МНУМ Модульний контроль 1 Технологія навчання української мови. Особливості засвоєння лінгвістичної теорії

Додано: 15 квітня 2022
Предмет:
Тест виконано: 33 рази
30 запитань
Запитання 1

Тематичне групування слів; зіставлення лексем, різних за походженням; синонімізація; розмежування значень багатозначних слів – це прийоми:

варіанти відповідей

на осмислення нових лексичних одиниць

на запам’ятовування лексичних одиниць

на застосування словникових умінь

на сприйняття лексичних одиниць

Запитання 2

Невдалий добір синонімів; сплутування різних за значенням, але близьких за звуковим оформленням слів (паронімів); уживання зайвих слів – це:

варіанти відповідей

словникова помилка

орфографічна помилка

стилістична помилка

лексична помилка

Запитання 3

Розгорнутий опис фразеологізму; добір синонімічних варіантів фразеологізмів; використання контекстного оточення; етимологізація фразеологізмів – це прийоми:

варіанти відповідей

формування вмінь використовувати фразеологічного матеріалу

семантизації фразеологічного матеріалу

аналізу будови фразеологізмів

словникової роботи

Запитання 4

Прийом, що допомагає засвоїти і систематизувати основні ознаки морфологічних і синтаксичних понять, – це:

варіанти відповідей

морфемний розбір

фонетичний розбір

лексичний розбір

граматичний розбір

Запитання 5

У словах си-джу, при-кра-си-ти, юн-нат зустрічається тип орфограми:

варіанти відповідей

дефіс

рисочка, або знак переносу

пропуск

контакт

Запитання 6

Звуко-буквений аналіз слів; вправи для зорового сприймання навчального матеріалу; ускладнене списування – це види:

варіанти відповідей

орфографічних вправ

словотвірних вправ

синтаксичних вправ

лексичних вправ

Запитання 7

Вибрати з ряду слів одне, що відповідає певній ситуації; вилучити з ряду слів таке, що неадекватне певній ситуації; доповнити речення словами, що підходять за змістом – це:

варіанти відповідей

вправи за зразком

логічні вправи

словникові вправи

лексичні вправи

Запитання 8

Для виділення суфікса чи префікса в слові здобувачі освіти повинні:

варіанти відповідей

дібрати споріднені слова

підібрати слова з такими ж суфіксами та префіксами

змінити форму слова

поділити слово на склади

Запитання 9

Основна увага зосереджується на словах і морфемах, які становлять інтерес саме з погляду навчання правопису, у написанні яких можливі помилки, – це суть:

варіанти відповідей

пунктуаційного розбору

морфемного розбору

лексичного розбору

орфографічного розбору

Запитання 10

Засіб програмування розумових операцій, виконання яких приводить до правильного розв’язання граматичного завдання, – це:

варіанти відповідей

алгоритмізація

конструювання

порівняння

узагальнення

Запитання 11

Розбір слів як частин мови, утворення різних форм змінюваних слів, спостереження над уживанням паралельних морфологічних форм – це:

варіанти відповідей

тренувальні вправи із вивчення словотвору

тренувальні вправи із вивчення синтаксису

тренувальні вправи із вивчення лексики

тренувальні вправи із вивчення частин мови

Запитання 12

Поширення і скорочення речень; заміна одних синтаксичних сполучень іншими; складання речень за опорними словами або схемами; редагування речень – це:

варіанти відповідей

прийоми вивчення синтаксису

форми вивчення синтаксису

принципи вивчення синтаксису

методи вивчення синтаксису

Запитання 13

І варіант: а – 1, 2, 3, 7, 8; б – 4, 5, 6, 9, 10.

II варіант: а – 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9; б – 6, 8, 10

– це зразки запису вправи:

варіанти відповідей

з елементами програмування

з творчим завданням

без інструкції

на списування

Запитання 14

Передбачає пояснення правопису орфограм у процесі запису тексту:

варіанти відповідей

словниковий диктант

коментований диктант

попереджувальний диктант

пояснювальний диктант

Запитання 15

Успішне вироблення навичок виразного читання згодом позитивно впливає на навчання:

варіанти відповідей

морфології

пунктуації

синтаксису

лексикології

Запитання 16

Визначення наголосу в словах; правильна літературна вимова з наголошеними і ненаголошеними голосними звуками; списування з фонетичним завданням; виразне читання текстів – це:

варіанти відповідей

форми перевірки знань

фонетичні тренувальні вправи

спостереження за мовним матеріалом

спосіб вивчення теоретичних відомостей

Запитання 17

Урахування контексту слова, тлумачення слова, добір синонімів, антонімів, переклад іншою мовою – це:

варіанти відповідей

види переносного значення слова

засоби семантизації слова

обсяг лексичних понять, обов’язкових для засвоєння учнями

стилістичні вправи

Запитання 18

Визначте, від якого слова й за допомогою яких засобів утворене певне слово; складіть ланцюжок спільнокореневих слів (у порядку їхнього творення); визначте спосіб творення слова – це:

варіанти відповідей

морфемні вправи

словотвірні вправи

словникові вправи

графічні вправи

Запитання 19

Інформаційно-рецептивний, спонукально-репродуктивний, проблемний, спонукально-пошуковий – це:

варіанти відповідей

методи вивчення граматичного матеріалу

форми вивчення граматичного матеріалу

засоби вивчення граматичного матеріалу

прийоми вивчення граматичного матеріалу

Запитання 20

Повний або частковий, усний або писемний, із застосуванням різних графічних символів, із підкресленнями різними видами ліній – це види:

варіанти відповідей

фонетичного розбору

морфемного розбору

синтаксичного розбору

морфологічного розбору

Запитання 21

Суть пояснювально-ілюстративного методу полягає в тому, що:

варіанти відповідей

вчитель подає завдання до самостійної роботи з ілюстраціями

пояснення проводиться на основі сюжетних та предметних малюнків

треба забезпечити міжпредметні зв’язки уроків української мови та інших предметів

вчитель дає готову інформацію в усній формі з допомогою наочності або практичного показу способів діяльності

Запитання 22

Елементом методу, засобом його реалізації, окремим пізнавальним актом є:

варіанти відповідей

закономірність навчання

принцип навчання

засіб навчання

прийом навчання

Запитання 23

Специфічні прийоми роботи на уроках української мови – це:

варіанти відповідей

бесіда з учнями, пояснення вчителя

різні види мовного розбору

виконання письмових вправ

монологічне та діалогічне мовлення

Запитання 24

Усний виклад учителем матеріалу, бесіда, спостереження учнів над мовою, робота з

підручником, метод вправ, створення проєктів – це:

варіанти відповідей

закономірності навчання мови

принципи навчання мови

методи навчання мови

прийоми навчання мови

Запитання 25

У чому полягає сутність інтерактивного навчання української мови?

варіанти відповідей

використання інтернету

домінантна роль учителя

постійна взаємодія всіх учасників освітнього процесу

самостійна індивідуальна робота

Запитання 26

Під час якої бесіди учитель створює ситуацію пошуку, реалізує елементи проблемного навчання, спирається на раніше набуті знання учнів або на їхній досвід?

варіанти відповідей

вступної

підсумкової

евристичної

рефлексійної

Запитання 27

Який метод передбачає самостійне спостереження учнів за мовним матеріалом, аналіз, власні висновки та формулювання правила?


варіанти відповідей

метод спостереження за мовним явищем

метод вправ

метод роботи з підручником

метод пояснення

Запитання 28

Методи ПРЕС, "Акваріум", "Ажурна пилка", "Два - чотири - вісім" - це методи ...

варіанти відповідей

традиційного навчання

інтерактивного навчання

програмованого навчання

модульного навчання

Запитання 29

Прийоми "Знаю - хочу знати - дізнався", "Шість капелюхів", "Ромашка Блума", "Фішбоун" - це прийоми розвитку:

варіанти відповідей

творчої уяви

конструктивних умінь

швидкого запам'ятовування

критичного мислення

Запитання 30

Створення п’ятирядкового неримованого вірша як форма швидкого способу аналізу, синтезу і узагальнення понять - це ...

варіанти відповідей

діамант

метаплан

сенкан

кластер

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест