичних методів педагогічного дослідження відносяться: 

варіанти відповідей

Аналіз і синтез,індукція та дедукція,аналогія, абстрагування.

Аналіз і синтез,індукція та дедукція,Ідеалізація, формалізація,узагальнення, порівняння.

Аналіз і синтез, індукція та дедукція, мислений експеримент, узагальнення, порівняння, ідеалізація, формалізація, аналогія, абстрагування. конкретизація, моделювання.

Аналіз і синтез,індукція та дедукція,аналогія, абстрагування, експеремент, спостереження.

Запитання 2

Аналіз – це?

варіанти відповідей

об’єднання раніше виокремлених частин і ознак досліджуваного явища у смислове ціле.

комплекс взаємопов’язаних методів дослідження, що характеризують протилежні направності процесій пізнання від конкретного до загальноголе-

комплексний метод дослідження, заснований на послідовному використанні сукупностностей прийомів і закономірностей розчленування об’єктів на елементи чи ознаки

розчленування

Запитання 3

Синтез – це?

варіанти відповідей

об’єднання раніше виокремлених частин і ознак досліджуваного явища у смислове ціле.

комплексний метод дослідження, заснований на послідовному використанні сукупностностей прийомів і закономірностей розчленування об’єктів на елементи чи ознаки

комплекс взаємопов’язаних методів дослідження, що характеризують протилежні направності процесій пізнання від конкретного до загальноголе-

розчленування

Запитання 4

Метод наукового пізнання, під час якого встановлюється подібність у деяких рисах, якостях і відношеннях між нетотожними об’єктами це?

варіанти відповідей

Абстрагування

Аналогія

Індукція

Спостереження

Запитання 5

Процес мисленнєвого виділення з усіх ознак, властивостей і зв’язків реального об’єкта з метою більш глибокого його вивчення це?

варіанти відповідей

Абстрагування

Аналогія

Індукція

Спостереження

Запитання 6

Загальнонауковий теоретичний метод дослідження, під час якого вивчається не сам об’єкт пізнання, а його відображення у вигляді моделі, але результат дослідження переноситься з моделі на об’єкт це?

варіанти відповідей

Спостереження

Моделювання

Експеремент

Соціометрія

Запитання 7

Граничний вид абстрагування, що ґрунтується на послідовному максимальному ізолюванні досліджувальної властивості від супутніх факторів, внаслідок чого створюються ідеальні об’єкти, яких не існує у педагогічній реальності це метод...

варіанти відповідей

Абстрагування

Формалізація

Ідеалізація

Моделювання

Запитання 8

Метод вивчення об’єктів відображенням їх змісту і структури у знаковій формі за допомогою штучної мови та символів, які забезпечують чіткість фіксації знань.

варіанти відповідей

Моделювання

Соціометрія

Формалізація

Ідеалізація

Запитання 9

Як метод наукового пізнання являє собою логічний процес переходу від одиничного до загального, відменш загальних до більш загальних знань, визначення загальних властивостей і ознак предметів це метод?

варіанти відповідей

Узагальнення

Ідеалізації

Формалізації

Аналізу

Запитання 10

У педагогічних дослідженнях застосовують переважно такі види порівнянь:

(3 відповіді)

варіанти відповідей

порівняння педагогічних явищ за однією ознакою

порівняння однорідних педагогічних явищ за декількома ознаками

порівняння різних етапів в розвитку одного педагогічного явища

порівняння заключних етапів в розвитку одного педагогічного явища

Запитання 11

Специфічний метод переробки наявної інформації з метою отримання нових знань про предмет дослідження це?

варіанти відповідей

Формалізація

Мислений експеримент

Ідеалізація

Спостереження

Запитання 12

 Що таке методи емпіричного рівня?

варіанти відповідей

 дослідження як методи використовує реальне спостереження, реальний експеримент, емпіричний опис, складання графіків, таблиць тощо.

 насамперед пов'язані з вивченням наукової літератури, наприклад праць класиків з питань людинознавства в цілому і педагогіки зокрема; 

цілеспрямоване сприйняття якогось педагогічного явища, у процесі якого дослідник одержує конкретний фактичний матеріал

Запитання 13

Що таке педагогічне спостереження?

варіанти відповідей

це специфічні психологічні засоби, призначені для виміру й оцінки індивідуально-психологічних особливостей людей

це спеціально організоване, цілеспрямоване сприйняття педагогічного процесу у звичайних умовах; об’єкт спостереження – дії та вчинки студентів та викладачів.

це особливий вид практичної діяльності, що існує в середині науки. Така діяльність потребує наявності специфічних здібностей: мистецтво експериментатора, спостережливості польового дослідника, особистої контактності і такту психологів і соціологів, які займаються проведенням досліджень та ін.

диференціація об'єкта на частини

Запитання 14

А.А.Киверялг зазначає, що для забезпечення науковості

педагогічного дослідження необхідно дотримуватися таких вимог:

варіанти відповідей

Спостереження повинно мати визначену мету

Спостереження проводити необхідно за попередньо

складеним планом

Кількість досліджуваних ознак має бути мінімальною, і

вони мають бути чітко визначені

Дані, одержані шляхом різних спостережень, повинні

порівнюватися

Запитання 15

Метод педагогічних досліджень, під час

якого відбувається активний вплив на педагогічні явища шляхом

створення нових умов, що відповідають меті дослідження -

варіанти відповідей

Спостереження

Аналіз

Ідеалізація

Експеремент

Запитання 16

Основна мета експерименту – це..

варіанти відповідей

перевірка теоретичних

положень, підтвердження робочої гіпотези, всебічне вивчення

теми дослідження.

заглиблення у свій внут-

рішній духовний світ.

самоспоглядання внутрішніх

психічних процесів з одночасним спостереженням за ними

цілеспрямоване дослідження певного

педагогічного явища або процесу з метою виявлення конкретних

даних.

Запитання 17

 Скільки існує видів спостереження 

варіанти відповідей

2

4

6

9

Запитання 18

 Які є педагогічні експерименти?

варіанти відповідей

відритий і закритий

лабораторний і природній 

усний та писемний 

Запитання 19

Метод оцінки тих чи інших показни-

ків діяльності компетентними суддями (експертами).

варіанти відповідей

Формалізація

Спостереження

Експертні оцінки

Рейтинг

Запитання 20

Система психолого-педагогічних зав-

дань, спрямованих на дослідження окремих рис і якостей людини це -

варіанти відповідей

тестування

рейтинг

спостереження

ідеалізація

Запитання 21

За функціональною ознакою (призначення тестів щодо

предмета дослідження) розрізняють:

варіанти відповідей

тести інтелекту

тести креативності

тести досягнень

тести зображень

Запитання 22

 Пошуковий експеримент це…

варіанти відповідей

має на меті довести, завдяки яким факторам можна досягти необхідних результатів навчально-виховного процесу.

особливий вид експерименту, під час якого дослідник не знає факторів, що впливають на педагогічний процес і проводить його розвідку для отримання первинної інформації. У педагогіці до такого експерименту вдаються рідко.

це спеціально організоване, цілеспрямоване сприйняття педагогічного процесу у звичайних умовах; об’єкт спостереження – дії та вчинки студентів та викладачів

це специфічні психологічні засоби, призначені для виміру й оцінки індивідуально-психологічних особливостей людей

Запитання 23

проводять для з’ясування біографічних даних, поглядів, ціннісних орієнтирів, соціальних настанов осо-

бистісних рис опитуваних.

варіанти відповідей

Анкетування

Метод дослідної бесіди, інтерв’ю;

Соціометрія;

Методи експертних оцінок;

Запитання 24

За змістом запитань анкети поділяють на:

варіанти відповідей

прямі\непрямі

закриті\відкриті

прості\складні

Запитання 25

Обґрунтованість (валідність) – це

варіанти відповідей

еквівалентність вимірів характеристикам об’єкта, що вимірюється; міра відповідності оцінок, одержаних в процесі вимірювання, уявленням про сутність властивостей досліджуваних об’єктів та їх ролі в досліджуваних

процесах:

коли об’єкт інтересу дослідника не вказується

прямо в змісті запитань

коли об’єкт інтересу дослідника наявний у змісті

самих запитань

Запитання 26

– галузь соціології, яка вивчає

міжособистісні взаємини у малих групах кількісними методами,

зосереджуючись на внутрішньогрупових симпатіях і антипатіях.

варіанти відповідей

Ідеалізація.

Соціометрія.

Формалізація.

Спостереження.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест