Музика поетичного слова

Лірика. Т. Шевченко. П.Тичина. Є.Гуцало. М.Рильський. М. Вінграновський

Додано: 14 лютого 2023
Предмет: Українська література, 5 клас
Тест виконано: 762 рази
22 запитання
Запитання 1

Вкажіть, будь ласка, роди літератури:

варіанти відповідей

лірика, проза, вірші

лірика, епос, драма

поезія, казки, проза

драматичні твори, фантастичні твори, ліричні твори

Запитання 2

Ліричні твори — це:

варіанти відповідей

твори, в яких показано життя в дії і які написано у формі розмови дійових осіб.

твори, в яких зображено фантастичні події, неймовірні пригоди героїв.

твори, в яких життя змальовано у формі авторської розповіді про людей та їхні вчинки.

твори, у яких виражено думки, почуття, переживання людини в певних обставинах, під впливом певних подій.

Запитання 3

Визначте ознаки ліричного твору:

варіанти відповідей

не мають чітко окресленого сюжету;

для них характерна віршова форма;

велика кількість художніх засобів;

високий рівень емоційності;

центральний персонаж - ліричний герой;

життя відображається через думки, почуття ліричного героя.

Запитання 4

Ліричний герой - це:

варіанти відповідей

дійова особа, образ, наділений яскравим характером.

образ людини, чий внутрішній світ розкрито в ліричному творі.

образ, широко і всебічно зображений, окреслений зв'язками із історичним контекстом.

людина, що виділяється фізичною силою, розумом, хоробрістю. 

Запитання 5

Визначте види лірики:

варіанти відповідей

філософська й інтимна

громадянська (або патріотична)

пейзажна й релігійна

побутова й філософська

Запитання 6

Великим Кобзарем називають:

варіанти відповідей

Є.Гуцала

М.Вінграновського

Т.Шевченка

П.Тичину

Запитання 7

Ідея вірша "Садок вишневий коло хати" Т. Шевченка:

варіанти відповідей

Показати переваги того часу: чиста екологія, гарні пишні сади, сімейні вечері на свіжому повітрі.

Показати важку працю кріпаків, які повертаються пізно додому з плугами на плечах.

Передати красу весняного вечора, гармонію людини та природи.

Передати відомості про дозвілля людей того часу.

Запитання 8

Знайдіть, в яких рядках поезії Т.Шевченка «За сонцем хмаронька пливе...» вжито персоніфікацію:

варіанти відповідей

За сонцем хмаронька пливе...

І ждеш його, того світу, мов матері діти.

...серце одпочине, З Богом заговорить... 

І сонце спатоньки зове...

Запитання 9

У якому рядку поезії П. Тичини «Не бував ти у наших краях!» є порівняння?

варіанти відповідей

Там же небо — блакитні простори...

Там степи, там могили, як гори.

Єсть там люди — й зросли у степах, — Що не люблять, не вміють ридати...

Серце б’ється і б’ється в грудях...

Запитання 10

До звукових образів у поезіях Тичини віднесемо:

варіанти відповідей

Гаї шумлять - я слухаю...

Когось все жду —  Співаючи.

...сам весь тремтиш, весь смієшся, ридаєш...

Струмок серед гаю  як стрічечка...

Запитання 11

Що об'єднує поетичні твори Павла Тичини?

варіанти відповідей

зображення краси рідної мови

возвеличення матері-берегині роду

захоплення людьми з багатим внутрішнім світом, котрі люблять природу

любов до природи, до рідної землі

Запитання 12

Яка основна думка поезії Є.Гуцала " Журавлі високо пролітають"

варіанти відповідей

Опис літнього вечора

 Замилування птахами

Уславлення поетичного таланту, який окриляє людину

Звертання до читача з проханням любити рідний край

Запитання 13

Що робить Зірка, коли йде по воду (вірш Є.Гуцала "Зірка")?

варіанти відповідей

ллє срібло

сумно позіхає

весело сміється

весело мандрує

Запитання 14

Щирим трудівником у вірші Є.Гуцала «Чарівники» названо:

варіанти відповідей

ніч

ранок

обід

вечір 

Запитання 15

Якого епітета немає в поезії М.Рильського "Дощ"?

варіанти відповідей

вечірній

золотий

срібний

довгожданий  

Запитання 16

Вірш М.Рильського "Осінь - маляр із палітрою пишною..." передає почуття:

варіанти відповідей

Невдоволення від осінньої погоди, похолодання, відльоту птахів

Захоплення від барв осіннього лісу

Радості через багатий осінній урожай  

Запитання 17

Прикметник, який придумав М. Рильський, ужито як епітет у словосполученні:


варіанти відповідей

золотий гість

переливні цілунки

тиходзвонні пісні

дивні кольори

Запитання 18

Кого описано в уривку (за поезією М. Вінграновського "Бабунин дощ"):

Попискують пташата в його вусі,

І в бороді дрімають їжаки...

варіанти відповідей

сад

вітер

дідусь-чарівник

дощ

Запитання 19

У поезії М. Вінграновського "Бабунин дощ" можна побачити слова цяпота, чамрота, бульбохати, стежкояблуката. Це:

варіанти відповідей

персоніфікація

метафора

гіпербола

авторські неологізми

Запитання 20

Річечку в поезії "Сама собою річка ця тече..." М.Вінграновський порівнює з:

варіанти відповідей

 стрічкою 

небом

медом

долонею

Запитання 21

Знайдіть художні образи у поезії М. Вінграновського "Бабунин дощ":

варіанти відповідей

бабуся

дідусь

дощ

хата

стежка

хлопчик

Запитання 22

Укажіть правильні твердження:

варіанти відповідей

Образи бувають слухові, зорові, дотикові, смакові, запахові.

Метафора - це поетичне та образне зображення.

Персоніфікація – це один із різновидів метафори, в якому неістоти (предмети чи явища) набувають людських ознак і рис.

Гіпербола - це троп, який полягає у поясненні одного предмета через інший, подібний до нього.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест