1. Першою перемогою українського повстанського війська над поляками (5-6 травня, 1648 р.) була битва:
2. Мирний договір між козаками й Річчю Посполитою був укладений 8 серпня 1649 р.:
3. Столиця Гетьманщини мала назву :
4. Розташуйте в хронологічній послідовності історичні події.
а) Проголошення Богданом Хмельницьким у Переяславі курсу на формування української держави. б) Битва під Берестечкомом. в) Битва під Пилявцями. г) Облога Збаража.
5. До укладення мирного договору з Річчю Посполитою в 1649р. Богдана Хмельницького змусила невдала облога:
7. Яка кількість козацького реєстру встановлювалася за Зборівським договором?
8. Установіть відповідність між іменами славетних українців та стислою характеристикою їхньої діяльності
а) Максим Кривоніс. б) Іван Богун. в) Богдан Хмельницький.
1) Чернігівський полковник,загинув у 1651 р., обороняючи переправу поблизу Лосва від війська Януша Радзивілла. 2) Черкаський полковник,визначний військовий діяч початку Національно-визвольної війни,помер від чуми під час облоги Замостя. 3) найвизначніший діяч Національно-визвольної війни,полковник Кальницький(Вінницький),рішучі дії якого під час битви під Берестечком урятували від загибелі значну частину козацької армії. 4) Під час національновизвольних змагань проявив себе як досвідчений полководець, талановитий дипломат і видатний державний діяч. Осмислюючи досвід визвольної боротьби, сформулював ідею створення незалежної Української держави в її етнічних межах і розпочав здійснення своєї мети.
9.Назва договору, який уклав з поляками Богдан Хмельницький після поразки під Берестечком:
10.Позначте умову Зборівського договору:
11. Який договір вперше ознаменував собою визнання певної самостійності козацької держави з боку Речі Посполитої?
12.Яка умова містилася як у Зборівському (1649 р.), так і Білоцерківському (1651 р.) мирних договорах?
13. Хто з козацьких провідників проголосив таку програму своїх дій: "Правда то, що я лихий, малий чоловік, але мені то Бог дав, що я єсть єдиновладцем і самодержцем руським! Виб'ю з лядської неволі руський народ увесь! Перше я за свою шкоду і кривду воював - тепер буду воювати за нашу православну віру! ...За границю на війну не піду! Шаблі на Турків і Татар не підійму! Досить маю на Україні, Поділлі і Волині... тепер досить достатку і пожитку в землі й князівстві моїм - по Львів, по Холм і Галич"?
14.В якій битві польськими військами керували – Д. Заславський, М. Остророг і О. Конецпольський, яких Б. Хмельницький зневажливо називав, - «перина», «латина» і «дитина»?
16. 1 жовтня 1653 року у Москві відбувся земський собор який постановив: «…гетьмана Богдана Хмельницького і все Військо Запорозьке з містами і землями прийняти».Яка подія відбулася внаслідок рішення цього собору?
17.Які з наведених положень відносяться до умов Віленського перемир’я?
І воєнні дії між Річчю Посполитою і Москвою припинялися;
ІІ передбачалися спільні воєнні дії проти Швеції;
ІІІ передбачалося обрання московського царя на польський трон
18.Перший період (1648 – 1649рр.) національно-визвольної війни українського народу під проводом Б.Хмельницького характеризувався
19.Які битви Національно-визвольної війни середини XVII ст. відбулися впродовж 1649 — 1651 рр.?
20. Позначте битви Національно – визвольної війни під проводом Б.Хмельницького, після яких укладалися мирні договори з Річчю Посполитою:
21. Яку офіційну назву мала козацька держава Богдана Хмельницького:
22. У якому договорі Війська Запорозького містилися такі положення: «Послів з добрими справами [гетьману] приймати.., а в яких справах приходили - писати до Государя..; з Турецьким султаном і з Польським королем без указу Государя не вступати у відносини...»?
23. Визначте причини перемоги українських повстанців у битвах під Жовтими Водами і Корсунем: (4)
24. Які зміни відбулися в соціально-економічному житті українського народу в ході Національно-визвольної війни середини ХVІІ ст.?
25.Розташуйте події у хронологічній послідовності.
А. Збаразько-Зборівська компанія. Б. Берестецька битва.
В. битва під Пилявцями. Г. вступ армії Б.Хмельницького до Києва.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома